SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení | Kapitola 14

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

30. 5. 2011 03:00 37

Seznam kapitol

1. SLI nebo CrossFire? Nic nenormálního 2. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 3. 3DMark Vantage/11 4. Battlefield: Bad Company 2 5. Crysis 6. F1 2010 7. Far Cry 2 8. Just Cause 2
9. Mafia 2 10. Metro 2033 11. Splinter Cell: Conviction 12. World in Conflict 13. Hlučnost, teploty, spotřeba 14. Celkový výkon 15. Poměr cena / výkon 16. Závěr

AMD Radeon HD 6870 i nVidia GeForce GTX 560 jsou vcelku výhodné karty v ceně okolo čtyř tisíc s daní. Shodou okolností se nám v redakci sešly dva kusy od každé z nich, rozhodl jsem se proto připravit duel SLI versus CrossFire. A už teď mohu prozradit, že obě řešení jsou velmi výhodná, svým výkonem předčí i dražší GTX 580.

Reklama

Procenta ke grafům celkového výkonu jsou počítána tak, že nejvýkonnější karta v každém nastavení dostane 100 % a vzhledem k ní se pak spočítá procentuální výkon ostatních testovaných karet. V grafech jsou pak uváděné průměry z procent v každém rozlišení, graf celkového výkonu všech rozlišení je pak průměr všech nastavení. Každé nastavení a každá hra má tedy úplně stejnou váhu na celkové hodnocení a v grafech jsou pouze hry, nikoliv 3DMarky Vantage a 11.

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak bylo vidět v grafech výkonu jednotlivých her, SLI i CrossFire škáluje v testovaných titulech jednoznačně skvěle a v mnoha hrách se framerate zvedne doslova na dvojnásobek. Obě testované řešení tak v průměru nabízí vysoký výkon, který překonává i GeForce GTX 580 v průměru o 12 až 15 %.

Pokud srovnáme oba systémy proti sobě, vychází v průměru jako mírně výkonnější GeForce GTX 560 SLI s náskokem cca tři procenta nad Radeon HD 6870 CrossFire. Současně však ale platí, že Radeony o něco lépe škálují. Zatímco s druhou GeForce se výkon ve hrách zvedl v průměru o 74 %, s druhým Radeonem HD 6870 to bylo o 78 %. To však nelze brát jako obecnou pravdu, škálování (stejně jako průměrný výkon) se v řádu jednotek procent mění v závislosti na výběru testovacích her.

Zajímavé je také srovnání s nejvýkonnějšími duálními kartami na trhu, proti kterým obě testovaná řešení zase tolik neztrácejí (v průměru jen okolo dvaceti procent). Na první pohled je to překvapivé a vzhledem k parametrům i nelogické. Rozdíly jsou dané testovací sestavou, která nejvýkonnější duální karty limituje (ani procesor Intel Core i7 920 přetaktovaný na 3,6 GHz nestačí). Pokud se podíváme na výsledky třeba v rozlišení 2560 × 1600 px s 4× AA, je zde náskok duálních karet okolo 35 %, v tomto nastavení už se projevuje pravá síla karet. V blízké době pro vás na toto téma připravujeme článek podobný tomu s jednočipovou GeForce GTX 560 Ti a chystáme také upgrade testovací sestavy grafických karet na Sandy Bridge.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama