Zpět na článek

Diskuze: Core i7 a Core i5 v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

foboss
foboss
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD začína mať problém. VEĽKÝ problém.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@foboss ještě ho nemá, core i5 v extrémním OC nenabídne žádný nárust,což je škoda...Cena modelů s HTT bude poměrně vysoká, takže ve své ceně bude konkurentem x4 955 BE nebo 965 BE asi i5 750. Dá se zobecnit, že i výkonově. A to AMD stačí, držet si zatím mainstream a nižší highend (core i5,Q9400, Q9550, Q9650).

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
3. 8. 2009 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Core i7 800 bude celkem drahé - nejvyšší model skoro jako Ci7 950, a já osobně jsem z ceny trochu zklamán ... pokud chtěl Intel zapůsobit a udělat na trhu trochu veselo, musely by být ceny nižší ... Ovšem výkon Ci5 750 je srovnatelný s nejrychlejšími Phenomy, a cena bude podobná. Situace to bude složitá, protože zákazník neuvidí žádné markantní rozdíly, pro Phenom II i Core i5 bude potřebovat novou desku ale výkonem žádná platforma nebu excelovat nad druhou ... při ěhle cenách to bude celkem zkažená šance na frontální útok Core i5

PS. Pokud by Intel dal ceny agresívnější, mohli by klidně během měsíce odrovnat AMD docela a navždy ... ale oni nová CPU drží stále předražená a to je chyba, lepší volba bude stále Core 2 Quad (při těch ohlášených cenách Core i7 800)

kapa
kapa
Level 25 Level 25
3. 8. 2009 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek @Z. Obermaier: Ono vpodstate aj mas pravdu, no Intel zaraba, AMD stale v strate a istotne by Intelu nepomohlo, aby AMD skrachovalo, keby AMD krachovalo a to vazne, prvy Intel by ho ratoval. Potrebuje ho ako sol, AMD je male, ma dobre napady, maju krizovy licenciu, nema peniaze, podiel na trhu +- 20 percent, idealna konkurencia. Ak by mu AMD krachlo, mozno z toho by vysla pre Intel zlozitejsia situacia, /Monopol, alebo odkupenie AMD silnou spolocnostou..../. Inac velmi cakam na Ci3

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek @kapa: teď má AMD celkem dobrý půlrok za sebou, asi už však nenastane doba K8, ale řekl ybch, že je to nyní jedna z nejpovedenějších epizod AMD, K10.5.
Mě by nejvíc zaujal právě od INtelu i5 750. Za danou cenu, solidní výkon, spotřeba atd...

doktor1
doktor1
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Z. Obermaier]Core i7 800 bude celkem drahé - nejvyšší model skoro jako Ci7 950, a já osobně jsem z ceny trochu zklamán ... pokud chtěl Intel zapůsobit a udělat na trhu trochu veselo, musely by být ceny nižší ... Ovšem výkon Ci5 750 je srovnatelný s nejrychlejšími Phenomy, a cena bude podobná. Situace to bude složitá, protože zákazník neuvidí žádné markantní rozdíly, pro Phenom II i Core i5 bude potřebovat novou desku ale výkonem žádná platforma nebu excelovat nad druhou ... při ěhle cenách to bude celkem zkažená šance na frontální útok Core i5

PS. Pokud by Intel dal ceny agresívnější, mohli by klidně během měsíce odrovnat AMD docela a navždy ... ale oni nová CPU drží stále předražená a to je chyba, lepší volba bude stále Core 2 Quad (při těch ohlášených cenách Core i7 800)[/quote]

Takže když již dnes uvažuji o novém PC myslíte, že neudělám chybu s touto sestavou: EVGA X58 SLI LE , core i7 920 revize D0, ramky Corsair DIMM 6144MB DDR III 1600MHz TR3X6G1600C8D. Výkonnostně to vypadá, že tato sestava zapadne přesně mezi core i7 860 a core i7 950 (navíc ani netaktuji ale třeba tomu přijdu na chuť :)). Podle cen to vypadá, že bych ušetřil maximálně něco na desce, což mě vůbec netrápí...protože tahle evga je lahůdka. Vidíte to stejně nebo mám spíš počkat?...na příchod LGA1156...

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
3. 8. 2009 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doktor1 proč probha X58 a ještě drahé od EVGA? Na trh přijde řada tak vymazlených P55 desek, jako jsme už dlouho neviděli. A ty desky budou stát půlku co EVGA X58 ... také Core i7 860 bude krapet levnější než Core i7 920, tedy nová platforma P55+Ci7 860 vyjde na dvě třetiny X58+Ci7 920 ... a nabídne mnohem lepší provozní vlastnosti, super taktování, jen jeden čip na desce ... X58 je mrtvé, P55 je mnohem smysluplnější platforma

gejmer
gejmer
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Nechápu co dělá tento článek pouze v novinkách,měl být určitě na hlavní straně :!:

doktor1
doktor1
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier díky za odpověď ...takže počkám. Vyřešil jste mi pořádné dilema....

dtswiss
dtswiss
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, s tím X58 mrtvé, bych to neviděl tak černě. Hlavně ne pro ty co už mají nějakou tu desku X58, tak bude upgrade v podobě - Core i9, šestijádrový Gulftown,vyrobený 32nm procesem, bude kompatibilní s čipsetem Intel X58 Tylersburg a díky patici LGA 1366. Takže já mám Asus Rampage II Gene s i7 920 (3.90Ghz) a až přestane stíhat, tak to jistí 6tijadro Gulfdown.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dtswiss gulftown, no nevím...přijde až v Q2 2010 dle aktuální roadmapy (i když pochopitelně již existují ES verze). Výkon současných i7 je dostatečný až až. Jak je evdeno v roadmapách, klasický i7 ve spojení s x58 bude pro fajnšmejkry, co chtějí maximum výkonu. Přesto výkonová ztráta řady core i7 800 je oproti nim poměrně zanedbatelná-cca do 5% v praxi a cena celku vyjde lépe. Jestliže základní desky budou odhadem mezi 3500-5500Kč, je to o třetinu nižší rozdíl a to za úvahu stojí.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
4. 8. 2009 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Šimonek Podle toho, co vím já, měl by se Gulftown recenzovat ještě tento rok a být dostupný v lednu ... žádný Q2/10

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD ma co dohanet, Intel se ponekud rozjel.
- muliku

Vinie
Vinie
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace i5 750 pod 4K = luxus stejnej výkon jako i7 za mnohem nižší prachy = opravdu luxus
desek s P55 bude mraky a budou opravdu vymazlený ještě kdyby tam měly SATA 3 (6Gbs) který odstranily kvůly problémům

syslik
syslik
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

otázkou je zda se kvuli nějakým 10 az 20% vykonu navíc vyplatí upgradovat například z core2quad. přece jenom několik let staré Q6600 po přetaktuje na stejnou frekvenci za nejnovějšími cpu zaostává jenom minimálně... podle mě se upgrade z core architektury moc nevyplatí.

gejmer
gejmer
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesory budou mit sice velmi podobný výkon, ale pro ty kdo chtějí 2 grafiky to bude podobné jako u P45 tj pouze 2 PCI-Ex8 a protože je severní můstek součástí procesoru většího pořtu PCI-E linek se nedočkáme.
Viz: http://www.zive.cz/Clanky/Lynnfield-aneb-Core-i5-podrobne-o-Nehalemu-pro-masy/sc-3-a-147318/default.aspx
Mně osobně se teda nechce zcela vzdát této možnosti.
Takže upgrade na core i5 nebude pro každého!

kapa
kapa
Level 25 Level 25
4. 8. 2009 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gejmer Ano, mas pravdu, no aj tak mozes osadit do 2och pciex konektorov 4GPU procesory /2x HD4870X2 alebo GF295/, cize by to malo stacit kazdemu, no ano, je to male obmedzenie, na to tu prave ta drahsia platforma.

Reklama
Reklama