Test Gigabyte Radeon RX 7600 XT Gaming OC 16GB: Když vám už 8 GB nestačí
i Zdroj: Gigabyte
Grafické karty Recenze Test Gigabyte Radeon RX 7600 XT Gaming OC 16GB: Když vám už 8 GB nestačí

Test Gigabyte Radeon RX 7600 XT Gaming OC 16GB: Když vám už 8 GB nestačí | Kapitola 15

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 2. 2024 18:30 150

Seznam kapitol

1. Sapphire AMD Radeon Pulse RX 7600 XT: představení a parametry 2. Konstrukce karty, konektory 3. Testovací sestava 4. Crysis 3 Remastered, Cyberpunk 2077 5. F1 22 6. Far Cry 6, GTA V 7. Metro Exodus Enhanced Edition, Red Dead Redemption 2 8. Witcher 3, World of Tanks 9. Blender Benchmark, Luxmark, Vray 5 benchmark
10. Boost v F1 22 11. Boost v Metro Exodus 12. Boost ve World of Tanks 13. Spotřeba, teploty 14. Otáčky ventilátorů, hlučnost 15. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 1920×1080 16. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 2560×1440 17. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 3840×2160 18. Závěrečné shrnutí

Radeon RX 7600 XT Gaming OC od Gigabyte nabízí jen s malým příplatkem nadstandardně velký chladič a s tím i nadprůměrné provozní vlastnosti. Ale za těch 16 GB paměti si připlatíte víc, než by bylo zdrávo.

Reklama

Rozlišení 1920 × 1080 bodů

V následujících grafech jsou vždy průměrné výkony z uvedených her bez ray tracingu. V rozlišení 1920 × 1080 bodů je více titulů, protože je běžně testuji s aktivním ray tracingem, ale kvůli nejslabším kartám měřím ještě ve full HD i další nastavení bez ray tracingu.

U každého grafu jsou uvedené tituly a nastavení, ze kterého se průměr počítá. Pro každé nastavení je u každé karty vypočtené, kolika procent výkonu ve vztahu dosahuje ve vztahu k nejvyššímu naměřenému výsledku. Výsledný průměr karty je pak průměrem dílčích hodnot z jednotlivých nastavení. K tomu, aby karta dosáhla 100 %, by musela být nejvýkonnější ve všech testech.

Pamatujte, že v rozlišení 1920 × 1080 srovnání průměrného výkonu hůře reprezentuje reálný výkon výkonnějších grafik, protože je procesor nestíhá zásobovat daty a grafika neběží naplno.

Průměrný výkon a poměr cena/výkon, bez ray tracingu

1920 × 1080

  • Cyberpunk 2077, preset Ultra 1920 × 1080, DLSS off
  • F1 22, ultra + RT off, 1920 × 1080
  • Far Cry 6, Ultra, 1920 × 1080
  • GTA V, Ultra, 1920 × 1080, MSAA 4×
  • Metro Exodus, preset Ultra, 1920×1080
  • Red Dead Redemption 2, 1920 × 1080
  • Witcher 3, 1920 × 1080
  • World of Tanks, 1.18.0.3, very high, 1920 × 1080

V grafech níže najdete poměr cena/výkon při aktuálních tržních cenách, ale také při cenách doporučených. Grafy s doporučenými cenami jsem přidal v době, kdy se výrazně lišily od těch tržních. I dnes k tomu může dojít při uvádění nových produktů. Momentálně nejsou problémy s tím, že by karty byly dražší, spíše se z nich dozvíte, o kolik ten který model zlevnil oproti stavu při uvedení.

Výpočet poměrů cena/výkon vychází z těchto cen:

Průměrný výkon

Poměry cena/výkon (méně je lépe)

Průměrný výkon a poměr cena/výkon, s ray tracingem

V následujících průměrech už je kombinace pěti her bez ray tracingu a čtyř s ray tracingem. Ray tracing je zapnutý v těch méně náročných, kde většina karet dosahuje dostatečných snímkových frekvencí.

  • Crysis 3 Remastered, very high + RT max, 1920 × 1080
  • Cyberpunk 2077, preset Ultra 1920 × 1080, DLSS off
  • F1 22, ultra + max RT, 1920 × 1080
  • Far Cry 6, Ultra + DXR on, 1920 × 1080
  • GTA V, Ultra, 1920 × 1080, MSAA 4×
  • Metro Exodus EE, preset Ultra, 1920×1080
  • Red Dead Redemption 2, 1920 × 1080
  • Witcher 3, 1920 × 1080
  • World of Tanks, 1.18.0.3, very high, 1920 × 1080

Průměrný výkon

Poměry cena/výkon (méně je lépe)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama