XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3 | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 10. 2012 03:00 14

Seznam kapitol

1. UFO: Enemy Unknown v nové grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez FXAA 4. Výsledky GK se zapnutým FXAA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.

Reklama

Anti-Aliasing

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Anti-Aliasing High (po najetí myší se zobrazí Low)

Jak už bylo řečeno, nový XCOM nepodporuje plnohodnotný režim vyhlazování hran, ale jen post processing vyhlazování. Při vyhlazení tak dojde k mírnému rozmazání celého obrazu, což je dobře patrné na kovovém mostku a dřevěných bednách. Výkon po vypnutí vyhlazování vzrostl o jeden snímek za sekundu.

Texture Details

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Texture Details High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v nižší kvalitě textur je patrný na všech plochách, kvalita je však snížena jen nepatrně. Nastavení nemá žádný vliv na výkon.

Effects

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Effects High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení efektů mění kvalitu částicových efektů. Rozdíly však ve hře nejsou znát, nezměnil se ani výkon.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů téměř žádné nejsou a na první pohled si jich vůbec nevšimnete. Až při detailním zkoumání snímků v plné kvalitě si všimnete horší kvality některých stínů, nižšího rozlišení textur a chybějícího efektu post processing vyhlazování. Rozdíly jsou ale skutečně minoritní a při reálném hraní si jich téměř nebudete všímat. Přesto je rozdíl ve výkonu znát, s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1920 × 1080 px vzrostl výkon z 32 na 46 fps u první a z 33 na 50 fps u druhé scény.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama