Zpět na článek

Diskuze: Přehled procesorů - podzim 2006

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sem první :). Za chvíli letím do školy, tak sem to nestihl ani přečíst, ale E6600 je pořád drahé :(
- lilleek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Najlepsia kupa fakt vychadza Athlon64-3500 AM2, super vykon a za super cenu, 2 jadra pre 90 percent ludi je luxus, radsej rychlejsie jednojadro. Mam tu 3500 vku a ide super.
- Ing.Pavol Kapral

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Dobrá koupě to sice je, ale jak jsem napsal v článku, v mainstreamu (ten smysluplný je zhruba 4000+ Kč) nemá cenu kupovat cokoli jiného než DualCore.
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace me prave naopak s prihlednutim ke kvalitam multitaskingu ve windows, jakozto OS pro pro 90 procent lidu, prijde jednoznacne vice jader treba. konecne pak mate OS ktery sebou netrha.

u unixlike systemech je to fuk. tam je prave vyhodnejsi jedno jadro kvuli malemu podilu multithreet apps. - dve jadra by vsak mohli byt fajn do budoucna...
- DotaZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlasím. Nebudu komentovat kvalitu multitaskingu we Win, ale jsem jednoznačně pro dvoujádro. Samozřejmě pro ty, kteří si kupují každých půl roku jiný stroj, to zatím nemá cenu. Kdo plánuje nákup kancelářského počítače, neměl by zaváhat.

Už jenom kvůli firewallu a antiviru, který je u počítače připojeného na internet nezbytností, se to vyplatí. Jak psal kolega, vychutnáte si fungování systému bez šílených záseků, a to možná i za pár let.

- Spok

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No, musim rict, ze take zalezi na procesru... mival jsem AXP1700 a v pohode, ale ted jsem dostal jsem 3GHz Celer a
- Jan Machacek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Spok: Firewall ani antivir neni u pocitace pripojeneho k netu nezbytnosti, to mi nikdo nevymluvi. Nezbytnosti je, aby u nej nesedel magor. Mam permanentni pripojeni na net a 2 roky jsem bez obojiho vyse zmineneho v klidu vydrzel (a stale se drzim). Pouzivam Operu a stahuji i warez (priznavam se...), cracky atd. a pokud neotviram prilohy mailu z podezrelych zdroju (jj, parkrat uz jsem tu chybu udelal...), jsem v pohode a slape to stejne svizne jako po cerstve instalaci a to uz jsou momentalne nejake 4 mesice.
- koshman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 06:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @koshman: Pro ty, kteří považují absenci antiviru v počítači za nesmysl můžu jen potvrdit, že antivir není nutností, ovšem odpojit firewall bych asi neriskoval. Sám používám pouze Kerio Personal Firewall a pro jistotu mám oddíl c: zazálohovaný. Skutečně úleva po častých aktualizacích antivir. programů :-)
- XXl

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @XXl: Souhlasím.
Tohle ale přestává platit ve chvíli, kdy postavíte počítač pro někoho jiného. Pak se začnou dít pravé divy :)
Tehdy se stává avir a FW opravdovou nutností. Ušetří Vám to spoustu času a starostí.
- Spok

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace zvazte nejakou neorezanou P4ku.
obecne se udavaji Intelacke pentia vhodnejsi pro praci s videem a AMD spise pro hry ...
ale vite jak to je, na jakemkoli silnejsim procesoru si bajecne zastrihate.... :-)
- DotaZ

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DotaZ: Práveže v Unixlike systémoch nie je problém prekompiľovať jadro a programy na podporu DC a potom to poznať viac než vo windowse.
- Bruno Kremel

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kazdy hrac kto kupuje pc na dlhsie ako na pol roka by mal ist do dvojjadra, jednoznacne to ukazuju hry ktore na vianoce idu na trh. Staci sa pozriet napr. na Supreme Commander, Crysis a pod., vsetky tieto ocakavane hry ohlasuju optimalizaciu na dvojjadra.
- Barell

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Hráč sem a zatím je dvoujádro zbytečnej luxus. Pařím Battla 2(mimojiné) pokud vím tak podpora pro dvoujádro u něj není tak nevím přoč si ho kupovat když ty prachy můžu investovat do ramky popřípadě grafiky která je pro gamesení o dost důležitější. Můj pohled pokud lamoidní tak klíďo hoďte blábol:)
- Sumo.cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ono zalezi, jak casto upgradujes PC. Ja chci aby me tak 1,5 az 2 roky vydrzelo a tim padem pro me dual core ma smysl. Za rok budou (nejednom) hry masove multi-core optimalizovane.
- b00n

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @b00n: Ja jen doufam, ze za rok uz ty vyse zminene hry budou opravdu venku :-) Zpomalil bych s tou "masovou optimalizaci", zas tak zhave to neni.
- koshman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @b00n: No zatím není potřeba dual až bude tak ho koupím a ještě levnějc jak teď. Dva roky mi nez upgradu pc nevydrží na pořádný gamesení, tak proč kupovat draší komponenty co budeš potřebovat za dejmetomu rok teď? No když někdo chce vyhazovat peníze tak může.
- Sumo.cz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vám chodí faktury z elektrárny? Mě teda z rozvodých závodů...

- Antonín Brčák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud nekdo nevi co s prachama, misto X6700 si pockejte par dni na QX6700 - ctyrjadro precijen beha lepe nez dvoujadro. Odzkouseno :-)
- Honza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvažuju o vánočním upgrade procesoru v rámci socketu 939 (Athlon64 3000+ už je občas u her dýchavičný, viď, Gothicu III ;). Jsem ale na vážkách, že není Athlon64 X2 3600+ pro tento socket. ;( Nemáte někdo zdroj, kde výkonnostně srovnávají Athlon64 X2 3800+ se staršími Athlony64 (jednojádro) v socketu 939? Abych se za ty hrozné peníze vůbec pomohl, že... ;)
- tomulinek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nejsem si zcela jisý, že by vám upgrade na x2 3600+ / 3800+ k něčemu byl, rozdíl ve frekvenci je 200 MHz... Ten upgrade vás příjde velmi draho a dle mého odhadu si příliš nepomůžete...
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukam ze byste nejradeji vymenily svoje 3000+/3ghz milacky za "x2/CD 3600+ nebo jeste lepe za 4500+",ale k cemu ? xD
Doma mam 3700+ 2.2 ghz @ 2.8 a zadny rozdil.

Ve hre GOThic3 = stejne fps,stejny loading,...
stejne startovani win,zadne zlepseni multitaskingu.

K cemu je Vam novy Cpu?K cemu je Vam +10% Vykonu jen na CPu ? Ze by 1 sekunda navic v benchmarku ? :P
- Petr Filo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

E6600 vevodi tomu neni pochyb ale vanocni svatky zbytecne pritahujou na velke koupe osobne se mi jevi jako Wolfdale v roku 2007 lepsi koupe proc?inu>45nm vyrobny proces -1333Mhz FSB - 3-5Ghz pracovni frekvence dale ma vyjit Bearlake X Series rodina cipovych sad+bude lepsi dostupnost grafickych akceleratoru podporujicich plne rozhrani DirectX 9.0Ex(DX10)a hlavne za lepsi ceny+uvidime co uvede ATI a celkove bude to dostupnejsi >
- Viliam Vida

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D lidi já vám na ňáký conroey a já nevim co ještě pěkně kašlu :) teď sem sehnal uplně novýho semprona 2800+ za 1400, dám to do starý s. A desky s 1g paměti a 6800 a minimálně rok se ještě budu smát. a pak si koupim rovnou ňáký to 4 jádro ;)
- brabee

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pokud nehraješ nové hry, tak ti to možná stačí. Já mám ve všech ohledech lepší, nebo aspoň stejně výkonnou sestavu(AXP@2.3GHz, 1GB RAM, 6800GT) a rozhodně se nedá říct, že by to stačilo na dnešní hry. O hrách za půl roku se radši ani nebudu zmiňovat.
I když je pravda, že největší brzdu vidím v poměrně malé paměti a ne v procesoru(mě nejvíce se**, když začne hrabat disk a to se začíná u her stávat pravidlem - viz Oblivion, FEAR, Gothic 3,...).
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Zatím jsem nenašel nic co by mi nejelo. FEAR mi jel v 1024*768 s 4aa na max uplně v pohodě (neřikám, že to sem tam necuklo), stejně jako Oblivion, a to ještě na starym procesoru (XP1700). Nové hry stejnak vyžadujou hlavně novou grafiku na všechny ty efekty. To se samozřejmě změní, ale než budou hry využívat 2 jádra jako např. Alan Wake, bude to ještě minimálně rok. A všichni určitě víte jak dlouhá je rok doba ve světě počítačů...

- brabee

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je nějaká zákonná povinnost hrát na PC hry? Když to tady tak čtu, tak mám dojem, že počítače k ničemu jinému nejsou...
- Pavel Svoboda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 10. 2006 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Já poslední dobou taky zjištuju, že mi pořád Athlon 2200+ stačí. Ale když jsem stavěl kamarádovi PC s Opteron 144kou a natočil jsem ho na 2,8Ghz (nechal jsem ho pak na 2,25Ghz- přání zákazníka) tak jsem jenom slintal jak je to rychlí.
- Michal Ondráček

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

-------------
Pokud ale přihlédneme k ceně procesorů, není EE verze zas tak výhodná.
-------------

tak toto uz by platit nemelo ceny EE verzi jdou dolu na ceny bez EE...
- qwertown

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já bych řekl že s tou optimalizací pro dvoujádra to tak žhavé nebude...pro hry je důležitá hlavně grafika a RAM procesor ani tolik ne..na svém rok starém A64 3200+ hraju cokoliv na max. detaily(mimo oblivion) a se AA/AF/HDR vychytávkami zapnutými a nevšiml jsem si že by nestíhal CPU(mám X1900GT)...takže je určo pravda že 3500+ je dobrej kauf...ovšem pokud člověk třeba kóduje video nebo dělá jinou činnost která vytěžuje na max CPU tak má dualcore určitě co nabídnout..ale přiznejme si že takových lidí zase tolik není..takže dvoujádrová histerie je zbytečná a ještě asi pár let bude...koneckonců se dvoujádra dají koupit už 2 roky a za tu dobu nebyla ANI JEDNA HRA optimalizovaná pro dualcore..
- Weslo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ano to mají..ale je to dodatečně přidané a tušímže ani ne přímo od výrobců(i když jistý si nejsem)...a kvůli 2 hrám si kupovat dualcore asi nikdo nebude...Quake 4 jsem otočil a i na x800GTO to bylo plynulý..takže nevím jak by to mohlo být ještě plynulejší:)
- Weslo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 11. 2006 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Weslo: Ale her s dodatecnou optimalizaci pro DC jsou uz desitky! Vygoogli si 'dual core games' a najde ti to i seznamy. SC ted staci, to je bez pochyb, ale jak uz tu bylo receno, do pul roku zacnou vychazet tituly s pravou podporou DC a tam budou SC majitele litovat. Howg!
- b00n

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fakt že dva jadra je luxus. Myslim si ze 4 jadra je uz zbytecne moc. Mám doma dvoujadro a zatim jsem nenarazil na aplikaci ktera by rovnomerne vytizila obe jadra takze nevim co s tema 4jadrama budeme delat ?
- Finkregh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 10. 2006 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Luxus?no pro nekoho kdo ma PC na internet a office asi jo. Ale treba v pinaccle studio mi na mem Sempronu Palermo na 2,5Ghz trvalo predelani video napr. 4 hodiny, na A64 X2 2,4Ghz asi 1,5 a vyuziva to obe jeadra, celkove mezi 70-90%.Krasnej priklad:prdelavam video na jednom jadru a na druhe mam prirazenou zaplou hru, to by SC moc nespolknul. Jinak DC ted podporuje treba hra Company of Heroes
- ruhebitte

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
1. 11. 2006 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Presne tak, dual core, quad core, multi core je ako stvorene na CD=distributed computing, v istej chvili by to na kompe mohlo vyzerat takto:

CPU0: BOINC Seti at Home
CPU1: BOINC Einstein at Home
CPU2: GIMPS Prime 95
CPU3: DVD ripping

vyuzitie quad core na 100% (!) ... stale si niekto mysli, ze sa quad core neda vyuzit ? kto ho nevie vyuzit, je podla mna bez urazky blb ...
- Pjetro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2006 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevím, je lepší koupit Pentium D nebo Core2Duo? Paměti mi stejně běží na 667 Mhz, tak nevím proč připlácet za 1066 Mhz na FSB a mít místo 4MB cache jenom 2MB. Ale zase nejsem tak zběhlý - co byste doporučili Vy?
- B1rck0ff

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
7. 11. 2006 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace [B] ludia napiste niekto tutok cloveku vsetkych 187 dovodov, preco je okamzite nutne a potrebne zabudnut na Pentium D a kupovat jedine Core 2 (ked hovorime o Inteli) ... ja jednoducho nemozem ! [/B]
- Pjetro

Reklama
Reklama