Umělá inteligence už pomáhá i s tvorbou her a vyvíjí ji české studio
i Zdroj: PCTuning.cz
Novinka Umělá inteligence už pomáhá i s tvorbou her a vyvíjí ji české studio

Umělá inteligence už pomáhá i s tvorbou her a vyvíjí ji české studio

Václav Vlček

Václav Vlček

27. 2. 2023 10:05 2

Díky AI si budete moci povídat s postavami ve hře jako z živými lidmi, budou mít své motivace a priority. Pomůže vytvářet světy, rozhýbe příběhy a zjednoduší vývojářům práci.

Reklama

České vývojářské studio Legend has it původně pracovalo na hře Alteration, která měla využívat NFT. Ty ale už nejsou asi tak atraktivní pro herní mechaniky i hráče a tak s novým rokem je tu nové jméno Realms of Alterra. S investicí od společnosti eMan vývojáři přehodnotili své cíle a priority a pod novým jménem se můžeme těšit na poctivé RPG z prostředí severské mytologie říznuté cyberpunkem.

Realms of Alterra

Unikátní ale má být tím, že ve hře je ve velkém využitá umělá inteligence a jazykové modely podobné jako je ChatGPT. Ta by měla zásadně zlepšit interakci s NPC postavami ve hře. Na rozdíl od běžně předskriptovaných postav jako u naprosté většiny dnešních her chtějí vývojáři nabídnou živé a přirozeně reagující charaktery. Už nebudete mít na výběr pár předdefinovaných dialogových odpovědí, které jsou povětšinou identické a vedou často ke stejnému závěru. RoA nabídne plnou svobodu v komunikaci s NPC postavami, budete si s nimi moct popovídat, přesvědčovat je a budovat si s nimi trvalejší vztahy. Něco jako Sims, ale v RPG hře.

Michal Košek, CEO společnosti eMan, vysvětluje „Ušli jsme dlouhou cestu. Původní plán byl vytvořit NFT hru. V průběhu vývoje jsme ovšem svět kryptoher značně přerostli, implementovali jsme AI a vznikl nový herní žánr – AI sandbox. Díky tomu je hra v českém prostředí naprosto jedinečná.“

Umělá inteligence už pomáhá i s tvorbou her a vyvíjí ji české studio
i Zdroj: Legend has it

Legend has it také slibuje velkou variabilitu a znovuhratelnost díky procedurálně generovanému prostředí. Ve hře se budete pohybovat ve světech, které jsou vygenerované automaticky díky engine nazvanému poeticky Holub. Nové světy budou uložené pod unikátním identifikátorem na serverech a budete si do nich moci pozvat kamarády. Objevovat a dobývat je pak budete moci společně.

„Hráči budou moct prozkoumat jedinečné procedurálně generované říše, plné nepřátel, spojenců, zvláštních úkolů, náročných dungeonů a užitečných obchodů. Setkají se a budou konverzovat s postavami (NPC) ovládanými umělou inteligencí, které nejsou blokovány tradičním dialogovým systémem, ale plně poháněny neurálními sítěmi a jejich textovými vstupy,“ popisuje Tomáš Pšenička, zakladatel společnosti Legend has it.

Technologie Anigmation usnadní tvorbu her

Souběžně s vývojem hry probíhá i tvorba nástroje Anigmation, který by měl nabídnout možnost implementace umělé inteligence do her nebo programů i v dalších projektech. Vývojáři o něm mluví jako nástroji podobnému, jako je třeba Havoc pro fyziku ve hrách. 

Vývojáři se zaměřili na to, aby v maximální míře využili možnosti, které při tvorbě her může nabídnout umělá inteligence. Technologie umožní rozvoj a personifikaci postav, světů, tvorbu historie a příběhů v rámci herního světa. Díky vysokému zapojení AI sítí typu GPT by mohla přinést unikátní možnosti, které klasické skriptované hry nemůžou nabídnout. 

Společnost Anigmation vyvinula tzv. proof-of-concept ‚humanize‘ software, umožňující vývojářům vytvářet a hráčům objevovat svět, který je živý a plně interaktivní. Postavy ve světě konverzují běžným lidským jazykem, autonomně naplňují lidské potřeby a utváří vztahy mezi sebou a hráčem. Stejně tak jak to známe v reálném životě,“ komentuje Damián-Ondřej Šulista, COO společnosti Legend has it

Technologie by měla výrazně zlepšit možnosti komunikace postav ve hře. Díky ní se NPC budou rozhodovat na základě znalosti kontextu světa a konverzace, budou mluvit lidským jazykem, autonomně provádět činnosti na základě jejich potřeb, do dialogů vloží emoce a budou získat k hráči vztah. 

Další hra ve spolupráci s Hanson Robotics

Umělá inteligence by měla v budoucnu nabídnou spousty nečekaných možností, které by mohly nabídnout úplně nové žánry her. Jednou z nich se třeba stane Sophia AI Lab. Ta vzniká ve spolupráci s Hanson Robotics a jejich humanoidním robotem Sophií. Sophia se za poslední léta objevila v řadě pořadů, ať už si povídala u Jimmyho Fellona, nebo byla na rande s Willem Smithem.

Ve hře bude komunikace s robotem Sophia jedna z mála možností, jak interagovat s prostředím.

Pracujeme na novém projektu Sophia AI Lab (SAIL), spadajícím mezi tzv. shelter survival hry. Cílem hráče bude přesvědčit obyvatelé bunkru, aby přijali Sofii jako svého vůdce. Hráč bude s bunkrem a Sophií interagovat přes počítačovou síť a uvidí jen to, co mu umožní zrovna funkční kamery. Věřím, že kombinace tohoto typu hry, AI a zkušeného týmu GoldKnights, který právě dokončil hru The Last Oricru, bude velmi inovativní a celosvětově úspěšný koktejl,“ říká Vladimír Geršl ze studia GoldKnights

Co myslíte, bude AI ve hrách velkým pomocníkem, který polidští postavy, se kterými se budete potkávat. Nebo spíš jen berličkou pro vývojáře, jak snadno vygenerovat hromady obsahu bez práce scénáristů a návrhářů? Napište nám své názory v diskuzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama