Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál

Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

1. 12. 2017 16:00 45

Seznam kapitol

1. Virtuální realita, kolo třetí 2. Ještě nechutnější 3. „Zážitek“, který spíš odrazuje 4. Ticho a klid...
5. Raději sedět na zadku 6. Proč jsem si nekoupil VR? 7. Zamíchá s tím smíšená realita?

Loňský prosinec byl ve znamení velkých VR příslibů: Každá grafika a počítač se posuzoval podle své schopnosti vytvořit VR svět, předváděla se dema, slibovaly se velké tituly pro hry i konzole. A jak to tak vypadá, od těch příslibů jsme se zatím moc neposunuli. Jak jsme na tom s virtuální realitou nyní, na konci roku 2017?

Reklama

Když hledám důvody, proč národy neskočily po VR technologiích, napadá mě to, že to možná vývojáři na začátku přehnali. Zkoušeli, jak daleko se dá zajít, jak moc je možná hráče vyděsit, jak zle se mu může udělat, až místo přilákání potenciálních zákazníků odehnali i valnou část těch, kteří o VR měli zájem. Mě osobně složila VR houpačka, ze které se mi udělalo tak zle, že jsem to musel půlhodinu vydýchávat. Mnoho lidí se stalo obětí dobrých kamarádů, kteří je nechali vyzkoušet například VR horskou dráhu ve stoje, což taky není nejpříjemnější zážitek.

Už v roce 2016 jsem měl dojem, že se mnoho vývojářů jednoduše spletlo a získalo dojem, že jejich zákazník je otrlý a má zcela plechový žaludek. Mírnější a rozumnější VR aplikace jsme viděli u mobilních VR technologií, kde to pro změnu pohnojil Google tím, že se rozhodl udělat ultra nejlevější kartónové brýle, které musíte držet, nemají ovládací prvky, a i když se ve VR zážitku dokážete ovládnout, stále vám může z kartonového origami mobil vypadnout a rozbít se.

Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál
i Zdroj: PCTuning.cz

Navíc, i když to náhodou funguje, je VR zážitek naprosto tristní, protože do levného rámečku lidi strkají levné telefony, které nemají na slušné VR ani výkon, ani rozlišení obrazovky.

Takže zatímco vývojáři na PC odrazovali zákazníky intenzitou VR zážitku, Google to u mobilní VR pojistil laciností a mizernou kvalitou. Dnes už to u mobilní VR není taková tragédie, nejlevnější použitelné brýle s ovladačem seženete kolem pětistovky, špičkové modely od Samsungu určené pro špičkové telefony od Samsungu přijdou i s ovladačem asi na čtyři tisíce, což není takové peklo. To ale sotva přiměje k návratu někoho, komu se zhnusilo kartónové peklo ve spojení s pomalým smartphonem s obrazovkou v nízkém rozlišení.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama