Úvaha: Jak bychom vlastně měli platit za obsah?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Jak bychom vlastně měli platit za obsah?

Úvaha: Jak bychom vlastně měli platit za obsah? | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

25. 1. 2013 03:00 39

Seznam kapitol

1. Parodie na distribuci 2. Výhody digitální distribuce I. 3. Výhody digitální distribuce II. 4. Jak se dostat k obsahu
5. Význam uživatelů 6. Kupte pytel a už se nevracejte 7. Kde utíkají peníze 8. Možnosti vývoje

Celé roky vidíme v televizi umělce, kteří pláčou, že jim za jejich práci nikdo neplatí. Dokonce se domáhají, ať jim my, uživatelé, poradíme, jak za jejich produkci chceme platit. No, něco na tom bude – proč se nezamyslet. Jak bychom byli ochotní za obsah platit? Zde je pár návrhů, umělci se mohou vyjádřit v diskusi!

Reklama

Tak kupříkladu jsem pracně hledal mírně ujetou, ale celkem zajímavou pohádku O houslích krále snů z produkce České televize. Dá se někde za pár švestek stáhnout? Nedá. A přitom tyhle televizní pohádky jsou přesně typ obsahu, který by ČT za pár korun nabídnout ke stažení mohla. Například někam pošlete SMS, dostanete kód a můžete si to stáhnout. Jednodušší, než vyrábět DVD!

Úvaha: Jak bychom vlastně měli platit za obsah?
i Zdroj: PCTuning.cz

Možná existují důvody, proč se televize do nabídek filmů ke stažení neženou: Kvalitní online nabídka obsahu má potenciál úplně smést televizi. Kdybych si mohl za rozumné peníze namíchat vlastní streamovaný „televizní kanál“, který by obsahoval více mých oblíbených „divných filmů“ a méně telenovel a reklam na vložky, odepsal bych televizi úplně. Koncept internetové televize asi nemá smysl pro řadového občana, který je navyklý tiše přežvykovat obsah, který mu donese pozemní vysílání, ale dává perfektní smysl pro pošuka mého formátu, kterého baví objevovat totální šílenosti jako Funky Forest: The First Contact. Systém „doporučování podobného obsahu“, který nabízí YouTube, najednou dává perfektní smysl – hledáte, sestavíte si playlist, užíváte si. Paráda!


Funky Forest

Nuže, jaké tedy vidím funkční modely prodeje obsahu? Předně bych rád uvedl, že mě zhola nezajímají vydavatelské problémy, které si sami na sebe ušili licencováním a sublicencováním práv a jejich výmluvy o tom, že něco někde dávat smí a něco někde dávat nesmí. Je to jenom forma cenzury a cenzuru musíme zničit, jinak časem ona zničí nás!

Rovněž nechci rozebírat, jak mají přesně získávat peníze a jak je dělit. Modelů je spousta, můžou to rozdělovat podle shlédnutí / stažení, paušálů, jak je libo. Ano, tento proud příjmů bude slabší, než v dobách, kdy stačilo vydat pár alb měsíčně a lidi se o ně porvali. Jenomže toto postihlo všechny: Kupříkladu tištěná média získají ve své online podobě jen zhruba dolar na každých patnáct dolarů, o které přišla v papírovém tisku. Nějak jsme se s tím museli sžít (a to neříkám rád, protože tato tragédie postihla i mě).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama