Nová generace herních konzolí od Microsoftu se zaměří na „XCloudové“ herní streamování
Internetový portál The Verge uvedl, že nová generace konzolí společnosti Microsoft se od těch stávajících konzolí bude významně lišit. Na rozdíl od nich totiž bude zaměřená na streamování her.
Konzole by měly vyjít ve dvou verzích. První konzole bude klasickým nástupcem Xboxu One. Bude určená také k místnímu hraní, takže nabídne slušný výpočetní výkon, který bude o poznání vyšší, než u stávající generace konzolí. Druhá konzole se bude soustředit výhradně na streamování her. To znamená, že nabídne pouze výkon potřebný k vyřešení základních úloh, přičemž výpočty nutné pro běh hry se ve větší míře soustředí mimo samotnou konzoli. Na obou konzolích svorně přitom poběží stejné hry.
Nová konzole Xbox dostala kódové označení „Scarlett“ a společnost Microsoft na ní samozřejmě pracuje již několik let. Jejího vydání bychom se měli dočkat v roce 2020.
Zdroje obeznámené s plány Microsoftu prozradily, že americký softwarový gigant má nyní „plné ruce práce“ se stavbou datových center, které budou streamovací službu pohánět. Právě dostatečný výkon datových center navíc stojících v nepříliš velkých vzdálenostech je pro nově plánovanou herní službu Microsoftu klíčový. Microsoft plánuje zkrátit odezvu tím, že v konzoli nechá počítat navíc ještě detekci kolizí, to ale samo o sobě rychlý chod nezaručí.
Bude zajímavé sledovat, jak se s výstavbou datových center Microsoft bude prát a jak to s nimi bude vypadat i v méně lukrativních oblastech.
Zdroj: The Verge