Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale... | Kapitola 8

Adam Vágner

Adam Vágner

10. 3. 2016 20:00 16

Seznam kapitol

1. Radeon Nitro R9 Fury: Z oranžové do šedé 2. Konstrukce karty, konektory 3. Nitro R9 Fury vs. Tri-X: větší rozdíly, než byste čekali 4. Testovací sestava 5. Aliens vs. Predator Benchmark 6. Battlefield 4 7. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 8. Crysis 3 9. Grid 2 10. Metro: Last Light
11. World of Tanks 9.1 12. Boost v Aliens vs. Predator 13. Boost v Bioshock Infinite 14. Boost v Crysis 15. Teploty 16. Chování ventilátorů 17. Hlučnost 18. Spotřeba, poměr výkon/watt 19. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 20. Závěrečné shrnutí

Jen po pár měsících nahradila výkonnější variantu výborné Tri-X R9 Fury výše taktovaná varianta „Nitro“. Přepracovaný prodloužený plošný spoj, vyšší takty a hlavně nižší cena, kdo by to nebral? A když vám k tomu výrobce ještě slíbí pokročilejší regulaci chladiče? Ale ono to není tak jednoduché, Nitro mě při testech dost překvapilo.

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama