Úvaha: Nechceme být piráty. Ale vezměte si naše peníze!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Nechceme být piráty. Ale vezměte si naše peníze!

Úvaha: Nechceme být piráty. Ale vezměte si naše peníze! | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

15. 6. 2012 03:00 56

Seznam kapitol

1. Televize je out 2. Distribuce z dob krále Klacka 3. Svět rozdělený na škatulky 4. Internet mění vše 5. Světlo na konci tunelu 6. Ještě si počkáme

Zatímco si vydavatelé stěžují na pirátství, řeší spousta jiných lidí po světě jeden problém: Jak se dostat k aktuálním seriálům – a to legálně? Data ukazují, že sledování televize je v úpadku a začíná pozvolna kopírovat tu samou trajektorii, kterou prošel tisk: Zpočátku pomalý, ale stále se zrychlující propad ve sledovanosti.

Reklama

Teoreticky by se mohlo zdát, že by čistě digitální distribuce nemusela stav zhoršit, podle údajů webu TechCrunch má HBO nyní 29 milionů platících zákazníků s měsíčním výnosem kolem 7-8 dolarů na jednoho, přičemž hlasování o tom, kolik jsou lidi ochotní platit za HBO2GO přineslo průměrný údaj 12 dolarů. Problém je v tom, že hodně domácností má jak kabelovku, tak datové připojení a pokud by mohli používat HBO jen přes datové připojení, měli by důvod zrušit kabelové předplatné, což jsou ty „malé, ale trvalé příjmy“.

Akce jako Take My Money, HBO!, tedy online hlasování, kolik by lidi byli ochotni zaplatit za čistě digitální distribuci, se proto setkaly se zájmem, ale těžko povedou k rychlému vzniku čistě digitální distribuce, přes kterou bychom se mohli podívat i my na nové díly Game of Thrones nebo Boardwalk Empire. Sám bych byl klidně pro patnáct dolarů, jenomže HBO zatím optimalizuje celkové příjmy a pro ně je zisk kdo ví kolika globálních zákazníků jenom malou výhrou vedle toho, že by mohli začít masově ztrácet předplatitele kabelové televize v zemích, které jim generují většinu zisku.

Úvaha: Nechceme být piráty. Ale vezměte si naše peníze!
i Zdroj: PCTuning.cz

Je to jenom určitá ilustrace toho, že řada „pirátů“ je připravena stát se „spotřebiteli“, pokud to technologie a cena dovolí. Zatím tam ale nejsme. K přechodu na čistě digitální distribuci ale stejně dříve nebo později dojde. Dříve nebo později se rozvody kabelových televizí budou používat hlavně k přenosu dat, stejně jako se to stalo u klasických telefonních linek. Univerzální datové přenosy přinášejí služby, které přímo konkurují původním službám – telefonování nahradilo Skype, kabelovou televizi nahradí sdílení a nebo placený streaming.

Klasická rovnice HBO, že každý kabelový zákazník bude platit obojí, prostě přestane platit a budou muset vymyslet model, který bude fungovat s čistě digitální distribucí. Tento vývoj je nevyhnutelný a dříve a nebo později bude nutné, aby klasičtí distributoři přehodnotili vztah k novým médiím. Sdílení, které dnes vidí distributoři jako hlavní problém, je proces, který tento vývoj jenom urychluje. Změna se neodehraje ze dne na den. Pokud lze přenést dynamiku vymírání tištěných médií na televizi, mají před sebou televize ještě nějakých deset let zářných zítřků, než se problém eskaluje tak, že ho bude opravdu nutné řešit.

Úvaha: Nechceme být piráty. Ale vezměte si naše peníze!
i Zdroj: PCTuning.cz

Stále je tam prostor pro snížení ceny a zvláště naše televize se můžou spokojit s levnějšími formáty a přeprodejem starých programů ze zahraničí. Ten skutečný boj nastane u gigantů, jako je HBO, protože ty budou muset objevit způsob, jak si zachovat příjmy na výrobu vlastních pořadů. Buď takový systém vymyslí a přijdou na to, jak kasírovat ochotné konzumenty po všech koutech Sítě – a nebo se „zmenší a odejdou na Západ“. I tisk se dnes pyšně chlubí aplikacemi pro tablety a nabízí na ně digitální předplatné. Tenhle proces se nevyhnutelně dostane i k filmům, je to jenom otázka času, ničeho jiného. A co vy? Kolik jste ochotní vy platit za měsíční předplatné pro neomezený přístup k novým filmům a seriálům?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama