Zpět na článek

Diskuze: Computer Viruses, reedice 2009

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pochvala, super clanok
- sanoo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klobouk dolu pred autorem.Sice uz jsem cetl jeho drivejsi prace ale tahle je pro me extra.Zajimave tema a jeste zajimavejsi podani.Dobra prace
- Kiith_Sjet

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Smekám, velice poutavý článek o zajímavém tématu. Výborná práce :) Děkuji
- Michal Přibyl

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Btw, teď jsem si všimnul, že článek je od autora článků, které na tomto webu čtu nejraději.. Takže ještě jednou děkuji za nejen tento, ale za všechny dřívější články :) Jen tak dál
- Michal Přibyl

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za výborný článek , protože upozornění na zneužitelnost dnešního zasíťování světa je proklatě málo. Dle mého je zrovna toto téma jedním z nejzajímavějších k investigaci , paranoici by se mohli začít zajímat proč se tak neděje. Ještě jednou děkuji.
- Petr Konečný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Heh, asi nejznámější a nejstarší vir co osobně pamatuji, se jmenoval One Half, samozřejmě pro DOS. Půlil soubory, tehdy pokud vím z toho měl každý strach, byl velmi známý.

Aktuálně mám ochranu přes SW a HW firewall, antivir a Ad-Aware...no, upc mi přesto předevčírem omezilo net na neúnosně pomalou rychlost, prý že to mám zavirované a rozesílám spam. Nakonec se ukázalo, že šlo asi o chybu automatu který toto kontroluje, hráli jsme si tady s nastavením vyšší bezpečnosti naší Wi-Fi sítě, tak se mu to nelíbilo. Po projetí Ad-Aware a antivirem mi to nic nikde nenašlo, nechápu ten jejich stroj. Už se to stalo více lidem a mě asi naposledy před 4roky - také planý poplach. Bez varování to člověku téměř vypnou, bezva.

Viry mě teď moc netrápí, spíš mě aktuálně hrozně štvou spammeři na ICQ, resp. na QIP, to je jedno. 10x denně mi chodí žádosti o autorizaci od nějakých zmetků z Ukrajiny nebo odkud, je to hrůza. Nevím co s tím dělat, musím si pohrát s nastavením v QIP, prý to jde trochu nějak pořešit co vím. Děje se to hlavně pouze když jsem on-line, ale já se nechci kvůli důležitým lidem dávat invisible a potřebuji, aby viděli můj status, takže holt jsem asi viditelný terč. Tolik spamu mi nechodilo ani nikdy do mailu, tam jsem to vyřešil že mi přijde tak jeden do měsíce. Viry mě vážně současně už netrápí, spam je podle mě horší a otravnější.
- Jindřich "Mindwarp" Pirner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 4. 2009 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace staci nainstalovat misto qipu Mirandu a budete mit razem po problemech:) me taky chodila spousta zadosti z ruska atd., dokud jsem pouzival qip nebo klasicke icq.. od te doby, co mam Mirandu, tak mam bozsky klid:) jednoduchy, strohy agent, bez smajliku, bez xtraz a podobnych blbosti.
- Jan Pecinovský

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 4. 2009 02:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ne, ne, autorun windows čte kdykoliv at je zapnutej nebo vypnutej a ten vir jsem už odstraňoval z několika počitačů a přenosných zařizení. Je to nějakej sajrajt ani nevim co to ma vlastně dělat. Muj antivir AVG Free ho dokazal lokalizovat a odstranit:)
- David Kratochvíl

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 4. 2009 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Staci inteligentne nastavit anti-spam v QIP Infium a je po problemu. Pozor, v normalnim QIPu nefunguje. Zapnout de, ale spam chodi dal.
- Aleš Horák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejný vir, jaký popisuje autor jsem měl. A dokonce jsem se ho ručně zbavil. Myslím, že stačilo zapnout Windows v nouzovém režimu a soubory smazat přes Total Commander (důležité nastavení zobrazit systémové soubory), ale nejsem si tím moc jistý. Už je to nějakou dobu. Od té doby mám zakázaný autorun. Mimochodem, víte, že v v nižších edicích Visty než Bussines chybí nástroj, přes který se dá autorun vypnout (gpedit.msc) a musí se to dělat ručně přes registry (a nepřišel jsem jak přes ně nechat autorun na CD mechaniku).

Spam na ICQ se dá blokovat přes qip nastavením antispamové otázky - dokud neodpoví na otázku, zprávy se nebudou zobrazovat. Pro Mirandu je plugin antispam.

- x125

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No vida. Jsem si říkal, že jsem asi lama, když jsem si zaviroval počítač přístupem na obyčejnou webovou stránku.

Akorát mi ten červ přes svůj vlastní ovladač napevno změnil DNS servery, tak jsem půl dne řešil, jak se toho zbavit.

V každém případě nechápu, jak může být napadena internetová stránka a vložen do ni kod. Nemělo by to být ohlídáno ze strany poskytovatele hostingu?
- 4sAd

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To není zas tak pravda...oni většinou od těch rusáků nechodí zprávy které dokáže plugin antispam blokovat ale chodí žádosti o autorizaci.toho se zatím nezbavíme..já vždycky zamítnu autorizaci a přesunu kontakt do ignoru
- romis

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ještě jsem tam tu zprávu dávat nezkoušel, ale pokud to neřeší ty žádosti o autorizaci od rusáků, tak to jsem v háji. Mě chodí totiž jenom žádosti o autorizaci :(
- Jindřich "Mindwarp" Pirner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindřich "Mindwarp" Pirner: V nastavení je i položka "Nepříjmat zprávy o autorizaci" nebo tak něco myslím...
- Atapi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Atapi: Ok, dal jsem to tam, díky, tak uvidím.
Ale děsí mě to, teď mi ani případní noví zákazníci asi nebudou moct na ICQ/QIP napsat. No, ale těch deset žádostí denně už mi lezlo fakt na mozek.

Doufám, že se mi alespoň lidé v contact listu v pohodě "dovolají", to je nutnost, jinak už bych to mohl rovnou odinstalovat.

Posledně, dokud jsem ještě používal ICQ, mi to prý neustále ukazovalo stav off-line, nebo invisible, ačkoliv to jsem ani náhodou zapnuté nikdy neměl, mám pořád stav Away. A ukazovalo se to jenom některým lidem, což nikde v nastavení nebylo zapnuté, navíc se to ukazovalo těm pro mě pracovně nejdůležitějším lidem, což mě hrozně štvalo, tak ten QIP už to snad nedělá.
Divné věci se s tím ICQ poslední dobou dějí.
- Jindřich "Mindwarp" Pirner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindřich "Mindwarp" Pirner: Tak normální lidi by ti měli napsat i tak... pokud mě někdo kontaktuje tak, že mi 20x zaspamuje autorizaci a nic víc, tak jde stejně do ignore :-)
- Atapi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Atapi: Jasně, rozumim. Já tyhle idioty házel také dřív do ignore listu, ale nemělo to cenu. Potíž byla v tom, že mi vždycky pak stejně psali z jiného, nového čísla.
Jak jsem to teď ale úplně všechno zakázal, je klid, fakt úleva, dík za radu ;)
- Jindřich "Mindwarp" Pirner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 4. 2009 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jindřich "Mindwarp" Pirner: Čau lidi. S ICQ je to snadné. Zakažte zobrazování stavu ICQ na inetu (je to v nastavení ICQ). Tím omezíte 90% všech otravných požadavků. Jinak zakázat kontakt od lidí, kteří nejsou již autorizovaní.
- Birkof

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Díky za info ohledně toho QIP, snad si s tím nějak poradím. Pokud to nijak nebude omezovat v posílání zpráv lidem, které už mám v contact listu, bude to bezva, jdu to omrknout.
- Jindřich "Mindwarp" Pirner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 4. 2009 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Jo to pomůže v podstatě o tom nevíš po nastavení. Od tý doby co to mám taky mi nepřišel žádnej spam.
- Atapi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Atapi: Ano presne tak:) Jen si nedavajete otazku jak ja, kolik je 1+1 slovne:D protoze pulka lidi psala dve, a druha dva.
- mustti

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super clanok,velmi pekne myslienky
- Jakub Granec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak se jmenuje ten virus (tedy spíš červ), o kterém autor píše?
- Kralyk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mozna tenhle?
"Downadup (also called Downad, Kido, Conficker or Conflicker) is a Windows worm that spreads by exploiting weak administrator passwords, use of autorun on removable and network drives, and the MS08-067 exploit."
(prevzato z secureworks.com)

- Jakub Trusina

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ono to tak docela pravda není protože i Slušovice kde se mimochodem říkalo pane a paní a ne soudruhu apd
dokázali v tehdejším Gottwaldově kde dnes stojí nákupní dům baťa v jeho horním patře postavit počítačovou místnost kde lidi se chodili seznamovat s počítačem a dokonce bylo možno se připojit přes telefoní linku i ven
což byla v té době rarita a pamatuji se jak jeden týpek se připojil do jednoho státního nejmenovaného zařízení joj to byl ale hacker :-))) navíc přístup k lidem a počítačům byl na tu dobu více než solidní a kdo měl trochu v hlavě tak si i pěkně vydělal .
- Paja Michaldo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bych rád věděl, jestli budou Windows 7 i bezpečnější, tedy že v koši budou soubory v karanténě, nebudou skryté procesy ani skrytý Autorun apod. Všude slýchámem o skvělém novém GUI, a že oproti Vistám snižují HW nároky, ale o bezpečnosti jsem zatím nic nečetl.
- Uživatel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Windows 7 bezpečné budou. Sice na to jdou svým osobitým způsobem (viz. popisek u této verze níže), ale alespoň tak.

V dnešní době se každá edice windowsu jmenuje podle své hlavní charakterové vlastnosti, které jsou popsány u každého dnes známého typu.

Windows 3.11- číslice označuje průměrný počet virů, které jste schopni za sekundu nachytat.

Windows 95 - označuje počet spadnutí za 1 den

Windows 98 - označuje počet spadnutí za 1 den

Windows 2000 - označuje počet spadnutí za týden

Windows NT - NT je zkratka pro Nechodí To (v originále Nervous Tyranosaurus nebo Neandrtal Technology)

Windows ME - neboli Mexican Edition, proto je tak těžké se s nima domluvit

Windows XP - eXtremně Problematická (v originále eXtremely Problematic), nebo také Xsakru Práce

Windows Vista - celý název je windows hasta la VISTA. Tento systém má tendence k tak náhodnému a rychlému spadnutí, že jej hned tak něco znova nerozjede. Ale nejčastěji je používán Jehovisty.

Windows RG edition - podle Microsoftu Really Good edition, podle všech ostatních pak Really Gorilla edition.

Windows 7 - funguje jen na sedmi počítačích ze sta.

Windows TNT - ještě nepublikovaná verze, spálí všechny komponenty (v originále Terminator Nuke Troublemaker)

Home Edition: varianta Windows, která se pokazí nejčastěji doma.

Professional Edition: varianta, která je schopná pokazit se kdekoliv.

- Irreversible

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nesouhlasím s hodnocením XP.
To byl nejlepší (desktopový) OS jaký kdy MS vydali.
Jasněže to je furt debilní windows, ale na poměry windows to je dost slušné...
Od XP směrem zpět i dopředu to už není ono.

- Kralyk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no to jsme se nasmáli, až se za břicho popadáme. to je opsáno z linuxprodeti.cz ne? :)
- Jiří Vašek (zombux)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Vašek (zombux): Mistře, znáte taky něco jiného než ten (ještě více než widle přiblbější) Linux? Ne, není to opsáno z linuxprodeti.cz :-) Tohle sám napsal život.
- Irreversible

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jiří Vašek (zombux): Zřejmě máme každý jiné priority - pro mě je kravinou OS ementálového typu, padavý jak uhnilá jablíčka a vytvořený pro nadšence vyrábějící herní konzole z kancelářského HW. Rozumím však tomu, že kdyby jste si nějakou tu pořádnou herní konzoli koupili, nemohli by jste si hrát s dusíkem a casemodingem a tento web by jako chlebodárce přestal býti lukrativní :-)
- Irreversible

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Irreversible: windows NT řady se sypou jen když má uživatel levé ruce. s hodnocením 9x samozřejmě souhlasím.
- Jiří Vašek (zombux)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 4. 2009 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace už byly nalezeny první bezpečnostní díry :-D

viz [URL=http://www.withinwindows.com/2009/02/04/windows-7-auto-elevation-mistake-lets-malware-elevate-freely-easily/]tady[/URL]
- Kralyk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Atapi: Bohužel, ta chyba je natolik komediální, že těžko se k tomu stavit jako chybu beta-verze.
Buď je to špatný vtip, nebo tvrdá realita.
Ale znám MS, takže to zřejmě bude to druhé...
- Kralyk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 4. 2009 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím s pravdou ven.Je to to nejlepší co jsem za poslední rok na dané téma četl.A nebo vůbec!
- Miroslav Mrnak

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 4. 2009 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Windows XP je vynikající systém, Za celou dobu co je používám mi nespadly. Na předcházejícím počítači mi vydržely bez přeinstalace 3 roky než se mi podělal disk. pak s novým diskem 2 roky. A ted na novým pc necelý rok. S W XP jsem plně spokojený. Teď čekám na windows 7 jaký budou.
- Enzo

Reklama
Reklama