Zpět na článek

Diskuze: ASUS P4G8X - dva kanály pro Pentium 4

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za prvé bych uvítal porovnání ASUS vs ASUS, tedy s ASUS P4PE, za druhé když už autor správně poznamenává že v syntetice to je o dost rychlejší, ale reálně už to taková sláva není, měl ještě otestovat např. UT 2003 atd. Jinak takový test už proběhl tuším v listopadu na TomsHardware. Tam to porovnávali přímo s P4PE od ASUS a a závěr zhruba stejný, v praxi na default není rozdíl mezi dual kanál 266 a jeden kanál 333, tedy porovnáno ASUS vs ASUS :-)na 533 QDR
- Peca

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som byvaly fanda AMD a okrejove som sledoval P4. Dnes je situacia opacna a tak ma logicky zaujima, ako sa da otvorit nasobic P4? Pokial si dobre pamatam Intel sa touto vecou detailne zaoberal a len tak lahko to nepojde :(
<br>Dalsia vec je tych 190HMz, vlastne je to FSB800 standard a ked sa tak pozeram na vysledky realnych aplikacii, tak nejaky obrovsky skok medzi 533 a 800 pozorovat nebudeme...
<br>A posledna poznamka: Co HT??? Nepokusali ste sa to zapnut? Vraj to viacero serii P4 od 2,6 vyssie podporuje.
- 555

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gibabyte ve stejne konfiguraci jen navic s ATA133 RAID stoji cca 6200.
- Martin G.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vy ste ale puci, ako mozete testovat E7205 chipset Sandrou, ked ho nepozna ? To je to iste ako keby ste tento test pustili na 8CPU serveri a divili sa co su to za vysledky. Pozrite sa na www.tomshardware.com, tam je test niekolkych dosiek s tymto chipsetom a porovnanie s ostatnymi, a hlavne, naucte sa z ich clanku ako sa robia testy MB, toto je priserna zlatanina, sorry. Vela stastia v dalsom odhalovani tajov vypoctovej techniky ;).
- Andy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budete testovat i tuto desku? A nebo je tu nekdo kdo s ni ma zkusenosti? Jak vypada ve srovnani s tim Asusem?
<br>Diky
- Jakub

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

<P>Dobrý den,</P>
<br><P>nemáte někdo zkušenosti s použitím DDR333 na této desce? Je rozdíl jestli použiji DDR266 nebo DDR333? Děkuji</P>
- Eagle

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten se mi líbí více.I cenově ;o) A podle prvních zmínek má kupodivu vliv i použití DDR333 a DDR400,přestože je CPU jen 533MHz.Jediné co bych uvítal je podpora 800MHz CPU-no třeba to půjde,až budou uvedeny.Ale zatím jsem viděl jen desku od MSI.
- EPc

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na recenzi jsem byl zvedavy (byla tusim slibovana uz na minuly tyden), protoze mam tuhle desku objednanou, ale zpracovani recenze ve mne zanechalo prinejmensim smisene pocity.
<br>
<br>Recenze je koncepcne v poradku a take docela podrobna, ale co se tyce zpracovani, evidentne zase zvitezila rychlost nad kvalitou prace...
<br>
<br>1) Az neuveritelny pocet preklepu, snad v kazdem 10. slove chybi nejake pismenko nebo vyraz nedava smysl.
<br>
<br>2) Odkazy na velke obrazky vetsinou smeruji na autoruv HDD (dost skolacke), jeste ze jsou aspon na serveru a daji se stahnout rucne...
<br>
<br>3) Rada technickych polopravd a lzi, vetsinou plynouci z autorovy stupidni a bezbrehe nenavisti k RDRAM pametem (aneb "typicky" priklad technicke recenze utapejici se v autorovych subjektivnich pocitech a vymyslech).
<br>
<br>Docela efektne pusobi uz "nastup" - 2 jasne lzi hned v uvodnim odstavecku, tak to je docela sila! E7205 neprinasi 2-kanalove reseni jako prvni na Intelackou platformu a ani NForce neni prvni platformou vubec, 2-kanalove RDRAMy jsou tu uz davno (coz sami potvrzujete v tabulce, takze nechapu tu rozpolcenost osobnosti), dokonce bych rekl, ze drive, nez NV vubec tusila, ze bude delat i chipsety...
<br>
<br>Tou druhou lzi je tvrzeni, ze je to pry "nejrychlejsi chipset soucasnosti", coz je dost ubohe (teda mene ubozejsi, nez treba to, ze jste pro jistoty v testu RDRAM zcela ignoroval - proc asi? :), protoze v prakticky kazdem testu ma stavajici RDRAM reseni znatelne navrch, ale chapu, vy se RDRAMu stitite, tak radsi blabolite nesmysly...
<br>
<br>Co se tyce tabulky, tak je docela zavadejici porovnavat jenom hole specifikace chipsetu, protoze pak ty udaje pusobi vedle te fotky SATA kabelu a SATA cipu dost hloupe, jelikoz v tabulce podpora SerialATA uvedena neni. Stejne tak USB2.0 dostane i k RDRAM deskam...
<br>
<br>Nezda se Vam hloupe, testovat novou desku s HT a netestovat HT a strcit tam nejakou starou plevu misto adekvatniho CPU?
<br>
<br>Dalsi trapnou zalezitosti je, ze jste si v Sandre "pro jistotu" na srovnani vybral ty nejslabsi RDRAMy namisto aktualni verze na 1066MHz. Chapu, na podporu sve damagogficke valky proti RDRAMum udelate cokoliv...
<br>
<br>Nejvic jsem se ale nasmal u te Vasi neukojitelne touhy po pohrbeni RDRAMu v zaveru recenze :) Clovek by v tech. recenzi cekal mene naivni a zaujaty pohled na vec... No pravdepodobne Vam spadne celist, az napr. SiS vypusti 4-kanalove RDRAM reseni na frekvencich, o ktem se tem Vasim protezovanym SDRAMum bude jeste leta jenom zdat :)
- Ctenar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RDRAM jsou mrtvé a nic se na tom už nezmění. BTW na desce ABIT NF7 s DUAL nForce2 mám při FSB 200MHz UNBUFFERED Sandru ALU 2354 MB/s.
- Halen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jenze rdramy pohrbiva i intel ale to je fuk
<br>
<br>"Nezda se Vam hloupe, testovat novou desku s HT a netestovat HT a strcit tam nejakou starou plevu misto adekvatniho CPU? "
<br>
<br>lol na co ti je ht kdyz to temer zadna aplikace kterou doma pouzivas nevyuzije pripada mi to komicke HT je v plenkach a zatim je podle me ve vetsine pripadu uplne na nic v dalsich verzich na kterych intel dozajista pracuje uz to bude o necem jinem ale tohle je proste verejny betatest
<br>
<br>mno jinak s tebou souhlasim
<br>
<br>
- rodney

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

halene jaka je ta deska bych do ni i investoval jestli to popis jak je to s OC atd prosim :P
- rodney

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nie je to malo ? Preklep, alebo ina Sandra ?
- Lubos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pripada mi, ze nekteri z pisalku se snazi zkritizovat kazdou recenzi, at je dobra nebo ne. Jiste, na kazde i sebelepsi recenzi se najdou rozporuplne veci...
<br>Ja osobne bych treba vubec netestoval pomoci SiSoft Sandra, protoze vysledky, ktere dava jsou irelevantni. Nejsou vubec objektivni a srovnavaji dve nesrovnatelne veci. O mnoho lepsi je rict, jak se deska a procesor chova v realnych aplikacich at jiz UT2003,QIII,3D StudioMAX, Encodovani Mpeg2 do Divx:-), komprese audia.
<br>Jenze se vsadim, ze pokud by se v recenzi desky nebo CPU neobjevila SiSoft Sandra nebo v testu grafiky 3DMark 2000/2001, tak by se našlo hodně lidí, kteří by si stěžovali, že to tam není.
<br>Snad někdy tihle lidé dojdou k tomu, že srovnávání počítačů pomocí testů jako je SisoftSandra a 3DMark 2000/2001 je nesmyslné.
<br>Co vám řekne nějáké číslo, které vyplivne daný benchmark? Aspon kdyby se používali pro všechny procesory jedny a ty samé algoritmy a instrukce, aby se to dalo porovnat jako hrubý výkon CPU, to by ještě něco řeklo. Ale pokud je jeden CPU testován se SSE2 instukcemi, druhý pomocí SSE a třetí jen 3DNow, tak kde to jsme.
<br>Chápu, že autor chtěl využít tu nejlepší optimalizaci pro daný procesor, ale realita všedních dnů ve světě počítačových aplikací, her a dalších programů je jiná. Ne každý program je optimalizovaný pro nejlepší instrukční sadu a i když, tak jsou přítomny všechny optimalizace pro daný CPU.
<br>A v praxi už není takový rozdíl v aplikacích mezi RDRAM PC800 nebo RDRAM PC1066 a DDR 400 a DDR 533.
<br>A k čemu bude člověku místo 150fps v UT třeba 190FPS, když minimální hodnota bude velice podobná.
<br>Jde o ten pocit, že si někdo řekne, že jeho počítač je nej? Že má nevíc bodů v 3DMarku 2000/2001 nebo nejlepší výkon v SiSoft Sandra?
<br>
<br>Mě na nějakých bodech v 3DMarku nebo SiSoft Sandra nezáleží, mojí prioritou je mít stabilní a vyladěný počítač, který odpovídá mým požadavkům a zároveň je jeho výkon vyladěn na maximum, co umožnuje daná platforma.
<br>A je mi jedno jestli se ostatní ženou za body v 3DMarku nebo v Sandře. Je to jejich věc, když tomu věří a když mají dobrý pocit, že někoho porazili na body.
<br>
<br>Já si raději softwarově zchladím CPU, optimalizuju si bios, nastavím si skryté features chipsetu, overclocknu si CPU jen tak pro to, abych zjistil, co každá deska a CPU umožnuje a jak se pak chová. Kde je strop maximální FSB, kolik Vcore voltage je nutné pro overclocking na danou výslednou frekvenci.
<br>
<br>PS:Klidně si diskutujte o DDR vs RDRAM, o výhodách/ nevýhodách HT, ale objektivně. S pomocí realných testů....
- Spec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlas, jen dodam, i7205 neni prvnim intel chipsetem pro dual ddr, tim je i7500. Obecne dual ddr reseni jsou prilis komplikovane, a dudek muze rovnou zapomenout ze se objevi v mainstream reseni (to ze springdale obsahuje dual ddr jeste neznamena ze se budou vyrabet dual ddr desky (budou, ale budou drahe)). Lze rici ze 4kanalove rdram bude vyrobne vzdy levnejsi nez dual ddr reseni (4kanal rdram lze totiz umistit na 4layer pcb).
<br>Taky me mrzi ze odpor dudka vuci rdram, ma za nasledek ze tuhle platformu zcela ignoroval (dodam ze dual ddr i7500 zcela pohorelo ve srovnani s i850e). Pokud se p. dudek podiva na soucasne pracovni stanice, asi zjisti ze se z 90% pouziva prave rdram.
<br>Dale taky rdram neni mrtvy, krom toho ze se docela hodne pouziva ve spotrebni elektronice (ps2, ps3, hdtv, net, ...) tak Sis napr planuje 4kanalove rdram 1200 reseni, dale taky intel neplanuje od rdram odstoupit (dle meho nazoru spise vyckava na yellowstone (soucasna i850e ktera umoznuje bezet dual rdram na 1200 je plne konkurence schopna)). Co se tyce odbornych nazoru (dokonce i od konkurence rdram), je to, ze rdram je povazovana za doposud nejlepsi pametovou technologii, lec nemela takovy marketingovy uspech jako by si zaslouzila.
- marek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rdram nejsou mrtve, pouze se nepouzivaji v levnych mainstreamovych reseni (pisicka), ale tam kde potrebujes obrovsky vykon za rozumnou cenu. napr v pracovnich stanicich, psx2, psx3, networkingu, hdtv, ... najdes prave pameti rdram
- marek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

i7205 je nahradou za i850e???? , tak to je podivne, protoze i850e je stale mhohem vykonejsi nez i7205 (a radeji pomlcim o predsizich dual ddr propadacich jmenem 7500 a 7501). i850e s pc1066 rdram je stale nejpouzivanejsim reseni v highend oblasti. btw intel planuje relift i850e (ze by i850pe ?) s podporou dual pc1200 a mozna i ich5 (jelikoz i stara i850 fungovala na s pc1200 (neoficialne) tak to nebude zadny technicky problem (spise jen zmena v papirovych specifikaci).
<br>Skoda jen ze nekdo kdo nema zadny prehled o prolematice (ze dudku) tak o tom pise nejake clanky.
- ivan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

doporucuji precist originalni clanek na <a href="http://www.xbitlabs.com/mainboards/granite-bay/">xbitlabs</a>
- marek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To rozhodně není málo, starý (a kdysi velmi oblíbený) čipset KT133A má propustnost cca. 600 MB/s, čipsety pro Pentium III kolem 300 MB/s. Je to zhruba 2x tolik, co mají čipsety KT266 s DDR SDRAM.
- Eagle

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Haha, tohle jsi uz rozhlasoval pred vic jak rokem :)
- Ctenar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"jenze rdramy pohrbiva i intel ale to je fuk"
<br>
<br>...taky uz davno nedela cipsety pro P4 jenom on (konkretne ja mluvil o SiSu)
- Ctenar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejak se mi nezdalo to tvrzeni v recenzi, ze to nepodporuje oboustranne pametove moduly, tak pro ostatni radsi pridavam oficialni list ASUSu:
<br>
<br>Here is a list of ram modules that are tested by ASUS R&D.
<br>
<br>Dual channel:
<br>OK:
<br>SAMSUNG DDR266 CL2.5 128MB (single-side)
<br>SAMSUNG DDR266 CL2.5 256MB (single-side)
<br>SAMSUNG DDR266 CL2.5 256MB (double-side)
<br>SAMSUNG DDR266 CL2.5 512MB (double-side)
<br>Micron DDR266 CL2.5 128MB (single-side)
<br>Micron DDR266 CL2.5 256MB (double-side)
<br>KINGMAX DDR266 128MB (single-side)
<br>HYNIX DDR266 CL2 256MB (double-side)
<br>HYNIX DDR333 CL2.5 256MB (double-side)
<br>NANYA DDR333 CL2.5 256MB (double-side) with the date code after 0151 (2001, 51st week).
<br>NANYA DDR333 CL2.5 256MB (single-side)
<br>Infineon DDR333 CL2.5 256MB (single-side)
<br>Micron DDR333 CL2.5 128MB (single-side)
<br>Micron DDR333 CL2.5 256MB (double-side)
<br>SAMSUNG DDR333 CL2.5 256MB (single-side)
<br>
<br>FAIL:
<br>HYNIX DDR266 CL2.5 256MB (double-side), must set tRCD to 3T
<br>HYUNDAI DDR266 CL2.5 128MB (single-side), must set tRCD to 3T
<br>NANYA DDR266 CL2 256MB (double-side), must set tRAS to 6T
<br>NANYA DDR266 CL2 128MB (single-side), must set tRAS to 6T
- Ctenar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ja bych tam spis radsi videl P4T533...
- Ctenar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen 2354 MB/s ??? ... hmm ... zkus to reklamovat ... ;)
- ivan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neměl jsem zatím moc času, testovat stabilitu při FSB 200MHz. Mám v té desce 2x256MB OCZ PC433 CL2 v dual modu. Navíc jsem se marně snažil nainstalovat W98SE. Asi 6 hodin pokusů, hrabání se v biosu, přehazování karet. Nic nepomohlo a tak jsem nasadil Win XP. A ejhle, perfektně to jede. Zatím jsem testoval Prime95 Torture asi půl hodiny na Athlonu XP1700@2400+ (10x200)- bez chyb. Sandru, 3DMark2001, CPUBurn. Na testování těmihle programy jsem měl dohromady asi 3 hodinky a za celou dobu se neprojevila nějaká známka nestability. Pár výsledků Sandra Buffered: 3080/2898 MB/s Unbuffered ALU: 2354 MB/s, CPUMark99: 179 bodů, 3DMark2001 na MX440 O/C na 300/513 7855 bodů. Dnes budu pokračovat v testování.
- Halen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 2. 2003 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A proč? Vždyť jsem jasně napsal UNBUFFERED. To jsou ta zaškrtávátka v Sandře, jak se má testovat, víš. Buffered to dává 3080/2898 MB/s při FSB 200MHz a nastavení pamětí 2-3-3-7
- Halen

Reklama
Reklama