StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok | Kapitola 5
Seznam kapitol
Na druhý díl trilogie StarCraft II jsme museli čekat dva a půl roku. Kvalita nové hry je jako obvykle velmi vysoká, fandové technologií a počítačové grafiky však potěšeni nebudou. Až na několik drobností se totiž nic nezměnilo. Spíš než perfektní grafika tak potěší nízké nároky na výkon grafické karty. Procesorům hra naopak umí pořádně zatopit.
Grafy závislosti frameratu na procesoru dobře ukazují, že ve Starcraftu II na výkonu procesoru velmi záleží. Hra při velkém množství hráčů a jednotek využije i nejvýkonnější procesory současnosti. Je přitom tristní, že optimalizace pro vícejádrové procesory je téměř nulová. U procesorů AMD FX na počtu jader de facto nezáleží a o mnoho lépe hra neškáluje ani s vícejádrovými procesory Intel. Záleží tak jen na frekvenci procesoru či přesněji řečeno na jeho výkonu na jedno jádro. Na jinak výkonném osmijádru AMD FX-8120 tak StarCraft II běžel jen necelých 30 fps. Obecně lze říct, že procesory AMD Phenom II a FX by pro naprosto plynulé hraní i ve více hráčích měly mít frekvenci okolo 4 GHz, u procesorů Intel postačí nižší frekvence okolo 2,8 GHz.