ati-si-kope-vlastni-hrob
Novinka ATI si kope vlastní hrob?

ATI si kope vlastní hrob?

Jaroslav Lexa

Jaroslav Lexa

Nejočekávanější dítko ATI Crossfire (propojení dvou grafických karet pro zvednutí 3D akcelerace) má velikou vadu na kráse. Je jím velmi nízká obnovovací frekvence v rozlišení 1600x1200 a vyšších. Za vše je zodpovědný čip SiI 1161, který pracuje na pouhých 165MHz. Monitor pak zobrazuje s frekvencí 60Hz, a v horším případě jen při 52Hz. Práce na počítači (hraní) je pak nepříjemná a nezdravá.

Reklama

Trocha matematiky ještě nikdy nikoho nezabila (tohle je test:), a tak se Vám vše pokusím logicky vysvětlit. Pro přenos vizuální informace je potřeba určitá šířka pásma. V našem případě je to zmiňovaných 165MHz. Šířku pásma lze jednoduše vypočítat vynásobením vertikálního a horizontálního rozlišení, dále obnovovací frekvencí kterou požadujeme a na závěr konstantou. Pro jednoduchý příklad si vystačíme s konstantou 1,4. Je-li výsledné číslo vyšší, nežli udávaných 165MHz, je problém. Crossfire si s rozlišením, případně s obnovovací frekvencí neporadí. Při rozlišení 1600*1200 jsme za možnostmi čipu a musíme snížit obnovovací frekvenci na 60Hz. O pár Hz hůře je na tom širokoúhlé rozlišení 1920*1200. To je schopné se provozovat při 52Hz.

Pokud se tato informace potvrdí, mohlo by se stát, že i přes poměrně velká očekávání může technologie Crossfire na trhu narazit. SLI od konkurenční nVidia, díky můstku který pracuje na 400MHz, je několikanásobně nad možnostmi firmy ATI. Uvidíme, co přinese čas.  

Podle inquirer


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama