news-com-na-cerne-listine-u-google
Novinka News.com na černé listině u Google?

News.com na černé listině u Google?

Docekal

Docekal

1

Britský ZDNet (sesterská publikace k News.com) zveřejňuje "omluvu" Google poté co Google uvalil roční klatbu na všechny reportéry z News.com za zveřejnění veřejně přístupých osobních údajů šéfa Google.

Reklama

Těžko posoudit co je vlastně jádrem problému. Každopádně, poté co Elinor Mills z News.com zveřejnila veřejně dostupné informace o Ericu Shmidtovi (jeden z šéfů Google), reagoval Google poněkud zvláštně - vnitřním nařízením rozhodl o tom, že celý rok nebude s News.com reportéry hovořit. News.com přitom zveřejněné osobní informace o šéfovi Google nenašel nikde jinde, než opět v Google.

Pravda, původní článek jaksi "omylem" napsal i něco o tom, že Google Desktop Search může sledovat to, co je umístěno v uživatelově počítače, ale tuhle nepříjemnou chybu News.com již z článku odstranil (a správně doplnil informaci o tom, že tak provedl). A ZDNet UK zveřejnil, svého druhu, omluvu, ve které teoreticky přiznává, že jedna věc je schopnost osobní informace na Internetu "vyhrabat", ale druhá věc je tyto informace shrnout a zveřejnit pohromadě. A zároveň se ale omlouvá vlastním čtenářům - pokud totiž exkomunikace bude platit i na ZDNet (News.com a ZDNET jsou již řadu let vpodstatě totéž), tak nebudou moci spolehlivě informovat o dění okolo Google.

Z malého české světa se pochopitelně takhle kauza nedá dobře posoudit. Ani její možné následky - mohl by třeba Google začít cenzurovat výsledky vyhledávání? A budeme o tom vůbec vědět? Z Google je mamutí nadnárodní společnost schopná ovlivňovat mínění desítek milionů lidí - třeba už jenom "vhodným výběrem" zpráv v Google News. Nebo umisťováním webů do vyhledávacího sandboxu. Každopádně, můj čistě osobní pohled je ten, že News.com to přehnal, stejně jako Google.

Více o celé kauze hledejte v těchto článkcích : Google gives 'googling' reporters cold shoulder (Times Online), Google : An Apology (ZDNet UK), Google's Boycott Misses the Mark (Wired)
 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama