facebook-celi-kritice-kvuli-ochrane-soukromi
Novinka Facebook čelí kritice kvůli ochraně soukromí

Facebook čelí kritice kvůli ochraně soukromí

Martin Stančík

Martin Stančík

11. 12. 2009 10:00 4

Ochránci práv a bloggeři kritizují změny, které Facebook podnikl na své stránce.  

Reklama

Podle kritiků změn, které se na Facebooku 9. prosince uskutečnily, a které podle samotné společnosti zlepší ochranu soukromí uživatelů, se naopak možnost ochrany osobních údajů změnšila. Uživatelé byli o změnách informováni vyskakovacím oknem, ve kterém byli žádáni, aby změny potvrdili. Facebook tvrdí, že nyní lidé budou moci lépe určovat, které informace o sobě budou sdílet s ostatními. "Facebook se snaží docílit toho, aby uživatelé o sobě zveřejňovali všechno," říká Marc Rotenberg z Electronic Privacy Information Center.

Facebook čelí kritice kvůli ochraně soukromí
i Zdroj: PCTuning.cz

S tím souhlasí i další organizace, Electronic Frontier Foundation (EFF). "Tyto nové úpravy jsou zaměřené na to, aby uživatele nutily sdílet o sobě veřejně ještě více informací, než předtím. A co je ještě horší, kontrola uživatelů nad jeho osobními informacemi je nyní mnohem menší." Facebook začal změny, které uživateli umožní určit, zda chce, aby jeho statusy a další informace mohli vidět i neznámí lidé, testovat v polovině roku 2009. Uživatel si nyní mimo jiné může určit, zda chce, aby jeho statusy indexoval Google (Facebook a Google začnou spolupracovat na začátku příštího roku).

Facebook čelí kritice kvůli ochraně soukromí
i Zdroj: PCTuning.cz

"Rozhodně nikoho do ničeho neutíme," říká mluvčí Facebooku Barry Schnitt s tím, že "stránky se snaží motivovat lidi, aby byli otevřenější." Opačný názor však mají i bloggeři, kterým se nelíbí, že původní nastavení je, že se na profil nového uživatele může podívat každý z 350 milionů uživatelů Facebooku. A na změny si na oficiálním blogu Facebooku stěžovali i samotní uživatelé, kteří jednoduše nechtějí, aby se zprávy, které píšou svým přátelům, objevovaly jinde na internetu.
 

Zdroj: BBC

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama