XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3 | Kapitola 2
Seznam kapitol
Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: 2 GHz Dual Core
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 6800 GT/ATI Radeon HD 2600 XT
— OS: Windows Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,7 GHz
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 9000/ATI Radeon HD 3000
— OS: Windows 7/8
Oficiální hardwarové nároky hry jsou velmi nízké. Abyste XCOM: Enemy Unknown plynule rozběhali, měl by vám stačit počítač s téměř jakýmkoliv dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a grafickou kartou starou pět generací. Jedinou problematickou podmínkou pro běh XCOM může být operační systém, hra totiž nepodporuje starší Windows XP. Dle mých zkušeností však pro běh hry doporučuji sestavu výrazně výkonnější, rozumně plynule si na nízké nastavení detailů zahrajete na doporučené sestavě s grafickou kartou typu nVidia GeForce 9600 GT/ATI Radeon HD 3850.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 306.23 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.8 WHQL.
Metodika testování
XCOM nemá benchmark k měření výkonu, hru jsem proto testoval vlastním hraním. K měření jsem vybral přístavní misi, kdy jsem výkon měřil při hraní jednoho kola hry při maximálním oddálení kamery. K měření frameratu jsem použil program Fraps.
Nastavení hry
Nastavení detailů bylo při testování maximální možné. Výkon jsem měřil v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px při zapnutém a vypnutém vyhlazování hran. Efekt vyhlazování je v XCOM realizovaný přes post processing filtr FXAA, plnohodnotné vyhlazování hra bohužel nepodporuje.