Zpět na článek

Diskuze: Spojenec Dell končí s 64bit. procesory Intel Itanium

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

njn je to blbe, kdyz se investuje do vyvoje silene moc penez a pak se ukaze, ze je to v podstate odsouzene k zaniku. AMD 64 bit proste umi a tim ze ho dal do mainstreemu udelal vyborny tah, kterym pridelal par sedivych vlasku sefum Intelu. a ze je AMD nestabilni, jak tu nektery uzivatel spamuje, tak tomu se tak akorat smeju. Kolem pocitacu se pohybuju uz vic jak 16 let, vyzkousel jsem ruzne konfigurace a ze zkusenosti z minula uz Intela nikdy v zivote do desktopu nedam.
- LDK

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Podle uspechu nebo neuspechu nejde vzdy hodnotit kvalitu napadu nebo vyrobku.
Muze to byt treba tak, ze Itanium se mohlo ukazat jako velmi vykonne reseni (napr. v budoucich generacich). Nebo taky nemuselo. To ze jej prevalcovalo AMD svym resenim 64 pro masy o kvalitach Itania moc nevypovida.
- Daniel Oertelt

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Itanik je dobrej do salovejch pocitacu, ale pro desktopy to neni. Proste neni a nebude software, ani nahodou. Neni, kdo by to zaplatil. A tak tezit z tyhle architektury muze a bude jen minimum lidi. Super architektura pro nic...
- Jmeno na 3

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ANO AMD prinasi nove technologie do procesoroveho segmentu... nebo jen protahuje zivot platformy, ktera by se mela odporoucet do horoucich pekel, chtel bych videt porovnani top ITANIA vs TOP A64 stejny vypocet, ale optimalizovany pro obe platformy. pak bych se jen pousmal a podival se jak nesmyslne je natahovani x86 architektury. Nerikam, ze ITANIUM je bozske, ale ze to byl konecne krok jak se zbavit CRT obrazovky v televizi a nahradit ji plazmou (vtipky o teplote bych nebral vazne). Je to jako dat do uhelne elektrarny turbodmychadlo namisto prejit na atomovou, prilivovou, feotermalni energii. LIVE in peace
- Jencek Istvů

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Vite, kdybyste porovnal dva top procesory, mozna byste se pousmal. Ale za to, co stoji top AMD neporidite ani nejlevnejsi Itanium (odhad). Navic, pokud musite zdvihat vykon procesoru tim, ze do nej narvete 9MB cache...

Takze ja bych chtel zase videt jak by na tom vykonove byly dva cenove srovnatelne procesory (protoze na tom normalnim lidem predevsim zalezi, milionari at si kupuji Itania), nebo dva procesory se stejnou spotrebou (to bych se vubec nasmal), nebo se stejnou nebo aspon podobnou velikosti cache ( to by me skutecne zajimalo, nevite o nejakem testu? link uvitam).

Architektura x86 je stara, ale zdvojnasobenim poctu registru a jejich rozsirenim na 64b dostanete procesor, ktery uz neni tak zly. Nebo jinak: powerpc je riscove, 64b, je stale ve vyvoji, cpou se do nej penize a neni to (polo)mrtve cpu. Krome toho, ze je jeho navrh cistsi, pripada vam skutecne o tolik lepsi nez x86? Natolik, ze by se vyplatil narocny prevod vseho software (nebo zpomalujici just-in-time preklad, jako to delaji itania z x86 kodu)?

Mate pravdu, "ze to byl konecne krok jak se zbavit" stare x86, ale podle vseho to vypada, ze to byl krok do h*vna, za vic nez miliardu dolaru - kterou zaplatili obycejni lidi na P4 (a ani to neni tak bozske CPU, jak se ukazuje).
- qwerasdf

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace s elektrárnama to nesrovávej, sám víš že to je blbost. Většina programátorů programuje tak aby si to mohlo spustit co nejvíc lidí, a teď si představ ten fičák kdyby někdo měl starý x86-32, někdo novější x86-64 a někdo ÍÁ-64?
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace kdyz je program napsanej tak jak ma bej tak se da prekompilovat pro jakejkoliv procosr bez zasahu do kodu > programatori nemusi nic menit staci kdyz to prekompilujou a novy progrramy muzou delat furt uplne stejne jako ted ;)
- Dr Meduza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no, nsmyslne natahovani x86 - vis kolik nakladu by stal prechod na IA-64? Ono by byl potreba uplne novej software a ten neni zadarmo. Vyvojari by zacinali s cistym stolem atd - do toho se nikomu nechce, revoluce tady neni na miste, lepsi asi bude postupna evoluce
- Jiří Škoda

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vaclav: Ne, ale IA-64 NIKDY nemela sanci se prosadit, jako x86 a to ani na segmentu serveru. Az na vyjimky, neni vule platit vyvoj aplikaci, s nejistym vysledkem. Je to dobra architektura, ale jen na neco. Zaplatit vyvoj software se zakladnou adekvatni x86 je naproto mimo realitu...
- Jmeno na 3

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na co je souhlas/nesouhlas, když si každý může naklikat hlasů kolik chce?
- jste mrdky když se musí pro ps

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jo během chviličky jsem si nakliknul 101 souhlasů. Stačilo 101 kliků prostředním tlačítkem ve FF.
- jste mrdky když se musí pro ps

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace totiž nikdo nepočítá s tim že se někdo bude zaobírat takovejma blbostma jako naklikávání si hlasů u diskuzních příspěvků...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: jasně je to blbost, ale kdyby tam bylo jednoduché omezení, tak je to daleko věrohodnější. Když kliknu podruhé na anketu, tak to taky vyhodí, že z tohoto pc už bylo hlasováno.
- jste mrdky když se musí pro ps

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 9. 2005 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @jste mrdky když se musí pro ps: Diskuze jsou tu hlavně pro vás, čtenáře, abyste vyjádřili svůj názor na věc a popřípadě se zeptali autorů na nějaké nesrovnalosti nebo další informace. Registrace a hlasování souhlas/blábol bylo původně zavedeno aby nebyly diskuze plné nikamnevedoucích flames a aby mohli čtenáři také vyjádřit jestli se jim příspěvek líbí nebo ne. To že se někdo baví tím že si naklikává "souhlas" a ostatním "blábol"... to mi připomíná mateřskou školku.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 9. 2005 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Zkus se nejdřív zamyslet, než něco napíšeš. Systém souhlas/blábol je úplně k hovnu, když bude tak snadno zneužitelný. Jeho vypovídací hodnota = NULA. Přitom jde o dobrý nápad, který je bohužel nedotažený do konce. A stačilo tak málo, škoda.
- jste mrdky když se musí pro ps

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
22. 9. 2005 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @jste mrdky když se musí pro ps: proboha ale ten systém tady neni pro nás ale pro vás, a jak se k němu budete chovat je vaše věc, jestli si někdo bude sám naklikávat hlasy tak podle mě opravdu patří do mateřské školky. Však ono vás to blbnutí časem přejde ;-)
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 9. 2005 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Itanium má využití jedině v sálovejch počítačích, protože jich lze zapojit stovky najednou a hrubej výpočetní výkon je pak obrovskej. Jinak ve srovnání s A64 na stejný frekvenci je to slabota(a to i v 64bit, zase je ale nesprávné je srovnávat, protože ačkoliv jsou to oba 64bit procesory, maj úplně jiný instrukce a i v 64 bit prostředí jsou si naprosto nekompaktibilní). A v x86 32bit prostředí je to dolsova katastrofa, protože jak už tu někdo napsal, je s ním nekompaktibilní a musí je překládat na své instrukce. Výkon na úrovni Celerona500. A x86 architekturu PC prostě opustit nemůžou, ne teď, teď to v dohledné době nejde. Dělá se na ní už asi 30 let a je to vše zpětně kompaktibilní. Co třeba z minulosti taková 386DX, lidé se smáli, k čemu bude 32bit. A trvalo 10let, než slavnej MS na to udělal optimalizovanej OS, na kterej byl ovšem tento CPU už dost pomalej. Ale byla tu jedna výhoda: 386 měla na svou dobu skvělej výkon v 16bit, a tak se prosadila. A tak to prostě je. A64 se prosadil, protože umí 64bit, ale je zároveň rychlej v 32bit. Itanium bylo prostě pomalý v 99.9% existujících programech, a tak bylo předurčeno k záníku.
- DOCZENITH

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 9. 2005 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No, pokud ja vim, tak Itanium je dost vykonny samo o sobe, ale kompatibilita je proste dulezitejsi. Je to do jiste miry analogie k pocitacum PS/2 Ty byly taky v mnohem lepsi nez AT, ale nekompatibilita je zabila.
- Jiří Novotňák

Reklama
Reklama