RTX 3060: Mining Hashrate a Resizable BAR na Intel X299
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek RTX 3060: Mining Hashrate a Resizable BAR na Intel X299

RTX 3060: Mining Hashrate a Resizable BAR na Intel X299 | Kapitola 2

Z. Obermaier

Z. Obermaier

8. 3. 2021 03:00 16

Seznam kapitol

1. Resizable BAR pro všechny! 2. Co je Resizable BAR 3. Asus RTX 3060 TUF OC 4. Nastavení systému a podpora her
5. Testovací systémy a specifikace 6. Měření herního výkonu 7. Těžíme kryptoměny na RTX 3060! 8. Hodnocení a závěr

Když AMD uvedlo technologii Smart Access Memory exkluzivně pro svou platformu a grafiky, oznámil Intel a Nvidia, že na svých systémech umožní totéž. První grafika, která reBAR podporuje je RTX 3060. A my ji vyzkoušíme na starším Intelu X299. Funguje to!

Reklama

Co je Resizable BAR

Myslím, že tato funkce už byla vysvětlena mnohokrát, také u nás na webu. Přesto jen krátké připomenutí, ať je článek kompletní.

RTX 3060: Mining Hashrate a Resizable BAR na Intel X299
i Zdroj: PCTuning.cz

Dnešní hry obsahují dosahují gigantických velikostí a vzhledem vyšším rozlišením a lepšímu vizuálu je nutné posílat mezi operační pamětí a pamětí grafiky ohromné množství dat a příkazů. Samozřejmě skrze sběrnici PCIe. Před uvedením technologií SAM (Resizable BAR) byla komunikace mezi procesorem (pamětí) a grafikou realizovaná jen sériově v blocích velkých až 256 MB (kvůli 32bitovým systémům). Záleží na operačním systému a ovladačích. Data proudila pomalu a rozsekaná na bloky o zmíněné velikosti.

Ještě před AMD použil tuto pokročilejší technologii sběrnice PCIe Intel a další výrobci. Už v roce 2016 potřeboval Intel znásobit přenos z paměti do GPU u karty Xeon Phi. Tam už byla tato funkcionalita implementovaná. Intel ji také podporuje v procesorech od architektury Nehalem. Zatím ale u běžných PC nenašla uplatnění. Až dosud.

Současná implementace u AMD i Intelu a Nvidie je v podstatě shodná. Umožní komunikovat procesoru s pamětí grafiky paralelně, je tedy možné posílat data v mnohonásobně větších objemech najednou místo postupného přesunu po malých blocích. K tomu je potřeba použít 64b registry BAR a umožnit využití paměťového prostoru nad 4 GB.

Obecně se nemění objem posílaných dat, dojdou z jedné do druhé paměti, ale rychleji. Netuším zdali nějaký výrobce odhalil, o kolik je přenos rychlejší a kolika registry u Radeonů 6000 nebo teď RTX 3060 data putují. Maximální velikost registru BAR je 512 GB. Jakou používají AMD, Intel a Nvidia na svých deskách a grafikách, zatím vědí asi jen oni. Stejně tak nevím, kolik BAR registrů je použito. U 16GB grafické karty to může být klidně jeden BAR o kapacitě 16 GB nebo třeba osm po 2 GB. Ale také třeba desítky registrů s krátkou délkou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama