Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale... | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

10. 3. 2016 20:00 16

Seznam kapitol

1. Radeon Nitro R9 Fury: Z oranžové do šedé 2. Konstrukce karty, konektory 3. Nitro R9 Fury vs. Tri-X: větší rozdíly, než byste čekali 4. Testovací sestava 5. Aliens vs. Predator Benchmark 6. Battlefield 4 7. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 8. Crysis 3 9. Grid 2 10. Metro: Last Light
11. World of Tanks 9.1 12. Boost v Aliens vs. Predator 13. Boost v Bioshock Infinite 14. Boost v Crysis 15. Teploty 16. Chování ventilátorů 17. Hlučnost 18. Spotřeba, poměr výkon/watt 19. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 20. Závěrečné shrnutí

Jen po pár měsících nahradila výkonnější variantu výborné Tri-X R9 Fury výše taktovaná varianta „Nitro“. Přepracovaný prodloužený plošný spoj, vyšší takty a hlavně nižší cena, kdo by to nebral? A když vám k tomu výrobce ještě slíbí pokročilejší regulaci chladiče? Ale ono to není tak jednoduché, Nitro mě při testech dost překvapilo.

Reklama

Na klasických produktových fotografiích asi rozdíl na první pohled neuvidíte. Při pohledu zdola už je ale bez nějakého většího zkoumání vidět asi největší rozdíl – plošný spoj nového modelu je podstatně delší. Zatímco u Tri-X byl přes žebrování vidět celý ventilátor, u Nitra je PCB asi o 4 cm větší a ventilátoru kouká jen polovina. A chlazení to bohužel zrovna neprospělo.

U referenčního PCB a konektory je řada LED signalizujících zatížení karty. U PCB Nitro R9 Fury už toto pole LED nenajdete.

Diagnostické LED u předchozího modelu Sapphire Tri-X Radeon R9 Fury
i Zdroj: PCTuning.cz
Diagnostické LED u předchozího modelu Sapphire Tri-X Radeon R9 Fury

U předchozího modelu se dalo říct, že chladič zabírá na výšku dva a půl slotu, u Nitra už se dá s trochou dobré vůle konstatovat, že je dvouslotový. Menší výšku výrobce kompenzoval rozšířením chladiče.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz

Vlevo Nitro R9 Fury, vpravo starší Tri-X R9 Fury

Nahoře Tri-X, dole Nitro
i Zdroj: PCTuning.cz
Nahoře Tri-X, dole Nitro

Chladič Nitra je už na pohled o něco vzdušnější (a to není něco, co byste u aktivního chladiče rádi viděli).

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz

Vlevo Nitro, vpravo Tri-X

Ventilátory jsou u obou karet stejné, takže se dá vytušit, na jaké části chladiče výrobce šetřil (a nemálo). Už jen na malých náhledech je vidět, o kolik je nový pasiv nižší. Všimněte si hlavně, o kolik se zkrátila část s vysokými žebry za napájecími konektory.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz

I při pohledu shora na následující dvojici fotek je vidět, že se zadní blok žebrování u Nitro (nahoře) výrazně zkrátil. Naštěstí chladič alespoň narostl do šířky a žebra jsou o něco delší.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz

Změnila se i konfigurace heatpipe. U Nitra je podél celé karty jedna 10mm, tři 8mm a nad jádrem jedna 8mm ve tvaru C. Zmizely tedy tenké 6mm, ale celkově je trubic zase méně. U Tri-X byla podél karty jedna 10mm, dvě 8mm a dvě 6mm a v bloku nad GPU ještě dvojice 6mm ve tvaru C.

Pasivu tedy v některém směru ubylo, v jiném zase narostl, ale celkově se mi žebrování u Nitra jevilo o poznání menší. Jak se to promítlo do provozních vlastností, uvidíte dál.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama