Radeon HD4870 X2 - ofenzíva rudých pokračuje | Kapitola 9
Seznam kapitol
POZOR Aktualizováno! Velmi bych se divil, kdybyste dosud neslyšeli o novém ATi Radeonu HD4870 X2. V den uvedení bylo možné shlédnout spoustu testů na zahraničních stránkách, a mnoho z vás má o výkonu této karty již jasnou představu - o tom, že jde o nejvýkonnější současnou grafickou kartu, není nutné pochybovat. Je ovšem toto vítězství tak jednoznačné? Hodí se koncepce dvou jader pro každou hru? Všemi aspekty - pro i proti - se budeme zabývat právě dnes...
Hra Bioshock je stále oblíbená a přesto, že máme na trhu modernější tituly na unreal 3 enginu, je její testování stále relevantní. Hru testuji s posledním patchem 1.1.
Veškeré volby ve hře jsem nastavil na maximum, po DX10 i tuto volbu. Měnil jsem poté pouze rozlišení. Anizo a vyhlazování (8xQ) je nutné vynutit pouze v ovladačích. U karet ATi nefungovala jiná kombinace než AF16x a AA8x při 1680x1050 a 1920x1200. Při nastavení AA4x se nic nedělo a vyhlazování se nekoná. Při vyšším rozlišení byl výsledek stejný, režim 4AA nefungoval (u rozlišení 1920x1200 jsem nejprve nastavil 16AA, pak snížil na 8AA a fungovalo to). Onehdy na jednom serveru testovali náročnost scén této hry, a úvodní plameny na hladině jasně zvítězily. I já měřil Frapsem tuto scénu.
Zde je výkon karet obou táborů vyrovnaný, v nastavení s vyhlazováním při nižším rozlišení je výkon v grafu víceméně stejný. Ovšem průběh ukazuje mírnější výhodu na straně karty Radeon HD4870 X2. Od vyšších rozlišení s vyhlazováním ale výkon karet ATi drasticky klesá. Na vyhlazování pod unreal3 je nutné stále zapracovat.
Poměr výkonu
Z průměru je Radeon HD4870 X2 výkonnější proti jedné GeForce GTX 280, pouze o necelých 10 procent. Jsou ale nastavení, kde je duální karta lepší o 30 procent. Největší rozdíl je opět v rozlišení 2560x1600. Celkové vysoké skóre kazí Radeonu žalostný výkon s vyhlazováním.
Problémy
- HD4870 X2 - bez artefaktů, micro-stuttering se neprojevil v žádném rozlišení.