Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370

Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370 | Kapitola 7

Adam Vágner

Adam Vágner

20. 8. 2015 03:00 45

Seznam kapitol

1. GeForce GTX 950 2. Asus Strix GTX 950 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator Benchmark 5. Battlefield 4 6. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 7. Crysis 3 8. Grid 2 9. Metro: Last Light 10. World of Tanks 9.1
11. Boost u Asus Strix GTX 950 OC: AvP; profily Eco, STD, OC 12. Boost u Asus Strix GTX 950 OC: Bioshock 13. Boost u Asus Strix GTX 950 OC: Crysis 14. Teploty 15. Chování ventilátorů 16. Hlučnost 17. Spotřeba, poměr výkon/watt 18. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 19. Závěrečné shrnutí

Radeon R7 370 od AMD míříl přesně doprostřed velké díry, kterou měla Nvidia v nabídce mezi levnou GTX 750 Ti a podstatně dražší GTX 960. Nvidia dnes proti R7 370 staví GeForce GTX 950 – kartu s levnější variantou čipu GM206, který pohání i GTX 960 s architekturou Maxwell. Špičkové provozní vlastnosti a solidní výkon je tak nasnadě.

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370
i Zdroj: PCTuning.cz
Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370
i Zdroj: PCTuning.cz
Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370
i Zdroj: PCTuning.cz
Test Asus Strix GeForce GTX 950: útok na R7 370
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama