Recenze hry Prototype 2 – efektní akční řežba
Hry Článek Recenze hry Prototype 2 – efektní akční řežba

Recenze hry Prototype 2 – efektní akční řežba | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

18. 8. 2012 03:00 17

1. Žánrové vymezení hry, srovnání s prvním dílem 2. Příběhová složka hry 3. Systém soubojů a získávání dovedností 4. Grafika města a soubojů

Prototype 2 není zrovna hrou pro intelektuály. Rychlá akční řežba se zmutovaným hrdinou v hlavní roli nenabízí moc srozumitelný příběh, svůj nedostatek ale bohatě vyvažuje velmi efektními souboji. Můžete si užít pěkné grafiky, baštit své nepřátele, ovládat spoustu podivných zbraní, házet předměty... Nudit se tady prostě nebudete!

Stěžejním bodem této hry je její akční složka, na níž si autoři dali dost záležet a výsledek určitě stojí za to. Jakmile se naučíte ovládat všechny pohyby, čekají vás dechberoucí souboje, v nichž bez mrknutí oka stylově pokosíte všechny své protivníky. Je až škoda, že hra neobsahuje replay a neukáže vám vaše dovádění ze všech možných úhlů. Určitě by to stálo za to. Rychlost společně s obrovskou volností a variabilitou zajímavých nadpřirozených dovedností dokáže v člověku vyvolat ten správný pocit nadřazenosti, který je dost návykový, a hru tak jednoduše budete brát spíš jako obrovské pískoviště, kterému bezezbytku velíte vy.

Můžete pak třeba i hodiny pobíhat z místa na místo a jen tak pro radost vyvolávat vojenské poplachy, jež následně rozprášíte nejen svými extra zbraněmi, ale třeba i za pomoci kradených vrtulníků, BVPček, nebo tiché a zákeřné sabotáže – lámání vazů a převtělování se do nenápadných postav. Vše je pouze na vás, stejně jako pohyb městem New York, které je velmi rozlehlé a určitě i pánům se slušným orientačním smyslem bude trvat dlouho, než se v něm bezpečně vyznají i bez pomoci mapy.

Velkých změn se dočkalo zdokonalování postavy, které teď v základu funguje na RPG systému doplněného ještě o několik podřadnějších faktorů. Směr vyvíjení svých základních schopností, jako jsou například zdraví, pohyb, regenerace, si určujete sami vždy při dosažení dalšího levelu. Ostatní dovednosti oproti prvnímu dílu získáváte od poražených bossů, konzumací označených lidí, nebo plněním vedlejších úkolů. Přilepšit si můžete o tvrdá ostnatá křídla, ocelové pařáty, obří kulatou čepel, řetězový bič, dlouhé elastické šlahouny vybíhající z vašich dlaní, zacházení se střelnými zbraněmi nebo obsluhu vrtulníků či BVPček. Vedlejšími úkoly je třeba sbírání černých skříněk, zabíjení nebezpečných monster a další rozmanité prolévání krve.

Důležitou změnou je také systém hledání lidí, kdy po stisknutí určeného tlačítka, vyvoláte akci podobnou sonaru a bezpečně tím lokalizujete jakoukoliv osobu, třeba i na míle vzdálenou. Tato funkce je kromě toho velice potřebná také ve stealth úsecích hry, kdy rozeznává osoby, na které můžete bez problémů zaútočit a ty, na něž někdo právě kouká a tím pádem by vás útok na ně prozradil.

Výčet všech dalších maličkostí by zabral místo ještě pro jednu kratší recenzi, a proto jen řekněme, že gameplay se dočkal mnoha změn. Nejsou nijak radikální, přesto však vcelku příjemně ovlivňují konečný požitek ze hry.