yahoo-se-zameruje-na-cinu
Novinka Yahoo se zaměřuje na Čínu

Yahoo se zaměřuje na Čínu

Stančík Martin

Stančík Martin

1

Čínská sekce Yahoo prohlásila, že chce pomocí nové strategie vyrazit do "boje" s Baidu.com, čínským leaderem ve vyhledávání webových stránek.

Reklama

Společnost Alibaba, jež spravuje čínskou verzi Yahoo představila nový vyhledávací portál ve zjednodušené čínštině, která se zaměřuje konkrétně na vyhledávání; již zde tedy nejsou odkazy na jiné služby, tak jako na předešlé stránce.

Jack Ma z Alibaba.com také řekl, že pokud to bude třeba, bude společnost spolupracovat s čínskými úřady na sdílení "politicky citlivých informací," které by se mohly vyskytnout v e-mailech uživatelů Yahoo.

"Nejsem politická skupina, jsem businessman," prohlásil Ma.

Narážel tak na nedávnou kauzu, kdy organizace Human rights oznámila, že Hong-Kongská pobočka Yahoo poskytla tamní vládě informace, které vedly k 10letému odnětí svobody pro čínského reportéra.

Čína je prostě až moc lákavá - předpokládá se, že počet denních vyhledávání informací na čínském internetu stoupne z 360 milionů tento rok na 816 milionů v roce 2007.

Podle investiční banky Piper Jaffray tak výdělky čínských vyhledávacích portálů z reklamy, kterou mají na svých webech umístěnou, stoupnou ze 134 milionů dolarů za tento rok na 1 miliardu v roce 2010.

Zdroj: ABC News


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama