Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

30. 10. 2013 01:00 28

Seznam kapitol

1. Radeony R7 — staré, nebo nové? 2. Sapphire Radeon R7 240 Boost 3. Sapphire Radeon R7 250 Boost 4. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 5. 3DMark 11, 3DMark, Anno 2070 6. Bioshock: Infinite, Crysis 3 7. Far Cry 3, Grid 2
8. Hitman: Absolution, Max Payne 3 9. Metro: Last Light, Tomb Raider 10. Přetaktování 11. Hlučnost, teploty, spotřeba 12. Celkový výkon 13. Poměr cena / výkon 14. Závěr

Kromě Radeonů řady R9 vydalo AMD počátkem října také dva levné Radeony R7 240 a R7 250. Pokud podobně jako u většiny výkonnějších Radeonů R9 předpokládáte, že jde o přejmenované modely stávající generace HD 7000, jste na špatné adrese. Obě karty jsou postavené na jádře Oland, které se v retailu objevuje poprvé.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1600 × 900 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Sapphire Radeon R7 240 a 250 — dvojice grafik do dvou tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama