Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 7. 2011 12:00 10

Seznam kapitol

1. Přínos DirectX 11 teoreticky 2. Testovací sestava, nastavení, metodika 3. Výsledky GK v DirectX 11 bez vyhlazování 4. Výsledky GK v DirectX 11 včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru v DirectX 11
6. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (země) 7. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (moře) 8. Galerie in game screenshotů (DirectX 11) 9. Závěr

V poslední době se sice mluví hlavně o DirectX 11 updatu pro Crysis 2, ten však není ani zdaleka první hrou, která podobný opravný balík dostala. Před pár týdny se ho dočkala také strategie Shogun 2 ze série Total War. Hlavními přínosy opravného balíku jsou podpora vyhlazování, lepší stíny, teselace a také podstatně lepší celková optimalizace hry.

Reklama
 nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti
i Zdroj: PCTuning.cz
nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Podíváme se také na několik screenů z námořních bitev. Při pohledu přes celou mapu si rozdílů v grafice téměř nevšimnete, jediné rozdíly jsou v rozmazanějších stínech lodí. Rozdíl ve výkonu je 24/25 fps.

 nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti
i Zdroj: PCTuning.cz
nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Stejná situace se opakuje při detailním pohledu na vegetaci. Jediný rozdíl je opět v míře rozmazání stínu stromů. Po snížení z DirectX 11 na DirectX 9 vzrostl výkon z 25 na 27 fps.

 nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti
i Zdroj: PCTuning.cz
nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Po zaměření kamerou na loď jsou rozdíly opět jen ve stínech a výkon je téměř stejný: 30/32 fps.

 nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti
i Zdroj: PCTuning.cz
nahoře screen v DirectX 11 režimu (Shader Model 5.0), dole DirectX 9 (Shader Model 3 High), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Při pohledu z výšky a dálky jsem si nevšiml vůbec žádných rozdílů v grafice, v DirectX 9 režimu hra běžela 29 snímků za sekundu, pod DirectX 11 o dva snímky pomaleji.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama