Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie | Kapitola 8
Seznam kapitol
Po dvou letech se na monitory počítačů dostává nový díl strategické série Total War: Rome II. Stejně jako předchůdci běží na vlastním enginu Warscape, který byl o něco vylepšen. Grafika hry je při nejvyšším nastavení detailů vynikající, odpovídají tomu však i hardwarové nároky. Po snížení detailů si ale plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Shadows
Po snížení kvality stínů na minimum se drtivá většina stínů úplně přestane vykreslovat. Grafika hry tím ztratí velkou část svého kouzla, odměnou je naopak velký nárůst výkonu. U testované scény to bylo z 31 na 38 fps.
Water
Po snížení kvality vody se na hladině úplně přestanou vykreslovat všechny odlesky. Dopad na výkon má nastavení velké, došlo k nárůstu z 32 na 41 fps.
Sky
Po snížení nastavení oblohy se mraky přepnou z dynamických na statické a přestanou se pohybovat po obloze. Rozdíl není na statickém screenshotu vidět. Výkon po snížení nastavení vzrostl z 33 na 34 fps.
Shader Model
Nastavení Shader modelu mění režim renderování hry mezi DirectX 9 (Shader model 3), DirectX 10 (Shader model 4) a DirectX 11 (Shader model 5). V režimu DirectX 9 se sníží kvalita stínů (přestanou být rozostřené) a není možné zapnout nejvyšší režim efektu Depth of Filed. Přesto je dopad na výkon jen malý — 29 (DirectX 11) vs. 30 fps (DirectX 9).
Particle Effects
Rozdíl v kvalitě částicových efektů je dobře vidět například u ohně, ze kterého při nejvyšším nastavení létají malé částečky. Vliv na výkon má nastavení jen malý, po snížení došlo k nárůstu výkonu z 25 na 26 fps.