Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2 | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

21. 1. 2011 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvodem 2. Herní průmysl obecně a situace v ČR 3. Programátor, grafik, animátor 4. Zvukař, designér, manažer a další profese 5. První fáze preprodukce 6. Sežeň si svého investora 7. První fáze produkce — Alfa verze
8. Když se jen přidává další a další obsah 9. Debug, certifikace, distribuce 10. Vývoj hry prakticky ilustrovaný na Mafii 2 11. Konec RenderWare a válka konzolí 12. Illusion Softworks jako samostatné studio končí 13. Po osmi letech vývoje konečně vychází

Vyrobit špičkovou počítačovou hru v dnešní době znamená mít tým čítající až několik stovek lidí, stovky milionů korun a také pořádnou porci práce. Rozhodli jsme se proto ve spolupráci s 2K Czech přinést článek, ve kterém se podíváme do zákulisí tohoto velkého businessu.

Reklama
Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz


Burnout: Paradise z roku 2008 je jednou z posledních her běžících na RenderWare

V srpnu 2004 se však stalo něco, co zhatilo všechny plány. Stalo se jím odkoupení Criterion Software americkým gigantem Electronic Arts za 40 milionů liber. Říkáte si, že to nemá s Mafií 2 nic společného? Jak jsem psal výše, Mafie 2 byla vyvíjena pro čtvrtou generaci enginu RenderWare, která byla také stále ve vývoji a jak už možná tušíte, EA po akvizici Criterionu rozhodli, že vývoj nové verze enginu úplně zastaví. Tím pádem skončil také vývoj pokračování Mafie a tato velmi komplikovaná situace se začala řešit.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Současně s ukončením vývoje RenderWare se navíc objevuje další problém. Microsoft oznamuje Xbox 360 jako nástupce nepříliš populární konzole Xbox, na což Sony reaguje svou Playstation 3. Pro Mafii 2 jakožto AAA titul by bylo nevhodné, aby vyšla těsně před koncem života Xboxu i Playstation 2 a padá proto další klíčové rozhodnutí: zbrusu nový enginu, mnohaletý odklad hry a vydání pro novou generaci konzolí. Pro vývoj hry jako takové to znamenalo poměrně drsnou zprávu: veškeré hotové technologie jako engine, herní editor, části kódu, modely, textury a podobně šly úplně pryč a práce bylo s výjimkou příběhu, herních mechanik atd. nutné úplně restartovat a začít od nuly.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz


Unreal Engine 3 uměl v době svého vydání téměř neuvěřitelné věci

Při vybírání nového enginu se nejprve opět přemýšlelo o některém z komerčních enginů. Nejžhavějším kandidátem byl Unreal engine 3, nejpopulárnější herní motor posledních let. Požadavek Illusion Softworks však byl, aby hra běžela na všech třech platformách, zatímco třetí Unreal Engine uměl jen PC a Xbox 360, o podpoře Playstation 3 se jen mluvilo a nic nebylo jisté. Čeští vývojáři měli navíc obavy, aby Epic Games podobně jako předtím Criterion nekoupilo některé z velkých vydavatelských studií, čímž by se vývoj enginu mohl zastavit. Volba tak nakonec padla na časově nejnáročnější volbu neboli vývoj vlastního enginu pojmenovaného Illusion.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Na vývoji druhé Mafie bylo po tomto rozhodnutí nutné začít pracovat takřka od nuly. Proti enginu RenderWare se navíc s příchodem nové generace konzolí výrazně navýšily požadavky na velikost vývojového týmu a na Mafii 2 tak začali pracovat i lidé z nově vydaných her Vietcong 2 a Hidden & Dangerous 2. Díky tomu vznikly v roce 2006 základy herního enginu tak, že bylo možné renderování obrazu a práce s daty. Chyběl však samotný herní engine a veškerý herní design tak byl jen ve formě textu.

Současně se v této době začalo pracovat na předělání celého města do nové „next gen“ podoby a započaly práce na překladu scénáře hry. Ten totiž pro Mafii 2 napsal Dan Vávra v češtině a s překladem pomáhal Jack Scalici, Američan italského původu (pro hru jako Mafie 2 tedy ideální člověk).

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

V roce 2007 se na trh konečně dostala také konzole Playstation 3 od Sony a lidé z 2K Czech zjistili, že na této konzoli hra neběží úplně ideálně. Engine se tak začal upravovat, aby hra měla menší nároky na redenrování, streamování a paměť. Současně s tím pokračoval design herních úrovní a cutscén (ingame videí). Problémem byl ale stále nefunkční herní engine, takže hru až do druhé poloviny roku 2007 nebylo možné hrát.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama