WGF nebude, bude DirectX 10
Microsoft se rozhodl, že nové grafické API pro Windows Vista nebude nazývat Windows Graphics Foundation, ale bude pokračovat v dosavadním duchu a nazve ho DirectX 10. Spolu s tímto oznámením vypustil o něm i pár střípků.
Podle informací Inquireru, který přišel s touto informací, bude DirectX 10 kompletně nové a poběží na nových, rychlejších dynamicky linkovaných knihovnách (DLL) – tudíž bude mnohem rychlejší než stávající verze. Dosud dobrá zpráva. Špatnou budiž to, že již
nebude zpětně kompatibilní s předchozími verzemi! Podpora pro minulé verze bude zajištěna speciální softwarovou vrstvou, pravděpodobně jakýmsi wrapperem, který bude přesměrovávat volání na DirectX10 knihovny a tudíž kvůli tomu budou programy nepsané pro DirectX 10 pomalejší. To jak moc, bude pak záviset na kvalitě napsání oné softwarové vrstvy.
Dále se povedlo zjistit, že DirectX 10 bude obsahovat podporu shaderů překračující rámec specifikace 4.0, kterážto by se měla objevit ještě před příchodem Visty.
Na jednu stranu zavedení nového rychlejšího rozhraní je zajisté dobrým krokem, na stranu druhou, ruku v ruce s většími nároky vlastního operačního systému ještě zpomalit běh starších her – to bude velmi zajímavý prvek, který by mohl odradit část uživatelů od migrace na tento nový operační systém. Po obavách, jak to vlastně bude vypadat s podporou a rychlostí OpenGL v novém GUI Visty to vypadá, že klidných vod se nedočkáme ani u Microsoftu a jeho DirectX10.