Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace

Za krásnější Skyrim SE: základní vizuální modifikace | Kapitola 4

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

15. 6. 2017 08:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Textury a krajina 3. Počasí a voda 4. NPC, architektura, prostředí
5. Nasvícení a ENB 6. Doplňky na závěr 7. Erotika jako bonus

Většina hráčů očekávala od speciální edice velká vylepšení, opravené chyby a hlavně kvalitní grafiku. Ta sice byla trochu vylepšená, ale bez mohutných úprav se neobejde. Tento článek ukáže některé základní modifikace, se kterými bude vaše severské dobrodružství mnohem impresivnější. Je čas legend, draků a nekonečných úprav.

Reklama

NPC, architektura, prostředí

Obyvatelstvo Skyrimu si také zasluhuje pevnou ruku moderovu. Ošklivé ksichty nahradíme krásnými obličeji a umaštěné zástěry zastoupí vyleštěné škorně a dmoucí se klopy. Berte s rezervou. Podstatou je, že i na všechny postavy, ať už příběhově důležité nebo ty, co tvoří jen křoví, existuje hromada úprav. I v tomto případě lze vše zkrášlit jedním modem Total Character Makeover (TCM). Vylepšuje textury, modely nohou a rukou, jizvy a podobně. Dá se říci, že veškeré člověčenstvo činí mladší a přitažlivější, byť ne každému se to musí zamlouvat.

Skvělým modem je také QD Characters (QD), který mohutně upravuje důležité ženské postavy a mění k lepšímu jejich celkový vzhled, včetně vlasů a tvaru obličeje. Obé se dá kombinovat s úpravami, které si berou do parády třeba jen jednu postavu, např. Superb Serana Special Edition (SSSE), jež vytvoří z tuctové upírky Serany žhavou sexy kočku. Mužovo oko zajásá. Výkonový dopad všech modů je minimální, tudíž netřeba dále rozvádět.

Vanilla, postava má hrubší textury a působí starší.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, postava má hrubší textury a působí starší.

TCM, pokusný králík je omlazený.
i Zdroj: PCTuning.cz
TCM, pokusný králík je omlazený.

Upírka Serana, vanilla. Tuctová šedá myš.
i Zdroj: PCTuning.cz
Upírka Serana, vanilla. Tuctová šedá myš.

Upírka Serana, QD. Docela pěkná baba, ale není to ještě ono.
i Zdroj: PCTuning.cz
Upírka Serana, QD. Docela pěkná baba, ale není to ještě ono.

Upírka Serana, SSSE, to je ono! Z fleku může nastoupit na soutěž upírské miss.
i Zdroj: PCTuning.cz
Upírka Serana, SSSE, to je ono! Z fleku může nastoupit na soutěž upírské miss.

Jelikož původní Skyrim vyšel před dávnými věky a na více platforem, autoři museli šetřit výkonem a nemohli si dovolit zaplevelit herní lokace všelijakým detailním haraburdím, desítkami domů a podobně. Kvůli tomu existuje sorta modů, jež to napravuje a rozšiřuje stávající chudé uličky na bohatýrské čtvrti. Je to sice trochu přehnané, ale pointa je, že všechny lokace je možno „přebudovat“.

Static Mesh Improvement Mod (SMIM) upravuje jinak mdlé a modelově odfláknuté věci, jako řetězy, lucerny, urny, jídlo a další harampádí. 2D placky jsou nahrazeny 3D modely a vše skvalitnějšími texturami. Vzhledem ktomu, že úprava se týká jen menších věcí a předmětů, výkon je vpodstatě beze změny a přitom vizuál vyletí nahoru jak manažerovi tlak.

SMIM, provaz před a po. Obrázek autora modu.
i Zdroj: PCTuning.cz
SMIM, provaz před a po. Obrázek autora modu.

SMIM, řetěz před a po. Obrázek autora modu.
i Zdroj: PCTuning.cz
SMIM, řetěz před a po. Obrázek autora modu.

Chudé prostředí si veme do parády například JK's Skyrim (all in one). Ten rozšiřuje města a vesnice tím, že mávnutím kouzelné myši přidává nové budovy, stánky, krabice, mosty, lodě a vlastně cokoli, co vás napadne. Ze své podstaty je to ale zabiják výkonu, jelikož generováním spousty nového obsahu enginu značně zatopí a vy musíte sakra přiložit pod procesorový kotel, aby se to hýbalo. K tomuto modu ještě dodám, že je vysoustružen pro starý Skyrim, ale funguje i v SE verzi. Autor totiž do SE verze zatím předělal pouze Riverwood a Whiterun, proto, pokud nechcete instalovat další desítků modů pro úpravu lokací, můžete použít vše v jednom. Jiné obohacení reprezentuje mod Beautiful Cities SSE (BC). Ten přidává do měst stromy a rostliny.

Vanilla, Whiterun, 39 FPS. Z důvodu jiných modů je vytížení grafiky pouze 70%.
i Zdroj: PCTuning.cz
Vanilla, Whiterun, 39 FPS. Z důvodu jiných modů je vytížení grafiky pouze 70%.

Zde použit pro ukázku JK Whiterun SE. Uprostřed je nový stánek, vpravo vůz a zbrojířství vlevo je obohacené břečťanem a štítem na trámu. 33,5 FPS a vytížení grafiky kleslo na 62%.
i Zdroj: PCTuning.cz
Zde použit pro ukázku JK Whiterun SE. Uprostřed je nový stánek, vpravo vůz a zbrojířství vlevo je obohacené břečťanem a štítem na trámu. 33,5 FPS a vytížení grafiky kleslo na 62%.

JK Whiterun SE v kombinaci s BC. Činí město bohatší a hezčí na pohled. 32,6 FPS.
i Zdroj: PCTuning.cz
JK Whiterun SE v kombinaci s BC. Činí město bohatší a hezčí na pohled. 32,6 FPS.

Pro srovnání obrázek, kdy hra ještě nebyla mohutně upravená. I s mody JK Whiterun SE a BC je dosaženo 60 FPS.
i Zdroj: PCTuning.cz
Pro srovnání obrázek, kdy hra ještě nebyla mohutně upravená. I s mody JK Whiterun SE a BC je dosaženo 60 FPS.

Výše je znázorněn velký přínos Skyrimu SE a jeho 64bitové podpory. Starý Skyrim by s použitím těchto modů poroučel k polovičním FPS. I tak ale 64bitů není všemocných a pořád je nutné mít solidně výkonné železo pro vyšší počet úprav a modifikací.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama