Zpět na článek

Diskuze: Jak uspořádat LAN Party

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 05:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no nevim, jestli je toto zrovna optimalni metoda sdileni souboru. takove ftp je mnohem bezpecnejsi.
<br>
<br>jo a take neni od veci napsat, ze upska alespon malinka je take dost casto potrebna. mnohokrat se stane, ze je potreba prepojit kabel nebo proste zapojeni na zasuvku nevydrzi...
- Michal

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s tou UPSkou, ale kdo realne takovou ma doma. Bezny normalni hrac ji nema (tedy mezi temi vsemi lidmi co znam nevim o nekom, kdo pouziva UPS). Mozna pripada v uvahu si pujcit z prace na vikend, pokud mate tu moznost. Z mych vlastnich zkusenostech staci pohlidat pocet pripojenych PC do jedne zasuvky a funguje to bezproblemu.
- yibra

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upska neni potreba, sdileni souboru pres FTP taky ne kdyz to nemaj zavirovany. A idealni je jeste poradny pripojeni do internetu tak zhruba 10mbit a lan stejne rychlou aby lidem bylo stejne jedno odkud stahujou :o))
- Jaja

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlasim, staci jedno dobre nakonfigurovane ftp na celou sit a je po problemech se sdilenim
- triablo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HOVADA !!! řezat kabely....To dělají totální amatéři.
- pan Kabel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cituji "Komunikace probíhá rychlostí rovnající se rychlosti nejpomalejší zapojené síťové karty."
<br>není tomu tak, pokud je centrální prvek switch, pak Ti co mají 100Mbps karty mezi sebou komunikují na těchto rychlostech nezávisle na počtu 10Mbps karet připojených do switche
<br>proto také pokud hra funguje tak, že jeden počítač hru jakoby založí a ostatní se k němu připojí, pak hru musí zakládat 100Mbps síťovka
- Miner

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Onehdá jsem neměl peníze na konektor. Tak jsem vzal pajku (150 W kulmu), trochu cínu, ňákou tu kalafunu a napájel dráty přímo na síťovku. Funguje to mnohem lépe než s konektory, protože tam není žádný přechodový odpor. A zjistil jsem, že stačí pouze polovina drátů...
- kutil Tim

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HUB je ve své podstatě vždy half-duplexní, switch zase dneska neseženete jiný než full-duplexní. Full-duplex je rychlost 100mbps v jednom směru, tzn 200mbps dohromady. Další důvod pro switche a proti koaxu a proti wifi je v tom, že eliminujete efekt kolizí, kvůli kterému může reálné zatížení dosáhnout jen zlomku teoretického.
<br>
<br>Ještě.. pro deset lidí bych už doporučil nějaký DHCP server a postup jak ho nastavit. Mám takový mlhavý dojem, že při zapnutém "Sdílení připojení k internetu" ho windows udělají potichu automaticky a nemusí (a nedá) se nic nastavovat.
<br>
- Drake

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musim konstatovat ze jsme na tech uvadenych 10mb sitovkach taky onehda generals parili, a slo to, ale pak kdyz si chtel nekdo od nekoho neco sosnout tak uz to bylo horsi, takze opravdu ty 100mbit jsou dobrym doporucenim, 1Gb tam je to uz celkem slozite mam ji sice na desce ale Switch mam jen 100:-( ale bude lepsi, i kdyz zase kamosi maj jen 100 sitovky, tak alespon bude kazdej moc sosat plnou parou svoji sitovky :-)))) Jinak nevim jak zatezuje sit Q, ale parime UTcko04 a to si taky neco zblazne ale beha na 100v pohode Caute
- Patrik Bauchel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poradam party od roku 95 a rozhodne nedoporucuju pouzivat MS sdileni (nebo jak se ten jejich s**t jmenuje). Jak uz tu nekdo podotknul, ftp je daleko efektivnejsi metoda. V pouzivani aktivnich prvku mate taky peknej hokej.
<br>Na problemy s elek. doporucuju povinne LCD :)
<br>P.S. Znam spoustu lidi co vozi UPS :)
- logic

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To mas spravny pocit, ale me by spis zajimalo, jak ho zapnout samostatne. Nejak jsem na to nikdy neprisel. Nemate nekdo radu jak ho spustit, bez sdileneho pripojeni? Jinak na sdileni souboru pouzivame DC++ to je dle meho nazoru uplne nejlepsi varianta. Pokud se ale lidi mezi sebou neznaji, tak jedine FTPS.
- netmaster

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takze prvni co je dobry dneska udelat sehnat vsechny dulezity zaplaty pro Widle XP pze kdyz sme zacli sitovat a nakej vul tam pritahnul worma co restartuje PC tak vam reknu ze to byla docela sila to vsechno odstranit. Samozrejme u me problem nebyl :-) Jinak dneska asi nema cenu nic jinyho nez Switch kterej stoji do 1500,- a karta stoji snad do 200,- maximalne a vsechno ostatni nema smysl rychlost a k tomu wifi bych se raci ani nevyjadroval. Nejdulezitejsi veci je mit misto na HDD to je vetsinou ten nejvetsi problem u vsech :-). No jinak to celkem slo. Vetsinou je nejtezsi se na necem domluvit at mi nekdo rekne jak se tohle da resit :-) jo a dobry je odpojit Inet pze se najdou jedinci co pak nedelaj nic jinyho.
- Honzulka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak sem hod obrazek, ten zazrak bych chtel videt.
- arny_71

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zajiste ti to funguje .. priste to zkus treba vlastne vubec nepajet .. ono to staci prilepit vodivym sekundakem ..
<br>Lidi zacnete, prosim, pouzivat mozek!!!
- RockBiter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přesně tak, my nejvíc času trávíme dohadováním co se bude hrát a kdo ským (ono je blbý když se hraje třeba 9 vs 1) a přemlouváním at se už přestanou stahovat péčka a jde se hrát...
- Banana

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

staci, staci... Presne do doby, nez se rozhodnes pro gigabit. Nech si draty v zaloze....
- nonamed

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ono obecne na 100Mbit ethernet nepotrebujes vic jak 2 pary, tudiz by ti fungoval do urcite miry i obyc kablik jen se 2 pary v koncovce, to pajeni na to nema vliv... BTW, jak jsi poznal, ze to funguje "mnohem lepe" nez s konektory, to jsi to meril merakem? Jaky tam mas utlum, preslech atp? ;)
- Bajda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych jeste doplnil pro ty kdo se rozhodnou poradat LP poprve,at si VSICHNI vezmou sluchatka.Nejni nic horsiho nez jeden moula s chrcicimi repracky no-name. Pak je take dobre zajistit okna proti svetlu a na noc se kazdemu hraci hodi mala lampicka ke kompu.
- Radar

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Organizujeme místní Lanpárty už skoro rok. a nakonec jsem byl nucen udělat stránky, kde se zájemci přihlásí na danný termín. domlouvat to po telefonu je příšerný. takhle alespoň víme, kdo a kolik lidí pojede...
<br>více na WWW.FRAG-NET.COM
- Shteffi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybí tady jedna důležitá poznámka - na FTP serveru i klientovi se dá nastavit maximální rychlost uploadu / downloadu a pak není problém přes víkend sosnout i 10GB a zároveň pařit třeba i vice her zarověň.
<br>Nás býva tak 20 - 30, a tak dycky hraje jedna skupina např. NS (http://www.natural-selection.org/ - doporučuju nic lepšího snad není) a druhá CS / DoD / CoD atd.
<br>Dobré je taky poučít vyhrazený PC a tam pustit dedicated server.
<br>
<br>F.
- Fabio

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cauky docela bych se i zaregistroval ale mejlem mi nic neprislo a jakymu adminovi mam psat to mi tam taky neni jasny... tak doufam ze se nekdo ozve ;)
- Honzicek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hehe, neni treba, pokud mas ioFTPD a 3com sitovku, tak si 10MB/s ani nevsimnes :)
- triablo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je tady pekne popsano, co a jak ohledne PC ale rekl bych, ze se tady zapomina na Napajeni. Ono to totiz neni zadna legrace. Poradame Lanky tak 4x do roka v hospodskem sale, kterych je okolo CB nastesti dostatek a Strazkovice nam vyhovuji. Jde o to ze kazdy PC ma svuj odber a neni to zadna legrace, chtelo by se to nejak rozepsat o spotrebe a odberu PC. A taky rychlovarna konvice a tak podobne. Vse co ma odber i ty switche neco sezerou. Jinak takovyto clanek se mi sem nejak nehodi. na www.lanparty.cz je to popsano uz nejaky patek.
- CuPe

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

speciální kleště zacvakávačky ?!!!! Co to je sakra za blábol?! Odjakživa jsou to krimpovací kleště!
- jrk

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 11. 2004 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no co se te 1Gbit site tyce tak je skoro nerealne ji na LAN party rozjet - uz vidim jak si kazdy kvuli jedne akci koupi 1Gbit sitovku - ale neni na skodo mit switche, ktere maji jeden 1Gbit port a na ten napojit treba dalsi switch a nebo do nej pichnout comp, ktery tu Gbit sitovku ma a na nem pak hry rozjizdet a nebo jej mit jako dedicated...
<br>na kopirovani plne souhlasim s FTP - da se nastvait spousta veci takze se to omezi treba na 100kbit a pak se da kopcit ale zaroven to neprehlcuje sit pri hrani...
<br>sitove kabely se nevypolaci nijak strihat, delit, pajet a tak nebot pak rapidne klesa kvalita signalu a hlavne mozna delka pouziti... 4pary se pouzivaji z toho duvodu, nebot kazdy je torchu jinak vinuty a tim jinak odolny vuci NF ruseni... kdyz to nejede po dvou parech, tak se muzou zkusit pouzit jine... nebo se taky ty nevyuzite vodice daji pouzit k napajeni switche apod (napr kdyz neni mozne k nemu dotahnout 220V) ale to na LAN party vetsinou nehrozi... :-)
- Martin Kuchař

Reklama
Reklama