iPhone v Číně propadl
I když po celém světě slaví iPhone úspěch, v Číně jde zatím o propadák.
Čína je jistě místo, kde by se mnoho zahraničních společností chtělo prosadit. Kupní síla Číňanů je totiž obrovská, a tak všichni chtějí, aby zde jejich produkty uspěly - stejně jako Apple se svých iPhonem. Tento telefon je po celém světě velkým hitem, avšak jak se ukazuje, v Číně zatím vůbec neuspěl. Operátor China Unicorn, který v zemi zařízení prodává, za prvních pár dnů prodal jen 5000 kusů iPhonů, což je mnohem méně než třeba ve Francii, Velké Británii nebo Německu, o USA ani nemluvě. I když operátor tvrdí, že je s tržbami spokojen, jsou tato čísla opravdu velmi slabá.
Podle analytiků bude hlavní problém v ceně - neblokovaný telefon v Číně stojí v přepočtu téměř 18 500 Kč. Navíc telefon od oficiálního distributora nemá Wi-Fi (Čína se tento standard snaží nahradit svým vlastním, a tak Wi-Fi zakázala). Co je však velmi šokující, je zpráva webu Taobao.com, což je jediná společnost kromě China Unicom, která může v Číně legálně prodávat iPhony. Podle webu DailyTech se na tomto webu od 22. listopadu, kdy by iPhone v zemi představen, prodalo pouhých pět kusů iPhonů. Ano, vidíte správně, v celé Číně s více než miliardou obyvatel si za první dva týdny od vydání iPhonu přes jeden ze dvou legitimních prodejích kanálů koupilo tento přístroj pouhých pět lidí.
Někteří pozorovatelé tvrdí, že za malou poptávkou mohou být i problémy s App Store, jelikož mnoho Číňanů stále nevlastní kreditní kartu (která je k placení za aplikace potřebná) a ti kteří ano, ji na internetu moc neumí používat. "Mnoho Číňanů platí jednoduše pomocí svých mobilní telefonů. Pokud bude iPhone chtít v zemi uspět, bude Apple muset přidat nové způsoby platby," píše ve zprávě místní konzultantská společnost Analysys International. China Unicom se ale nevzdává - minulý měsíc například spustila 3G síť, která by měla prodejnosti zařízení pomoci. V současné době již tuto síť využívá milion klientů společnosti a dalších 150 milionů využívá starou síť. Když byl iPhone vydán minulý týden v Jižní Koreji, během prvního dne bylo prodáno více než 60 000 kusů. V Číně je to za dva týdny jen něco málo přes pět tisíc...
Zdroj: DailyTech