![Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/tveus1hyi2v28km650ec17546a46394960885.jpg)
Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu | Kapitola 9
Seznam kapitol
V dnešním článku si představíme šikovné zařízení pro uchování elektrické energie, které má docela široké využití. V souvislosti s počítači může být alternativním zdrojem napájení při použití na cestách mimo dostupnost distribuční sítě, ale i v jejím dosahu dobře poslouží třeba jako záložní zdroj pro případ výpadku napájení. Kdekoliv pak může fungovat jako úložiště levné a čisté energie získané pomocí solárních panelů.
Pokud nebudeme mít aktuální potřebu co nejrychlejšího dobití bateriové stanice Bluetti AC60, použijeme s ohledem na dosažení co nejdelší životnosti zabudované baterie spíše pomalejší nabíjení v režimu „Silent“. V rámci této kapitoly si vyzkoušíme, jak dlouho bude trvat nabití stanice v tomto režimu z nuly do plné kapacity.
V mobilní aplikaci tedy nastavuji režim „Silent“ a přesně v čase 18:00 připojuji stanici k AC síťovému napájení. Podle displeje i aplikace se nabíjení rozbíhá s počátečním příkonem v rozmezí 170 – 180 W. Prakticky okamžitě se na nižší stupeň rychlosti roztáčí chladicí ventilátor stanice.
![Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/etvc6u5q4foaxc165102a26a4667715152222.jpg)
Měřič spotřeby na síťové zásuvce ukazuje odběr ve výši 142 W při napětí 231 V.
Brzy po začátku nabíjení se příkon stabilizuje na úrovni cca 180 W. Po deseti minutách od spuštění dosahujeme 7 % kapacity baterie. Dále se rychlost doplňování kapacity ustálí na +5 % za každých deset minut nabíjení.
![Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/f9llz2qfu8pfu3z65102a88bb3f1650282025.jpg)
První hodinu nabíjení v čase 19:00 zakončujeme stavem nabití 33 %. Zcela stabilnímu příkonu nabíjení odpovídá lineární přírůstek zaplnění kapacity baterie.
![Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/b2et7oun9sh1iwc65102ac258ae0318808535.jpg)
Čas 20:00 znamená uplynulé dvě hodiny zcela lineárního nabíjení a naplnění kapacity baterie do 65 %. Abych nezatěžoval velkým množstvím obrázků, tak přeskočím hned na snímek aplikace v čase 20:47, kdy stav nabití dosáhl 90 %. Pokud bychom chtěl maximálně šetřit baterii, nabíjení bychom v tomto okamžiku ukončili.
![Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/d1vamn3ysizkava65102b06415ad114208149.jpg)
Hodnota 99 % se na displeji objevila v čase 21:04, tedy po třech hodinách a čtyřech minutách.
Stejně jako v předchozích případech, poslední procento kapacity baterie se dobíjelo dlouhých 8 minut. Plného nabití v režimu „Silent“ jsme tak dosáhli v čase 21:12, tj. 3 hodiny a 12 minut od spuštění.
![Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/pdt271vptlp881365102b6fd5a45788062721.jpg)
Z uživatelské příručky bateriové stanice Bluetti AC60 se dozvíme, že doba nabíjení v režimu „Silent“ by se měla pohybovat v intervalu 3,0 – 3,5 hodiny, takže dosažený výsledek výrobcem deklarovaným parametrům odpovídá.
![Jak šlape bateriová stanice Bluetti AC60 se solárním panelem PV200: Připravte se na apokalypsu](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/kr2hxa4sbb976xf650ee9331a021562237447.jpg)
V předchozím testu nabíjení stanice v režimu „Turbo“ jsme dosáhli celkové spotřeby 0,44 kWh elektrické energie. Časově delší nabíjení v režimu „Silent“ si z domovní sítě vyžádalo 0,48 kWh energie, tj. o 0,04 kWh více. Logicky za to může nepřetržitá vlastní spotřeba stranice a jejího ventilátoru, který běžel skoro třikrát déle. Čistě z ekonomického pohledu se tedy jeví jako výhodnější nabíjení bateriové stanice Bluetti AC60 v režimu „Turbo“. Životnost baterie lze v takovém případě šetřit alespoň tím, že stanici nebudeme vybíjet pod úroveň kapacity 5 % a současně ji nebudeme nabíjet více než na 90 %.