SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

30. 5. 2011 03:00 37

Seznam kapitol

1. SLI nebo CrossFire? Nic nenormálního 2. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 3. 3DMark Vantage/11 4. Battlefield: Bad Company 2 5. Crysis 6. F1 2010 7. Far Cry 2 8. Just Cause 2
9. Mafia 2 10. Metro 2033 11. Splinter Cell: Conviction 12. World in Conflict 13. Hlučnost, teploty, spotřeba 14. Celkový výkon 15. Poměr cena / výkon 16. Závěr

AMD Radeon HD 6870 i nVidia GeForce GTX 560 jsou vcelku výhodné karty v ceně okolo čtyř tisíc s daní. Shodou okolností se nám v redakci sešly dva kusy od každé z nich, rozhodl jsem se proto připravit duel SLI versus CrossFire. A už teď mohu prozradit, že obě řešení jsou velmi výhodná, svým výkonem předčí i dražší GTX 580.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Stejně jako obvykle ve všech testech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz a k tomu slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokých rozlišeních 1920 × 1200 a 2560 × 1440 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — sealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
SLI vs. CrossFire — po letech konečně funkční řešení
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama