Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 3. 2011 11:00 37

Seznam kapitol

1. Engine Empire s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nejvyšší DX9 detaily – země 4. Výsledky GK na nejvyšší DX9 detaily – moře 5. Výsledky GK na střední detaily – země 6. Výsledky GK na střední detaily – moře 7. Vliv procesoru na hru – země 8. Vliv procesoru na hru – moře
9. Vliv nastavení na hru I. 10. Vliv nastavení na hru II. 11. Vliv nastavení na hru III. 12. Vliv nastavení na hru IV. 13. Galerie in game screenshotů (pozemní bitvy) 14. Galerie in game screenshotů (námořní bitvy) 15. Závěr

Strategie Total War vždy patřily k těm hardwarově nejnáročnějším hrám. Nyní na pulty obchodů dorazilo poslední pokračování Shogun 2 a my jsme jej nemohli vynechat z našeho testu. Ačkoliv zatím hra nepodporuje slibované DirectX 11 efekty a vyhlazování hran, je už tak náročná více než dost. Odmění se vám ale překrásnou grafikou.

Reklama
Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Válečné strategie řady Total War vychází pravidelně od roku 2000 a za jedenáct let si mezi hráči vybudovaly pověst jako málokterý herní žánr. Za vývojem každého dílu stálo britské studio The Creative Assembly a nejinak tomu je u posledního pokračování Shogun 2, které nepřímo navazuje na úplně první Total War s podtitulem Shogun z roku 2000.

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývojáři z The Creative Assembly si pro své hry dělají vlastní egniny, což je i případ nového Shogunu. Ten je postaven na enginu Warscape, který jsme mohli poprvé spatřit před dvěma roky u hry Empire: Total War a používal jej i minulý díl Napoleon. Už v těch engine ukázal svou sílu v podobě skvělého grafického kabátku, ovšem za cenu krvavých hardwarových nároků.

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Proti předchozím dílům byl engine samozřejmě vylepšený o podporu nových efektů a technologií. Základem hry je stále rozhraní DirectX 9.0c, na vývoji hry se však podílela i společnost AMD, a ve hře jsou tak implementované i DirectX 10 a 11 efekty. Tím se ostatně chlubí i samo AMD ve svých prezentacích, a ve hře je tak například teselace, vylepšené stíny (contact hardening shadows) či kvalitnější rozmazání pomocí efektu Depth of Field.

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Celá situace okolo DirectX 10 a 11 má však jeden velký háček — v současné době lze hru hrát pouze v DirectX 9 módu. S podporou nejnovějších rozhraní jsou problémy, a protože vývojáři nechtěli vydání hry odkládat, rozhodli se Shogun 2 vydat prozatím bez podpory těchto efektů. Dle jejich slov by se však nejpozději do čtyř týdnů měl objevit patch, který podporu těchto efektů zapne. Je ale otázka, kolik uživatelů to ocení. Jak totiž uvidíte v dalších kapitolách, Shogun 2 je pekelně náročný i v DirectX 9 režimu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama