Zpět na článek

Diskuze: Doporučené sestavy a monitory – prosinec 2010

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

nhkg
nhkg
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Máte-li raději grafické karty ATI/AMD, bude pro vás jasná volba GaForce GTS 460 SE"

Doporučovat paměti Zepelin, GTX460 SE, Intel Core i5-650 a podobně je nesmysl. Spousta navržených komponent je špatně. Autora neznám, ale měl by se radši věnovat zaměřit na něco jiného, tyhle sestavy nejde doporučit.

MORFEUS
MORFEUS
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nhkg Příjde mi,že autor článku nepočítá s rezervama HW do budoucna. Je mi jasné proč bral paměti Zeppelin,je to nízká cena. Letos sem skládal dvě sestavy a použil se tyto moduly. Nebyl s něma žádný "problém" .. :wink: Jinak rozhodně Kingstone a Corsair :lol:

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MORFEUS U prvních sestav jsou komponenty dávanány tak, abych se vešel do cenového limitu. U těch dražších je samozřajmě cenová tolerance benevolentnější.

smith007
smith007
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč hned v druhé kapitole píšete o DDR2 a nemožnosti upgradu? Poté v obou sestavách dáte DDR3 a možnosti upgradu jsou na velmi dobré úrovni. A to jsem se nezmínil třeba o tom, že DDR2 jsou dražší než DDR3 a že starší desky s podporou DDR2 už se téměř nevyrábí. Asi jste narychlo překopírovali text z minulých článků, tak si to opravte :wink:

veteran13
veteran13
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smith007 To už vám nestojíme ani za to abyste si ty články po sobě zkontrolovaly? cenách pamětí nemá smysl vybírat jiné, než níže uvedené Kingstony. " a hldmě v košíku zepeliny a takových překlepů je tam víc

MAX HACKER
MAX HACKER
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, já tak trochu dělám do oboru IT konkrétně HW a sestavy PC.
Hlavně záleží na co bude PC využíván když to máte pro rodiče kde vám postačí něco slabšího tak volte spíše AMD je to tak levnější. Dále se soustředte hlavně na základní desku a procesor. 2jádra už pomalu ale jistě končí a vyplatí se pouze E8400 a vejš starší 2jádra do patice Socket 775 se již nevyplatí kupovat. Před pár lety byla patice T snad nejvhodnější tetka již opravdu končí, ale povedené 2jádro by mohlo ještě rodičům stačit. Chce to alespon u AMD 2jádro na 3GHz. Paměti ram natolik zlevnili, že se již nevyplatí kupovat 2GB ale rovnou 4 a ještě lépe 8GB RAM DDR 3 na 1600MHz ale i s 1333MHz neuděláte chybu. Dále pokud chcete PC na hry a je vám víc jak 15let tak bych doporučil něco na Socketu 1156 a k tomu 4jádro nejlépe povedené Core i5 760 s velice zajímavou technologii turbo boost který dost pomáhá hrám a sám za sebe můžu říct, že s dobrých chladičem lze dosáhnou opravdu velice zajímavých taktů a to stačí pouze hýbat v BIOSu s BCLK a hlídat si taky frekvenci pamětí. Dále dnes bych jen pro rodiče bral 500GB disk a nesnažil bych se menší, protože doba pokročila a pomalu ale jistě se stává standardem mít alespon 1TB já mám přes 4TB diskové kapacity+ssd a stále mám problémy. Doporučoval bych WD Caviar green nejlépe EARS20 který má 2000GB 64mb buffer a cena okolo 2300 což není tak hrozné. Na systém bych doporučil osvědčenej FAEX s duálním procesorem jedná se o WD Caviar black ten již komunikuje přes rozhraní SATA 3 6gb/s takže pokud máte desku s podporou SATA III bude se hodit. Je kompatibilní i se starší SATA II. U grafických karet to záleží hlavně co od PC požadujete dobrá volba je od nvidie 460 Gigabite nebo Cyclone. Pakliže fermi tak GTX 470 a vejš může bejt i GTX 570 ale ceny jsou už vejš. U AMD (dříve ATI) je situace podobná dobrá volba by byla 6870 A VEJŠ, ALE POZOR ZASE ŘÍKÁM KARTY JSOU PAK DRAHÉ A NÉ KAŽDEJ CHCE DÁT ZA GRAFIKU 8000 a vejš. nvidia se mi zdá v tomhle ohledu o něco lépe a situaci velice dobře dohnala konkurence AMD ale také nabízí karty za slušné ceny hlavně záleží co chcete hrát a v jakém rozlišení. Dnešní karty zvládaj téměř všechny hry s naprostou plynulostí a dokonce neuděláte chybu i s pětkovou řadou od AMD pořád to jsou povedené karty hlavně si pohlídejte výrobce. Pro ty co jsou nekompromisní doporučuji bud Socket 1366 a nebo počkat na Sandy Bridge procesory, ale tady je to opravdu extrém a není problém používat SLI či crosfire a pro ty nejextrémnější je tu ještě pořízení QUAD SLI alá 4karty a 2xeony ale cena je závratná. Pro ty kteří uvažovali nad SSD je pravej čas a určitě jděte do nějakého SSD modelu značku si vyberte podle sebe hlavně aby byla podpora TRIM a zápis byl solidní. Na trhu je toho dneska opravdu hodně a i za pár pěkněz se dí postavit solidní PC který bude zvládat opravdu všechno. To je ve stručnosti vše tohle je debata na hrozně moc dlouho...

Peli.ml.
Peli.ml.
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím, avšak to už je všeobecně známo, že záleží na co se daný hardware bude používat. Jenom já osobně nesouhlasím s tvrzením, že nastal čas pro ssd disky. Cena je stále příliš vysoká. Očekávám to jako u DDR 3 Pamětí. Kdy cena skokově skočila dolu ale tak po 3 letech. (můj názor)

MAX HACKER
MAX HACKER
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Peli.ml. Peli.ml. Čas na disky nastal opravdu, ale jak pro koho. Ten kdo má O.S na SSD disku tak pocítil opravdu celé zrychlení chodu O.S a nejen něho! Office, Word, browser, Nero, a jiné větší programy se znatelně rychle spouští už není žádný dlouhé čekání... SSD disky tohle všechno řeší a myslím, že za neselé 3000Kč dát za 64GB Disk zas tam moc. Kapacita je sice malá, ale na základní programy a systém postačuje hry a další věci mám na FAEX 1TB WD Caviar Black. Taky jsem si naivně říkal, že nepotřebuju SSD a ejhle už ho mám 3měsíce a na klasickej disk bych se nerad vracel.

SSD Disk ušetří spoustu času, ti kteří ho maj moc dobře vědí o čem mluvím ti co ho ani nevyzkouší ti ho budou pořád zatracovat. SSD je bezesporu "vychytávka" do PC která PC znatelně urychlí... ovšem vybrat vhodný SSD už taková sranda není...

apoc9
apoc9
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pořádná sestava:
AMD X6 3.2GHz, ASUS CROSSHAIR IV Extreme, 8 GB DDR3 2133MHz, GeForce GTX580, LCD 30 S-IPS

OS jedině win7 Ultimate 64bit,
myš jedině herní Logitech,
klávesnice jedině omyvatelná vodotěsná -výrobce HP

Nejdražší z této sestavy je LCD (>30k) a GPU(12k) zbytek se vejde dohromady do (25k).

DD3 1600Mhz je minimum pro slušnou sestavu.
Musím souhlasit se Stevem Jobsem, že dotykové ovládání ve vertikální poloze je neergonomické.
1920x1080 je chabá náhražka za 1920x1200
- FullHD monitory jsou většinou chudší co do specifikace (tím i levnější) než 24" 1920x1200

Broxik
Broxik
Level 1 Level 1
29. 12. 2010 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebylko by od veci k naslapanym sestavam za 100k + davat i moznost nakupu vodniho chlazeni tzn napsat seznam dilu ktere lze u nas koupit. Moznosti sou dneska suprove. A hlavne nemusi byt clovek zaden inzenyr aby to slozil.

Dale mluvit o tn displayi dobre muze jen mongol. TN dispaly je z nouze cnost. Kazdy kdo muze zvoli technologii naprosto jinou. Ja osobne mam spva a jeste ted nezapomenu ten sok potom co sem to postavil na stul. Obavam se ze k vymene nedojde drive nez za OLED technologii. Ta je zase samozrejme trosku jinde ale taky jeste potrva nez budou bezne 22ky za 10-15k. Ci v te dobe uz asi nejake ty 24-28:}

Drdek
Drdek
Level 1 Level 1
30. 12. 2010 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Malinko mě zaráží volba casů u sestav-jsem příznivec střidných a funkčních beden a myslím že mnohdy se na ně zapomíná-dyť je to kastle vašich miláčků...chápejte :-)
Pominout u drahých sestav firmu LIAN-LI se mi zdá dosti troufalé...jasně,každý ať si dosadí co chce ale drobet konvenčních zásahů do osvědčených řad neškodí.
Pěknej novej rok 2011 fšem čtenářům !

Reklama
Reklama