Zpět na článek

Diskuze: Přehled procesorů - říjen 2005

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 10. 2005 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavne co se tyce blbeho popisu architektury AMDX2 ;).
- blecha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 10. 2005 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor mohol este na obhajobu pridat tu najvyznamnejsiu vyhodu: ma vynikajuce vykurovacie schopnosti. tato vyhoda navyse ziskava s prichadzajucou zimou na svojej vahe ;-)
- Peter Vlcko

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 10. 2005 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mam ho tyden doma a to jsem jeste dalsi tyden cekal na vetracek ;-)
- lazywriter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 10. 2005 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Athlona XP1800+,přetaktovanýho na 2600+(2133MHz), MB s ViaKT400,1GB Ram CL2,FX 5600 Gold Edition(256MB).....a jsem docela spokojenej...gamesy mně zatím frčí(a to v dobrejch detailech)..asi se budu jen těžko a nerad loučit....do budoucna přemýšlím o Opteronu 144 pro soc.939.Lákavá je L2 cache VS cena....Má někdo nějakou zkušenost s taktováním tohoto modelu?Nevíte náhodou o nějakých testech?Dík za připomínky
- Zigy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý článek.Potřeboval bych poradit s koupí počítače. Mám koupit AMD 939 socket nebo počkat ma AMD DDR2 socket M2 . Jaký bude rozdíl mezi DDR socket 939 a DDR2 socket M2. Vyplatí se počkat na socket M2. Jasně že stále bude nová technologie a stále čekat na novou nekoupim si počítač nikdy . Ale já potřebuji poradit potřebuji aby mi počítač vydržel asponˇ 3 roky.
- tulak.sam

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace hele, ja resil to samy ( + otazku jestli nezkusit Intel ) a nakonec sem dosel k zaveru, ze s939 je dneska nejlepsi koupe, ze nema DDR2 je uplne jedno, ty stejne jeste nejsou tam, kde by mohly bejt. A k M2 asi toto: vydani v pulce pristiho roku, nez udela DFI nebo Abit poradnou a zaroven cenove prijatelnou desku bude trvat tak dalsi 2 mesice, zacne se s 5000+ a predstav si jeho cenu, nez zlevni nova technologie a prijdou CPU kolem 3800+ az 4000+ ( ekvivalent dnesnim 3000+ ) bude taky chvili trvat... No ja to vydim, ze M2 bude pro vetsinu lidi ( alias mainstreem ) tak nejdriv za rok, nejdriv...
- wector

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pokud za tri roky koupite novy a mezitim do nej nebudete prilis sahat, tak nevidim duvod, proc by Vam pocitac se s939 nemel vydrzet.

Jiste, zadna spicka to ke konci urcite nebude.
- vaclav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Záleží jak moc s koupí spěcháš a co od počítače očekáváš. M2 bude v půlce příštího roku. Bude to novinka a tak se dá očekávat vyšší cena a totéž bude asi i s procesory. Desky se socketem 939 tu ještě nějakou dobu budou a výkonné jsou dost. Pokud chceš dobrý výkon s dobrým výhledem do budoucna tak ber s939 a Opterona 144.
- V-l-K

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já sice nejsem šťastlivec který by ooptreon vlastnil (zatím nemám potřebu upgradu. Ale minulý tejden jsem kamarádovi sestavoval nové PC s tímto procesorem a vřele dopoučuji, přetaktoval jsem ho na 2,8GHz a s grafikou Gforce 6800 GT běhá celá sestava opravdu nádherně.

Jinak vlastním AMD XP-M 2600+@3400+ (2.0GHz@2.5GHz) na Via KT880, 1024 MB DDR400 dual a Geforce 6800 a zatím nemám žádný rpblém s výkonem.
- Martin John

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podla mna by bolo najlepsie pockat, kym AMD vyda M2 a poskladat si zostavu zalozenu na s. 939 - DFI LanParty bude za babku a Athlon 64 s jadrom San Diego tiez (mozno casom X2). Bude to cenovo vyhodne, osvedcene a vykonne riesenie.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace to podle me nebude, protoze maj prijit i Semprony na s939 kdyby nejak razantne snizili ceny Athlonu s939 kolik by pak staly ty Semprony. Podle me bude cena desek a procesoru do s939 jeste dlouho stejna... Spis ocekavam ze do nekolika let se razantne slevni dnesni rada FX-5... pro pripadny upgrade s939
- Pazda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ja si myslim, ze A64 pre s939 pojdu dole a kvalitne a osvedcene dosky pojdu dole urcite, ale uvidime o rok. Inac A64 nie je problem pretaktovat na uroven AFX57 aj bez vody.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Phillip Morris: Podle me bude M2 jeste dlouho drahej Hi-end a s939 si bude drzet cenu do te doby az mu do zeli polezou nejlevnejsi procesory M2. Podobne to probihalo s sA, s754 a s939. Nevis na kolik jde nataktovat FX-57? Zajimalo by me jestli by prekonal nataktovanyho Opterona 144.
- Pazda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Pazda: FX-57 je delo aj bez pretaktovania - su to najpodarenejsie kusky kremiku, no daju sa taktovat na 3,7 GHz, ale v tom pripade treba chladenie riesit fakt nestandardnymi sposobom ako voda resp. dusik. 3,7 GHz je viac ako dvojnasobok povodnej frekvencie Opterona 144, takze neviem, neviem. Kazdopadne Opreton 144 je momentalne najzaujimavejsi CPU, ked beriem do uvahy pomer cena/vykon. V AMD maju velmi dobru vytaznost a uspesnost vyroby a ich procesory sa daju bez vacsej ujmy riadne pretaktovat.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opteron 144 a DFI nebo Abit to nezní špatně . Rok se mi nechce čekat . Mám: 1 GHz Thunderbird , grafiku GeForce2 Pro 64 MB,256 MB pamět Základní desku MSI K7T 266 Pro.

- tulak.sam

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 10. 2005 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace řešil sem to samý a zítra si du pro Abit AN8Ultra + Opteron 144 + Ati Saphire X800GTO 256 a myslím že rozumější volba momentálně není :-)
- Martteen

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pekny clanok, putavo napisany, ziadny flamewar, postrehy z oboch "frontov" procesoroveho bojiska. Konecne dobre citanie na PCT po dlhej dobe. Prihadzujem padocha ;)
- t0m4s3

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jestli mate zájem tak prodávam toto CPU jádro Thoroughbred-B na desce KT 880 běží stabilně na 2,2Ghz cena 1500,- i s chladičem, možno i s deskou
- Ondraz

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jó, Athlony XP, to bylo něco. Ještě pořád mám A XP 2600+. Mám ho taktlýho na 2,2GHz, cože je víc něž má 3000+, protě nádhera.
- martin2600

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mate tam malu chybicku ohladom Athlona XP 2500+. Barton 2500+ mal nasobic 11 (a nie 10) bezal na FSB 333MHz (1837 MHz) a bez akychkolvek problemov sa FSB dalo zo 166MHz zdvihut rovno na 200MHz bez zmeny napatia teda 2,2 Ghz co zodpovedalo ratingu 3200+ (nie 3000+). Svojej doby to bola asi najlepsia kupa cena/vykon, hlavne ked sa po pretaktovani kombinoval s dual DDR 400 MHz a velmi rychlo sa vypredali. Bolo vsak treba pocitat s investiciou do kvalitneho chladica.
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nemas tak uplne pravdu ne vzdy se to obeslo bez zvyseni napeti ja jsem narazil na blbej kus a trapim sveho bartona 2500+@3200 na napeti 1.8V ale chladit se to dalo i box chladicema ja chladim TT Volacnem 11. :)
- Jan Šuráň

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tady ma asi pravdu kazdy...snad zalezi na kousku..ja mam 2500+ na 3200+, bez zvyseni napeti a s referencnim chladicem...teplota nestoupne nad 55 stupnu.
- Col. Regan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace aku mas dosku a zdroj? Ale mas pravdu - mal som tam napisat "prevazne bez zmeny napatia". Inak ja som tam mal chladic Tt Silent Boost - tichy, ucinny a dobre sa nasadzoval. Teplota pri Prime95 48 st. (teplota zakladne celomedeneho pasivu, merane spec. teplomerom) a pritom funkcia CPU Interface enabled. Teplota CPU dost zavisela od teploty v bedni a od dosky, napr. DFI Infinity a Abit AN7 mali niekolko vrstvove PCB, ktore dobre odvadzalo telotu od socketu. To boli casy, Intel sa mohol schovat, a ved vlastne teraz este viac. Poriadny flame, ale co uz (co je pravda nie je hriech:)
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 10. 2005 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Col. Regan: tak to si měl mega štěstí. Taky mam 2500+ na 3200+(11*210 bez zvýšení napětí),ale s boxem fakt prime neustal a navíc žhavil na 65 stupňů. Vyměnil jsem za lepší tichý chladič s měděnym základem a jede pod 55 stupňů
- The_Ball

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Phillip Morris: Mam abit nf7-s bohuzel kvuli tomu napeti mam pri 2500RPM pri prime tak 58-60 stupnu zalezi taky teplote okoli a vzduch se skrini to tolik neovlivnuje mam windtunnel a zdroj mam GEMBIRD 450W (aktivní PFC/P4) Ale pokud nehraje nebo neco neripuju tak mam 2000RPM a 50 stupnu.
- Jan Šuráň

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Jan Šuráň: 60 stupnov je dost, aj ked Prime95 da zabrat CPU viac ako kodovanie videa, alebo hry. Na druhej strane sa pritom nehreje GPU, takze v bedni je trosku chladnejsie. Niekedy tie teploty udavane systemom nie su uplne smerodajne, skuste polozit ruku na pasiv chaldica, co najblizsie k socketu - nemal by byt horusejsi ako HDD ale to je uz fakt len odhad. Najlepsie je zmerat to teplomerom (napr. ten co ma regulator od Tt)
- Phillip Morris

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na zaciatku mate velku hrubku: Athlon64 X2 5000+ nebude do socketu M2 ale 939, a nebude mat 2 MB L2 ale 1 MB L2. Rychlo to opravte.
- Comby

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Athlon X2 5000+ opravdu přijde se Socketem M2, ale zároveň taky bude verze do sc939, ta bude dřív, a budou to vlastně dvě FX-55ky v jednom pouzdře... takže takt 2,6GHz a 5000+ do scM2 bude mít takt o něco větší, nějakejch 2,667GHz
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Podle me to neni chyba opravdu se bude vyrabet pro socket M
http://www.foxpc.cz/detail/4822
zde je důkaz
- Michal Vít

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dooost pěkněj článek! Chválim...

Já mám A64 3200+ s jádrem Venice na desce MSI K8N Neo4-FI, stavěný na nForce4 Ultra, k tomu MSI NX6600GT a s výkonem nemám problémy. Když si nenaboostuju FSAA tak mi vše běží plynule a zahraju si fajnově.

Jedinou brzdou týhle sestavy je deska, pač na tý se v rozletu brzdí moje plnokrevný AMD...mám tam nějakou D.O.T. (Dynamic Overclocking Technologi), ale s tim si můžu vytřít řiť! Plánuju koupení novýho chladiče na procák a pak ho zkusim nějak přetaktovat...
- tnt.bigfoot

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trosku bych nesouhlasil s hodnocenim v Lowend. Osobne vice doporucuju Semprona64 pred Celeronem, I z toho duvodu, ze celeron preci jen vice zere a topi. A rozdil v hrach je fakt velky (vetsi nez rozdil v multimediich). A vetsi moznosti upgradu pro celerona bych taky nevidel jako neco extra.
Moje osobni zkusenost je, ze v dobe, kdyz jsem pocitil potrebu upgradu, menil jsem i desku: prvni pocitac- celeron 300a@450. (deska umela max 100hz)
Prvni upgrade, cel566a@850 a BX deska
Druhy upgrade Tualatin celeron 1100@1433 a via chipset s podporou pro tualatiny.
Treti upgrade: celeron4 2000@3000 a jako obvykle nova deska: Muj prvni velky omyl - vykon ve hrach nicmoc.
Ctvrty upgrade: Barton2500@3200: Soucasny muj stav.(akorat loni vylepsen gf6600GT).
- Jozicka Mala

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 10. 2005 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Minulý víkend jsem navrhoval chlazení pro kamarádův PC (P4 630) a řešení za max. 800 korun to ve spolupráci s 12cm Fanem ve zdroji vyřešilo následovně:

CPU - start 27 stupňů, max. 42 (P4 630)
HDD - 28;33 (Hitachi T7K250)
GK - 28;35 (RX800)

až na GK jsou tyto čidly ověřeny i SW a sedí. teplotě CK moc nevěřím, ale o té není řeč. Moc se to neví, ale Prescott 5xx J, 6xx (2M) není vůbec špatné a dá se v pohodě uchladit..
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V těchto cenových relacích "nehraje" 1500Kč zase tak velkou roli. Takže ta volba 4200+ mě překvapila.
- Guru

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I]Příznivce Intelu by se měl poohlédnout po jednom z dvojice procesorů Pentium D, ale nutno říci, že Athlon X2 je v tomto případě opravdu rozumnější volbou - už jen díky tomu, že spolupráce dvou procesorových jader je u AMD poněkud efektivnější (AMD používá hypertransport, zatímco Intel klasickou sběrnici FSB).[/I]

HAHAHA

Smankote, odkdy AMDX2 pouziva ke spolupraci procesorovych jader sbernici hypertransport!
- blecha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 10. 2005 04:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No smějete se dobře ale pravdu má autor.AMDX2 opravdu používá ke komunikaci jader Hypertransport.Jedná se o 64 bitů širokou sběrnici která tiká na frekvenci procesoru.
- Tyrner. Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 10. 2005 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-x2_2.html

http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_9485_13041^13043,00.html

Tak si to prostudujte jeste jednou, mam sem nahazet dalsi odkazy, nebo preposlat mail od AMD s razitkem a podpisem?

Hypertransport sbernice nejede na taktu procesoru, je 16 bitova a kdyz uz, tak slouzi ke komunikaci mezi procesory u Opteronu 2xx a 8xx a ne ke komunikaci mezi 2 jadry tehoz procesoru. Zamerte svou pozornost na System request Interface a Crossbar switch, s kterym si to spolecne s autorem pletete. Neopisujte blbiny z blbejch clanku, ale kdyztak od renomovanejch nebo ctete clanky primo u zdroje.

Takovy chytraky v diskusi miluju...
- blecha

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 10. 2005 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @blecha: Máte pravdu chyba je na mé straně ale není u autora článku kde jsem to studoval ale v tom že jsem četl né úplně pozorně.
- Tyrner. Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 10. 2005 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Barton 3400+ / 2,4GHz default - to existovalo? V životě jsem o tom neslyšel.
- Guru

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 10. 2005 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Když jsem hledal podklady pro článek, také jsem se nad tím zarazil. Každopádně procesor je v několika tabulkách uváděn (chcete-li důkaz, znovu se po tom mrknu), ale v ceníku jsem ho v životě neviděl, takže to byl spíš takový USA/Asia Limited Bonus :)
- Helmich Jiří

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 10. 2005 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolil bych si jednu drobnou pripominku:
toto je pctuning a tudiz server proz "znale" kteri chteji vymacknout z kompu maximum (pri minimalni cene), myslim ze clanek by mel byt obsahovat i doporuceni koupe na zaklade pretaktovani (a vim, nikdo to negarantuje, ale da se vymezit nejakym ocekavanym rozpetim hodnot pro jednotlive typy jader).
Dal bych byl opatrnejsi v porovnavani sempron64 vs a64(s939) ... kdyz clovek vezme v uvahu pretaktovani, pak ten sempron je asi to nejlepsi co se da koupit (pomer cena/vykon) ... rozdily vykonu pod 20% jsou okem prakticky nepostrhnutelne.
Vim ze dat do srovnani i O/C potencial je slozite, ale opravdu nekdo z PC tuningu koupi CPU a netakti ho ?
- PetFish

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 11. 2005 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek vcelku výstižný jenom jsem postrádal Pentium M, ono vlastně nemá ve stolních počítačích co dělat a také je téměř neprodejné. Obdobou je však AMD se soklem 754, a pak tu vlastně taky nemá co dělat. Dále k AMD s.754 ten má dualní řadič pamětí o datové šířce 64 bit a nebo lze připojit jako singl o datové šířce 128 bit
- Ing. Bohumil Federmann

Reklama
Reklama