Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 7. 2011 12:00 10

Seznam kapitol

1. Přínos DirectX 11 teoreticky 2. Testovací sestava, nastavení, metodika 3. Výsledky GK v DirectX 11 bez vyhlazování 4. Výsledky GK v DirectX 11 včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru v DirectX 11
6. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (země) 7. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (moře) 8. Galerie in game screenshotů (DirectX 11) 9. Závěr

V poslední době se sice mluví hlavně o DirectX 11 updatu pro Crysis 2, ten však není ani zdaleka první hrou, která podobný opravný balík dostala. Před pár týdny se ho dočkala také strategie Shogun 2 ze série Total War. Hlavními přínosy opravného balíku jsou podpora vyhlazování, lepší stíny, teselace a také podstatně lepší celková optimalizace hry.

Reklama
Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz

DirectX 10/11 update pro  Shogun 2: Total War se vydává trochu jinou cestou než třeba proklamovaný patch pro Crysis 2. Zatímco v případě Crysis 2 balík přidává množství nových efektů, výrazně zlepšuje vizuální stránku hry a hardwarové nároky jdou výrazně směrem nahoru, v případě Shogunu 2 se nic takového nekoná. V praxi si všimnete jen více rozmazaných stínů (přičemž těžko říct, jestli vypadají opravdu lépe, rozmazání je poměrně výrazné), v některých situacích možná i teselace, ale to je tak všechno (v praxi přidal patch ještě podporu vyhlazování hran, to však nelze považovat za zbrusu nový efekt, ale spíše za splnění povinnosti). Na druhou stranu však mají nové efekty jen velmi malé nároky na výkon počítače, což je nutné ocenit.

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud bych se měl zaměřit čistě na přínos DirectX 10/11 efektů, jde jen o malé zlepšení s malými hardawrovými nároky a není v zásadě o čem diskutovat. Co mi však udělalo radost podstatně větší, jsou velké optimalizace hry od posledního měření. Během čtyř měsíců života se už totiž Shogun 2 dočkal velkého množství opravných balíků, které nároky hry výrazně snížily. Nejvíce si toho všimnou majitelé karet nVidia GeForce, kterým hra pojede klidně i o polovinu rychleji než v době vydání (například s GeForce GTX 460 768 MB jsem v 1680 × 1050 px naměřil v březnu 19 a nyní 28 fps, přičemž druhé číslo je v DirectX 11 režimu včetně lepších stínů a teselace), což je u takto náročné hry naprosto zásadní. Zvýšení výkonu se ale samozřejmě dočkají i majitelé karet AMD Radeon, byť tady jsou rozdíly menší, většinou „jen“ okolo 10 až 20 %.

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz

Celkově je tak druhý Shogun čtyři měsíce od vydání z technické stránky podstatně zajímavější hrou. Konečně podporuje vyhlazování hran, vypadá stále stejně dobře (respektive o maličko lépe) a hlavně jeho hardwarové nároky jsou o kus nižší, než v době vydání. Menší revoluce jako u Crysis 2 se tedy nekoná, ovšem tento typ evoluce také určitě není k zahození.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama