Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje | Kapitola 2

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

5. 3. 2014 03:00 27

Seznam kapitol

1. Příběh, soubojový systém 2. Náplň hry, design levelů 3. Soundtrack, grafika 4. Obtížnost hry, konečné shrnutí, hodnocení

Reinkarnace zlodějské legendy rozdělila hráčskou obec na dva tábory – ten první Thiefa zažil už kdysi a nad jeho novým ztvárněním ohrnuje nos, ten druhý k němu přistupoval s čistým štítem – tedy bez očekávání i předsudků – a nakonec usoudil, že to není zase tak špatná hra, jak o ní někteří hráči tvrdí.

Reklama

Dokonce by se dalo říct, že toporný soubojový systém vás nutí do pomalého rozvážného postupu. Prostě žádná divočina. Pokud jste požitkáři, tak si to určitě užijete. Plížení ze stínu do stínu, zhasínání rozsvícených loučí prostřednictvím vodních šípů, lákání nepřítele na uměle vyvolaný šrumec, šípy s provazy, kouřové clony bránící v poplachu psům a papouškům, odšroubovávání vstupů do větracích šachet, omračování nepřátel zezadu a další a další maličkosti, které vám dovolí jednu jedinou situaci řešit různými způsoby.

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje
i Zdroj: PCTuning.cz

Na druhou stranu ovšem není postup hrou až tak rozvětvený, jako v hlavním konkurentovi Thiefa a to hře Dishonored. Může za to fakt, že lokace v Thiefovi jsou mnohem menší, málokdy narazíte na otevřenější prostranství a mnohem častěji budete narážet na slepé uličky atd. To sice nevidím jako zásadní problém, nicméně musím připustit, že autoři nám větší porci kreativního myšlení klidně mohli dopřát.

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje
i Zdroj: PCTuning.cz

Paradoxem je, že Město je i přes menší rozměry a stísněné prostory poměrně nepřehledné a dostat se z jednoho místa na druhé je často během na dlouhou trať. Není problém zabloudit a to hlavně kvůli loadovacím místům a temně laděnému prostředí, které nenabízí mnoho výrazných orientačních bodů (Místní nevěstinec Dům Poupat je výjimka).

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje
i Zdroj: PCTuning.cz

Semknutý design misí má však také svá pozitiva. Tím hlavním pro mě byla hutná atmosféra upadajícího města sužovaného smrtelnou chorobou, bídou a útlakem. Špína na vás ze stísněných uliček chlístá po kbelících a v takovém ústavu pro choromyslné by se Thief navíc s troškou dobré vůle dal srovnávat s některými pasážemi hororové hry Outlast. Vážně jsem se bála a každé nechtěné šlápnutí na sklo jsem proklínala.

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama