Studie: cheatování je jako virus
Hráči, kteří holdují podvodům ve hrách, s tím pravděpodobně nebudou souhlasit. Pravda je ale taková, že dnes se již netěší takové oblibě a uznání jako v minulosti.
Podle nejnovější studie, za kterou je zodpovědný Jeremy Blackburn, student z univerzity v Jižní Floridě, je dnes „čítování“ v herní komunitě pokládáno za virus.
Nejstahovanější pirátské hry 2011 ovládlo Crysis 2
Zapomenuty jsou zřejmě definitivně časy z 90. let, kdy ten, kdo znal specifickou kombinaci kláves, která mu ve hrách přidávala život, odemkla zbraňový arzenál, atd., byl považován za frajera hodného obdivu.
Blackburn se svým týmem analyzoval data 12 milionů hráčů registrovaných na službě Steam a zjistil, že 700 tisíc z nich má v profilech označení cheater. Ze zkoumání interakce vzorku čítajícího přes 10 tisíc uživatelů poté došel k některým překvapivým, ale i méně překvapivým zjištěním.
Cheateři drží při sobě: Tito lidé mají tendenci vyhledávat další přátele mezi sobě rovnými, tj. mezi těmi, kteří se neřídí nepsanými etickými pravidly vyznávajícími fair play.
Cheatování jako virus: Čím více podvodníků kolem sebe poctivý hráč má, tím vyšší je šance, že se k nim časem také přidá.
Cheateři nejsou oblíbení: Pokud je hráč konající v rozporu s pravidly odhalen, velmi rychle ztrácí své (poctivé) přátele. Ti se s ním prý již většinou dále nechtějí kamarádit.
A co vy? Pomohli jste si ve vaší oblíbené hře někdy podvodem?
Zdroj: Gamefront