Zpět na článek

Diskuze: AMD předvede GPU akceleraci fyziky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel, AMD a ATi prosadí Havok a nVidia nezmůže nic a může svůj PhysX zabalit.
- Bohumil Stejskal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ve skutečnosti o tom spíš rozhodne Sony nebo Microsoft, podle toho, co nasadí v PS4 nebo nástupci Xboxu. Dneska už PC hry o ničem nerozhodují.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace musim souhlasit pkud to ATi uvede urychleně do provozu tak nVdia může PhysX posalt pod kytky...
protože mocná síla AMD/ATi + intel nVidii převálcuje...
a pokud intel začne podporovat tuto snahu AMD stím že třebas pro zvýšení výkonu něco převede na CPu tak PhysX urřitě nevydrží dlouho...
jediné co by proti tomu mohla nVidia udělat je zpřístupnit PhysX všem a zadarmo...
- Nosiris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To je dost silne tvrzeni.

Pokud by tato fyzika byla schopna provozu na OpenCL, jemuz prislibila podporu i nVidia mohla by to byt PhysX, ktery bude tahat za kratsi konec (podpora jen nad CUDA/nV).

Na druhou stranu by nV asi necinilo vetsi problem prepsat PhysX i pod OpenCL. Na jeji strane je jiz fungujici reseni, ktere si ziskava zajem mezi vydavateli her. Druha strana se zatim omezuje na prohlaseni a prezentace.
- Lazar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle myho si nV necha physX jen pro sebe ,proc by se taky delila s AMD, kdyz nemusi. Marketingove to je opravdu velka vyhoda (par FPS oproti par desitkam FPS pri zaply fyzice ve hrach). Unifikovany rozhrani je docela nerealny, spis budou 2 platformy (moc se netesim na to ,ze me fyzika u casti her pojede a na druhou cast her budu potrebovat jinpou GK)
- Vojta Pátek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nvidia také přidá havok a tím odepíše svůj physx nebo physx poskytne všem zadarmo a přepíše pro OpenCL. Podle mě jinou šanci nemá. Amd naopak zvolilo naprosto nejlepší cestu, nevrhlo se do svého a naopak v zapojení ostatních přivedlo na svět OpenCL a díky tomu to bude běhat na všech gpu, které budou mít podporu takže i nvidia. Nechat si diktovat a omezovat od nvidia, protože by používalo cuda, je hloupost.
Mimochodem většina redaktorů tvrdila, že žádná akcelerace havoku na gpu amd/ati nebude a že jsou to jen žvásty... a že se ani na ničem nepracuje - marketing nvidia je prostě všemocný.:(
- jiri l

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně chybný krok a co tak asi měli dělat, když by ještě museli pobrat CUDU a div, že by jim nenadiktovali pomalu jak mají vyrábět grafiky, konečně dobrá zpráva ohledně fyziky.
- fuy a chuy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechcete mi někdo vysvětlit jedinej důvod, proč by se Intel dělil s AMD o svůj Havok a dobrovolně by tak nechával vydělat konkurenci? Navíc Havok je optimalizovanej pro CPU, proč by ho pustil na GPU, kde Intel nic moc nemá (Larabee je ještě daleko a stejně je to spíš CPU).
- Smarty

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Prosím fanatiky, kteří mě ublábolovali, aby napnuli své nervové uzliny a začali přemýšlet. K čemu bude Intelu že pustí svoji technologii konkurenci a ještě k tomu na GPU, kde nemá sám co nabídnout? To je opravdu zajímavá logika: chci aby se z Havoku stal standard, tak ho vypustím vesele ven, oni mě sice grafiky ATI a Nvidie převálcují, ale to nevadí, vývojáři se přece budou klidně namáhat optimalizovat i pro moje CPU.
- Smarty

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tady nejde o pouštění technologie někomu jinému.Tady jde o peníze za licencování Havoku,který teď inkasuje Intel.A čím větší rozšíření ve hrách,tím více dolárků do prasátka.
Je to analogie s Dolby Labs,který žijou z licencí a jejich technologie přitom užívá kdekdo.
- marek p

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nic bych si z toho nedelal, byt ublabolovan je zde obcas nejvetsi oceneni jakeho se tu lze dockat. Casto oznacuje prispevek, mimo meze/ochotu pochopeni blabolujicich.

Mozna jde o zvazeni dopadu na trh:
a) dominance fyziky od nV (AMD-, Intel-, nV+)
b) alternativa GPU fyziky od Intelu (AMD+,Intel+-,nV-)

Mozna jim doslo, ze v budoucnu nelze nabidnou konkurenceschopnou fyziku na CPU. Podobne jako uz leta nikdo neresi 3D grafiku na CPU.
- Lazar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @marek p: Asi slo o uvahu v tomto smeru. I kdyby z licenci Havoku byly miliony$ rocne, pak snizeni prumerne ceny porizeneho CPU (nebude pro fyziku zapotrebi a nemusi byt ode mne) napr. o 10$ dela snizeni obratu spise v radu miliard$ rocne.
- Lazar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Lazar: vždyť to vůbec nemusí jít vše přes GPU může to být napsáno většinově pro GPu a menšinově pro CPU aby to bez CPu nešlo a bude z toho těžit jak intel tak AMD/ATi... a bude to ke vší spokojenosti...
tento tah je celkem logický od intelu Physix získává výhodu nad Havokem a to se samozřejmě intelu nelíbí ,když už do toho vrazil prachy tak je chce z5 a což se mu povede dva největší výrobci CPU to budou podporovat + jeden ze dvou výrobců GPU... proti jednomu výrobci GPU...

- Nosiris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Nosiris: GPGPU aplikace vyzaduji dosti znacnou spoluucast CPU (samotne GPU si nevystaci), prace pro CPU tak bude vzdy dost. Vytezitelnost vypocetniho vykonu v GPU je zavisla na sile CPU/IO. Mozna to rozhodlo, ze Intel Havok na GPU umozni.
- Lazar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Treba proto, ze cim vice vyrobcu bude HavoC podporovat, tim vetsi je sance v jeho budouci dominanci ?
- Chroustostroj

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Protože nemá rád nVidiu a potřebuje prosadit Havok do DX11. Bez AMD by ho do DX11 neprotlačil.
- Matěj Bartík

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Matěj Bartík: potřebuje aby ho někdo začal masově prosazovat... a AMD/ATi je v současnosti nejlepší volba...a sám intel z toho bude profitovat pokud se Havoc prosadí... když už to koupil musí z toho přece něco mít... :)

- Nosiris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[B]GDC 2009 DX11 [/B] Ale GDC je o něčem zcela jiném ja se píše v článku.

[I]
1. "V Moscone Centeru, Californském San Francisco se bude od 23 do 27. března v 2009, pár dnů před oficiálním uvedením grafického procesoru RV 790, konat "Game Developers Conference", kde společnost AMD-ATI představí celému světu Tessallaci, jako základ technologii DX11."
2. "Je zarážející, že Nvidia Corp, největší konkurent společnosti AMD-ATI se v současnosti zaměřila na jiné technologie než DX11! "[/I] http://www.federmann.cz/index.php/amd/38-ostatni/238-amd-directx-11-a-rv-790

- Federmann

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevyhode proti nVidii nie je, co su to za hluposti? tych par hier co podporuju Physx, z toho polovica totalny odpad, ma byt nejakou vyhodou? nVidia v prvom rade potrebuje predavat hardware. okrem toho podpora Havok cez GPU je len naplnenim toho o com sa uz zacalo hovorit niekedy v polovici minuleho roka. okrem toho Physx kludne mohol bezat aj na ATI grafikach keby nVidia nasilu nechcela s Physixom nanutit aj CUDA. naco by to ale ATI bolo ked ma Stream?
- maltrabob

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Otázkou zůstává,jestli bude mít ATI dost financí. Aby se pustila dotho s takovou podporou vývojářů,jakou to dělá nVidia. . . A hlavně jak to bude náročné na grafiku ATi a kolik jí to veme z výkonu.... :D
- Morfeus

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Výše jsem dal odkaz na GDC 2009, vše je nyní o OpenCL, DX11 a tessallaci, jde pouze o prostředí, které již AMD dávno poskytlo a dále se na tom pracuje a pracovat bude. Nejde o nic speciálního, ale o budoucí standard s podporou MS. OpenCL a DX11 s pomocí SSE5 by mělo zrychlit vše, včetně starých her. Nvidia se staví mimo a tvoří vlastní řešení, proti AMD, MS a Intelu?
- Federmann

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 3. 2009 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Federmann: OpenCL je (má být) jednotné vývojové prostředí pro GPGPU, DX11 je API především pro vykreslování herních scén, tesselátor v podání AMD je krok zpět (jednotka s fixní funkcí, která se nedá použít na nic jiného), jeho funkci časem nahradí dostatečně výkonné SPs (GS).
Fyziku ve hrách (detekce kolizí objektů, pohyby postav, fyzika tekutin, atd.) DX11 neobsahuje. Tak by mne zajímalo, jaké že to tvoří Nvidia vlastní řešení a technologie, které budou dle tvých slov (a na tvých stránkách) konkurovat DX11, jehož vytváření se podle tebe NV neúčastní!
- Herkis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2009 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Federmann: AtI prehlasila dnes
ATI ukaze o 2 mesiace
ATI o par mesiacov prinesie SDK pre vyvoj GPU HAVOK
...
Silvester 2010
...
Vyvojari zacinaju implementovat GPU havok do hier

2011 mame plno super DX11, OPENCL , GPU havok hier a medzitym som si zahral asi par desiatok physx hier a skonvertoval som cez CUDa desiatky videi

aj dx10 bola skvela technologia a hry stale bezia v Dx9
a ATI vytvorila uspesnu kartu az potom ked sa vykaslala na Microsoft technologie - 2900XT a skombinovala x1900 + par vylepseni a mame skvely 4870 a NVIDIA ma stale 8800GTX x 2= GTX280
- Jan Mazuch

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 3. 2009 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jan Mazuch: Ja nekonvertujem video. Neviem na čo ked dnes dvd medium stoji pár šupiek. používam DVD2one a ten mi nvidia neurýchli. dvd9 do dvd5 mám urobené do cca 2 minút. PhysX je len pekná nálepka na krabici. A havok bude krajšia. To je to o čo tu ide. Pár tupcov sa rozhoduje na základe pekného obalu. A čím viac nápisov tým je to lepší produkt.
- lm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
23. 3. 2009 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @lm: kde jsi prisel k tomu ze havok bude hezci? podle me se to momentalne neda srovnavat a tim se ted radis k tem lidem co tady sam popisujes
- Kalda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 3. 2009 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD zaspalo, GPU akcelerace havoku bude ve hrách dostupná nejdřív za dva roky. Další věc je že je havok placenej(physx je zdarma + slušná dokumentace).
- shipo

Reklama
Reklama