Two Point Hospital: mix skvělé klasiky a nových nápadů
Článek Two Point Hospital: mix skvělé klasiky a nových nápadů

Two Point Hospital: mix skvělé klasiky a nových nápadů

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

11. 9. 2018 03:00 10

Seznam kapitol

1. Theme Hospital jako předloha 2. V ředitelském křesle 3. Na stravenky nevracíme 4. Tohle není retro 5. Grafika hry 6. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Pamatujete si na budovatelskou strategii Theme Hospital? Chcete si ji zahrát i bez DOSboxu a v moderním provedení? Váš sen vám splní Two Point Hospital. Trvalo dlouhých dvacet let, než si někdo troufl navázat na legendu svého žánru. Two Point Hospital přidává nové prvky, detailnější 3D prostředí, moderní ovládání a výsledek je skvělý.

Reklama
Reklama

Two Point Hospital pracuje se dvěma měnami. První z nich je obyčejná měna, která se používá k nákupu nových ordinací a vybavení a k placení zaměstnanců. Druhá se jmenuje Kudosh a je určená k otevírání vzácnějších předmětů potřebných k vylepšování nemocnice i jednotlivých ordinací, aby lidé byli spokojenější a lépe a rychleji se uzdravovali a samozřejmě o vaší nemocnici také v lepším vyprávěli a smýšleli, což se pak odráží v hodnocení nemocnice.

Za Kudosh si můžete otevřít například arkádový automat, telefon, knihovnu nebo stánek s časopisy, díky čemuž jsou lidé šťastnější. K dispozici jsou také automaty na bonbóny, automaty na tyčinky, vodní fontány, automaty na pití a na energy drinky, u kterých lidé mohou zahnat žízeň nebo hlad. Samostatnou kapitolou jsou potom různé zkrášlující předměty, jako jsou květiny nebo obrazy, které zvyšují celkovou atraktivitu nemocnice a jednotlivých ordinací a potažmo i další ukazatele, jako je oblíbenost nemocnice nebo štěstí lidí.

Two Point Hospital: mix skvělé klasiky a nových nápadů

Two Point Hospital: mix skvělé klasiky a nových nápadů

Kudosh vyděláváte plněním speciálních výzev, jako je nárazové přijmutí skupiny pacientů s pandemií a jejich ošetření za méně než 90 dní. Do Kudosh se člověk jednoduše zamiluje, protože předměty jsou zajímavé a jejich přítomnost se může významně projevit například na tom, že lidé nebudou nešťastní, protože trpí žízní.

Na tomto příkladu je také patrné, že všechny předměty ve hře mají nějaký důvod a lze s nimi ovlivnit celkové fungování nemocnice, nebo nálady lidí (ať už zaměstnanců, tak i návštěvníků, případně delegací, které vaší nemocnici hodnotí v rámci úkolu). Obraz klauna na každé zdi v místnosti proto nesvědčí o vaší mentální nemoci jako spíš o strategii, kterak z lidí udělat šťastné návštěvníky (aniž by se u toho zbláznili štěstím).

Všechno tohle potom prostupuje skvělý anglický humor. Postavičky za vámi chodí se smyšlenými chorobami, jako je srostlé obočí, nebo infekce humoru. Všechny tyhle nemoci se samozřejmě projevují i navenek, takže například lidé nakažení humorem do nemocnice chodí převlečení za klauny a podobně.

Two Point Hospital: mix skvělé klasiky a nových nápadů

Tento přístup oceňuji, protože je zábavný a člověk díky tomu nezabředne do špatné nálady, i pokud se mu zrovna nedaří a pacienti padají k zemi jako přezrálá jablka. Díky tomuto přístupu navíc pořád vzpomínáte na starou dobrou Theme Hospital, a to aniž byste si po ní museli povzdechnout.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning