Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie

Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

9. 9. 2013 03:00 33

Seznam kapitol

1. Vylepšený Warscape engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nastavení Medium 4. Výsledky GK při nastavení Very High 5. Výsledky GK při nastavení Extreme 6. Vliv procesoru na hru 7. Vliv nastavení na hru I
8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Vliv nastavení na hru IV 11. Vliv nastavení na hru V 12. Galerie in game screenshotů 13. Výběr recenzí herních magazínů 14. Závěr

Po dvou letech se na monitory počítačů dostává nový díl strategické série Total War: Rome II. Stejně jako předchůdci běží na vlastním enginu Warscape, který byl o něco vylepšen. Grafika hry je při nejvyšším nastavení detailů vynikající, odpovídají tomu však i hardwarové nároky. Po snížení detailů si ale plynule zahrají i majitelé slabších strojů.

Reklama

Shadows

 Shadow Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)

Po snížení kvality stínů na minimum se drtivá většina stínů úplně přestane vykreslovat. Grafika hry tím ztratí velkou část svého kouzla, odměnou je naopak velký nárůst výkonu. U testované scény to bylo z 31 na 38 fps.

Water

 Water Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Water Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)

Po snížení kvality vody se na hladině úplně přestanou vykreslovat všechny odlesky. Dopad na výkon má nastavení velké, došlo k nárůstu z 32 na 41 fps.

Sky

 Sky Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Sky Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)

Po snížení nastavení oblohy se mraky přepnou z dynamických na statické a přestanou se pohybovat po obloze. Rozdíl není na statickém screenshotu vidět. Výkon po snížení nastavení vzrostl z 33 na 34 fps.

Shader Model

 Shader Model 5 (po najetí myší se zobrazí Shader Model 3)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shader Model 5 (po najetí myší se zobrazí Shader Model 3)

Nastavení Shader modelu mění režim renderování hry mezi DirectX 9 (Shader model 3), DirectX 10 (Shader model 4) a DirectX 11 (Shader model 5). V režimu DirectX 9 se sníží kvalita stínů (přestanou být rozostřené) a není možné zapnout nejvyšší režim efektu Depth of Filed. Přesto je dopad na výkon jen malý — 29 (DirectX 11) vs. 30 fps (DirectX 9).

Particle Effects

 Particle Effects Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Particle Effects Extreme (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v kvalitě částicových efektů je dobře vidět například u ohně, ze kterého při nejvyšším nastavení létají malé částečky. Vliv na výkon má nastavení jen malý, po snížení došlo k nárůstu výkonu z 25 na 26 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama