Valve hodnotí první měsíc po vydání Steam Decku a představuje novinky
Od vydání handheldu Steam Deck uběhl už více jak měsíc a společnost Valve hodnotí dosavadní zejména softwarový vývoj. Vylepšení se dočkalo listování knihovnou her a pracuje se i na lepší podpoře anticheatu a Windows.
Steam Deck oživil trh s handheldy a ukázal hernímu světu, že přední společnost může vytvořit po softwarové stránce relativně otevřené zařízení a zároveň mu dodat velkou oficiální podporu. Valve aktuálně hlásí přes 2 000 plně a částečně kompatibilních her od malých arkádových titulů až po AAA pecky jako je Elden Ring.
K rozšiřování oficiální podpory her dopomohla i lepší implementace anti-cheat softwaru. Konkrétně vývojáři zapracovali na podpoře BattlEye a Easy Anti-Cheat pro Proton. Herní studia tak mohou lépe připravovat své hry pro Steam Deck i v ohledu zabezpečení proti podvádění.
Operační systém rovněž dostává řadu aktualizací. SteamOS byl například vylepšen o rychlé scrollování a možnost vytvářet dynamické kolekce her podle značek a vlastností jednotlivých titulů.
Skrze prohlížeč Edge Valve spolu s Microsoftem umožnilo hraní přes Xbox Cloud Gaming. Navázaná spolupráce s Googlem pak přispěla ke globální podpoře vstupů z gamepadu skrze webové prohlížeče postavené na Chromiu (Google Chrome, MS Edge a další). Lze tak předpokládat další podporu streamovaného hraní.
Drobným vylepšením si prošla také klávesnice, která získala nové motivy a lepší psaní pomocí obou trackpadů nacházejících se po stranách dotykové obrazovky.
Šikovnější uživatelé mohou nově využít podrobná nastavení výkonu. Upravit si mohou TDP, frekvence GPU a upscaling FSR. Přidána byla i možnost uzamknout obnovovací frekvenci na pouhých 15 FPS. Nízký počet snímků je použitelný i některých méně akčních her a přispívá k vyšší výdrži baterie.
Brzy po vydání Valve dodalo i ovladače pro Windows 10. fTPM je ovšem stále ve fázi testování a nativní podpora pro Windows 11 tak dorazí později. Valve navíc musí dodat ovladače zvuku, nicméně všechny tyto překážky budou vyřešené již brzy, jak Valve prozradilo.
Valve hodlá i nadále poslouchat zpětnou vazbu komunity a handheld nadále vylepšovat. Aktuálně se zařízení dostává k stále většímu množství čekajících zákazníků a produkce nadále zrychluje.