Zpět na článek

Diskuze: 3DMark Vantage - DirectX 10 pod tlakem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc peknej clanecek. Sice uz byl Vantage popsany na hodne serverech, ale tohle je jine, mozna rekl bych lepsi, lepe popsane.
- Ondrej Matejka

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám-li to hodnotit svým laickým pohledem, tak první test je po vizuální stránce ubohý, ten druhý už docela jde, platit za to nebudu ani náhodou, to bych musel býtt padlý nahlavu
- sid_cz

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

aj napriek pouzitiu danych technologii je grafika nechutna a uboha na dnesnu dobu ... co mna ako hraca ma co zaujimat co je tam vsetko pouzite ... mne ako hracovi ide o co najlepsie spracovanie daneho titulu ... voda v novom 3DMarku vyzera ako spred dvoch rokov aj FEAR mal krajsie spracovanu vodnu hladinu ... co sa budeme zbytocne klamat ... novy Mark totalne zbabrali a takato grafika by sa dala docielit aj pomocou SM2.0 + par efektikov z SM3.0 ... a nie to este SM4.0 ... nechapem ako toto moze sluzit ako test grafickej karty ... ten by mal oslnit prenadhernou grafikou aku budeme vidiet v buducich hrach (doteraz tak tomu aj bolo: Aquamark, 3DMark03-06) ... ked si porovname grafiku s Crysis, GoW, AC, UT3, CoD4 tak mi toto dielo FutureMarku pride skor na smiech ... a este si pytaju za takuto zhovadilost aj peniaze pri upgrade na pro verziu ... na mieste vedenia Futuremark by som skor hladal novych programatorov, respektive grafikov ktory by vedeli co robia ich ruky ...
- Minčooo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace no a teraz som si precital aj hlavicku ... kolko uz potom museli stat predchadzajuce 3DMarky ked tato hanba celeho 3D sveta stala 5 melonov dolarov ?
- Minčooo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace suhlas, grafika je totalny grc (kde je ten sok , co sposobil po grafickej stranke 3D Mark 2001, to sa dnes uz rozhodne nekona). Na vysoke skore nV kariet ma dopad zrejme mocne marketingove oddelenie nVidie a vsetko t ozavrsuje ta CENA ! Niekto by malvedenie futuremarku pekne prefackat, alebo premenovat rovno spolocnost na futuregrc

- Loki_D

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Loki_D: Kde má podle tebe vysoké skore nv? pokud dobře vidím, tak jestli ten nový 3dmark něco zvýhodňuje, tak jsou to multi-GPU řešení(proti tomu, jak se chovají multi-GPU v dnešních hrách). Třeba takový Radeon 3870X2 díky tomu naprosto s klidem překonal o cca 15% 8800U. To je oproti hrám spíš horní hranice pro radeon (viz třeba jeden jeden velký test na konkurenčním cz serveru, kde se umístil v průměru mezi 8800GTX a 8800U).

Ale k věci - co máte proti 3dmarku, rom ceny?
Když odhlédnu od lehkého nadržování multi-GPU(což ale může být spíš predikce, jak se budou chovat budoucí hry), tak když vezmu pořadí výsledků 3DMarku Vantage, tak mám velice přesně seřazené karty podle výkonu, jak se chovají ve hrách(HD3850 < GF9600 < 3870 < 8800GT < ...).
A to všechno sesumarizováno jedním číslem! To je pro lidi, kteří denně neshlédnou 20 grafů doslova požehnání. Takže třeba když člověk nakupuje online - stačí mu když daný obchod připíše ke grafikám jen toto jediné číslo a může porovnávat. A to velice dobře. A nemusí být zrovna maniak do grafik.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Amaterizmus. Grafika hodna mozno tak zacinajuceho amaterskeho vyvojara hier ktory sa prave uci pouzivat 3Dmax na animacie. Ale hlavne ze sa zenskej triasli jej 10kilove kozy to je to co nas vsetkých urcite strasne zaujima pri testoch grafiky. Krajsie by som to nakreslil aj na paintbrushi.
- maros

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky moc za clanek.. Vantage jsem si jiz nedavno stahoval a ku memu zklamani mi muj "spolehlivy" OS XP nahlasil potrebu jehoVistu.. Nikdy bych kvuli "blbybmu 3D marku" nepresel na visty,tudiz tech nekolik obrazku a informaci + prehled jak si stoji jaka grafika velmi ocenuji.. Skoda jen jedineho zapojeni SLI a to 88ULTRA, zajimalo by me jak si stoji napr. SLI88GT a SLI88GTS. Ale lepsi nez nic.
- Daniel Menschy

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To snad neni pravda, koukám že se ve Futuremarku řídí pravidlem čím víc HDR tím víc reálnější :(
Jinak když ty screenhoty porovnám s 4roky starým enginem Halfa tak mě přijdou hry na něm mnohem realističtější. :(
- AchiliX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jj tak masivní použití HDR a rozmazávání je už hnus, nemohl bych se na to koukat díl než pár minut(přivírám oči) natož v tom hrát. Ty grafikové ztrácejí cit pro fototorealičnost, občas by je měli vyhnat ven do přírody. Na druhou stranu se mi libý zakomponování fyziky (culík, vlny, řemen), až na to jak člun vyjíždí zpod plachty(pevná plachta se prolíná se člunem, místo aby po něm elegantně sklouzla [URL=http://youtube.com/watch?v=FPumrS5E6go]náhled[/URL] ). Starej 2001 se mi líbil mnohem víc, občas si pustím jeho demo s Lobbym a podzimní přírodou.
- shipo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak článek je hezkej. :)
- AchiliX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HDR=High Definition Rendering? To sa mi nejak nezda... nema to byt nahodou High Dynamic Range? (na zac. tretej strany)
- Ron Smeral

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Taky se mi to nezda, ten kdo dela s 3D rendrem vi, ze je to High Definition (ne dynamic) Range! Cili bíla barva nakonci hodnotou 256, ale muze byt definovana az do 48bit hloubky. A vsechno se to pouziva na odrazy, odlesky atd. Se podivejte za slun. pocasi na leskle auto, tak to co vas prasti do oci a nemuze te se dlouho divat, to prave ve 3d simuluje HDR(I-images=bitmapa)
- Adam

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Úplně useless program, stejně jako všechny předchozí verze. Stejně ho nikdo nehraje a navíc vždy "nadržoval" kartám NVidie, takže jeho výsledky jsou beztak k ničemu...
- Jaroslav Šmíd

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Řekl bych, že ještě tak do verze 2001 (která byla založená na reálných enginech reálných her to byl vcelku dobře použitelnej benchmark.
Pak přišla divná 03, divnější 05, ještě divnější 06 a v osučasnosti nejdivnější Vantage, přičemž divnost spočívá hlavně v tom, že to celý přestává mít souvislost s reálným výkonem GK, což by asi syntetickej benchmark mít měl.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně souhlasím s autorem tohoto článku, Vantage stoji nechutné prachy za které se dokažete docela dlouho uživit, a nebo si nakoupit plno jiných her obsahujcí již tyto prvky kde si užijete hodiny a hodiny zábavy.
- René f

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

XP 64b lepsie ako Vista 64b? Vidim, ze autor je vtipalek. Ten OS je hotova pohroma, za tyzden pouzivania som s nim mal viac problemov ako s vistou za 4 mesiace. Vydrzal som s nim asi 2 tyzdne, kym som stratil trpezlivost. Dokonca aj s WinME som vydrzal dlhsie ako s XP 64b. Oproti XP64b bezali WinME ako hodinky.
- Gordon Shumway

Reklama
Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc pěkný článek. Tolik vtipných překlepů a tezí jsem už dlouho neviděl :).

Nevím jak ostatním, ale u mě Jane při prvním benchmarku neskoná. Vyráž jsem ve hře taky nejspíš ještě nespatřil (po pravdě ani nevím, co to je).

Nevím, jak autor, ale sám motion blur kupodivu obvykle pozoruji spíš na záznamu z kamery, než v reálném životě (podotýkám, že i na zastaveném snímku) a u snímků z fotoaparátu, takže si nejsem tak jist, že je to problém toho, jak můj mozek zpracoval obraz z oka. To už musí být zatracený frmol, abych viděl rozmazaně. :D

Nevím, jaké má s anizotropickými materiály zkušenosti autor, já si vždycky myslel,že to jsou ty, co hážou šišaté odlesky (ve 3D renderingu typicky broušené kovy). Proto mne teze, že jde o materiály jako kompozity s uhlíkovými vlákny či dřevo zaujala. Nemohl by to autor trochu víc rozvést?

Další stranu už jsem raději nečetl. Obvykle není radno překládat něco, čemu člověk tak moc nerozumí, a když už, tak je dobré dát to před vydáním přečíst někomu, kdo se v tom vyzná o něco líp.
- ad4ms

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To co popisujete vy, tak to se jedna o optickou anizotropii. Nejsem si vedom toho, ze by byla nekde v testu vyuzita, ale pokud se mylim opravte mne.
- Petr Petrovič

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 6. 2008 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No bohuzel budete muset postudovat trosku, nez budete moci nekoho kritizovat:).

Pokud vidite ostre rychle se pohybujici predmety ve vasem zornem poli, tak jste jediny clovek na zemi:). Rada: Zkuste se divat na monitor pri psani chytre odpovedi a zamavejte si pred oblicejem rukou.Snadno zjistite, ze ostre uvidite jen v pripade kdy dokazete zaostrit na predmet a dostatecne rychle reflektovat na zmenu jeho polohy, tedy takovy, ktery se nachazi v zornem poli vaseho zraku a pohybuje se relativne pomalu. Motion blur se samozrejme pouziva napriklad i v situaci, kdy stojite kuprikladu na rychle se pohybujicim predmetu a kolem vas ubiha krajina. (vlak - napr. gears of war vs. UT2004 a Assault mise - dobre patrne bez a s MB)

Na rozdily mezi izotropii a anizotropii vam postaci wikipedie, nemusite otvirat knihu. Ale prozradim vam, ze se jedna o rozdily v roztaznosti dle. Chcete mi tvrdit, ze kompozity nebo drevo ma stejnou roztaznost? Napriklad kovy maji prevazne isotropni vlastnosti (samozrejme ne zcela ne vzdy).

Pokud jste ze sebe chtel udelat hlupaka, gratuluji, povedlo se:)
- Petr Petrovič

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2008 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To by mě zajímalo, co vás vede k přesvědčení, že má Vantage z jakéhokoliv důvodu potřebu simulovat odlišnost tepelné roztažnosti dřeva v různých osách.

Pokud se mluví o anizotropii v grafice, zásadně se tím myslí "anisotrophic reflection/refraction".

Myslím že jsi si na urážky vybral hodně špatného člověka, protoře ad4ms ví, o čem mluví (píše).
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2008 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Efekty, které se používají ve 3DMarku, se nesnaží oblbnout smysly diváka, ale přiblížit to, co vidíte na obrazovce, co nejvíce tomu, nač je člověk zvyklý z filmového záznamu. To je důvod, proč je tam DOF, proč je tam motion blur, a proč jsou tam lens flare, lenticular halo, streaks, anamorphic flare a podobné efekty v takové míře, v jaké je v reálu nikdy neuvidíte, nebo je nebudete vnímat, ale na filmovém plátně se s nimi setkáte běžně a všimnete si jich.

Nesimuluje to reálné vidění světa, ale obraz, na jaký jsme zvyklí z televize, filmů a fotografií se všemi nedokonalostmi způsobenými složitou optikou kamer a způsobem záznamu.

To, jak člověk vnímá nebo nevnímá pohyb v reálném světě se liší od toho, co vidí na filmovém záznamu. Není to záležitost specifická pro oko, kdyby to byla záležitost specifická pro oko a problém mozku, nebyl by důvod něco podobného simulovat na monitoru, protože by si mozek sám vytvořil mazanice z ostrých obrazců, které se mu pohybují na monitoru (pochopitelně při frekvenci vyšší než 25 fps).

Četl jsem celý reviewers guide i whitepapers k Vantage, a prolezl jsem nespočet anglických článků o Vantage, přesto je PC tuning první, který se zmiňuje, že by se v Jane Nash simulovalo něco jako materiály s rozlišnou roztažností v různých směrech. V souvislosti s Jane Nash se tam mluví jen o Anisotropic materials (math-heavy), což neznamená, že se simuluje chování nehomogenní hmoty, jako je dřevo, při zatěžování na tlak a tah, ale to, že se simulují odrazy závislé na směru, které jsou náročné na výpočty.

A je to technika, která se běžně používá u materiálů při renderingu ve 3D aplikacích.

http://www.neilblevins.com/cg_education/aniso_ref/aniso_ref.htm

není to ani optická anizotropie. Z článku, který jste vyšťoural na Wikipedii, jsem vyrozuměl, že ta řeší rychlost šíření světla v různých prostředích v závislosti na směru, kterým se v něm pohybují, což není náš případ.

Otázkou ještě zůstává, kdo tady ze sebe dělá vola :)

BTW, ještě jsem si inkriminované stránce všiml dalších dvou zábavných překlepů, "nelepších grafických enginech" a taky jsou tam "dorazy světla". Opravdu ten článek nechcete dát ještě někomu zkorigovat? :D
- ad4ms

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2008 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ad4ms: No vzhledem k tomu, ze mam s medicinou velmi dobre vztahy, tak musim rict, ze mate a nemate pravdu ani jeden. Autor popisuje urcite jevy spravne a ty nevznikaji jen na platne, ale rozhodne i v lidskem oku respektive mozku. Pokud jde o ten efekt dept of field, tak autor ma pravdu, principy optiky neoblafnete. Pokud jde o to motion blur, tak ma take pravdu, nebot je to tak trosku kombinace obou.

V posledni veci, tedy anizotropicke materialy se nevyznam. Podle me byste sve znalosti meli nakombinovat a budeme mit vysledek.
- Alois

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2008 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @[CZ]Hunter: I když je fakt, že by se (fyzikální) anizotropičonost mohla projevit při výpočtech fyziky. To by bylo vidět, pokud by tam byly třeba nějaký dřevěný slouy a lámaly se na "párátka" po směru vláken (samotřejmě nepředpočítaně)
Ale na Vantage se podívat nemůžu, tak ani nemůžu napsat, jestli to tak je.
- [CZ]Hunter

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2008 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ad4ms: Omlouvam se za trosku prudkou reakci. S tim motion blurem mate castecne pravdu (schvalne jsem znacne zpruzen procetl neco o fyziologii zraku), ale efekt depth of field je preci dan fyziologickym principem, kterekoli optiky vcetne te v lidskem oku. To zadne simulace filmoveho efektu to neni. Kdyz zasotrite na nejaky predmet, tak veci v pozadi preci nevidite ostre.

White papery zminuji anisotropic materials z meho pohledu je to tedy presne to o cem jsem mluvil. Prepokladam, ze pokud by tam opticka anizotropie, tak by to bylo popsano jinak. Pokud mi reknte, kde presne je podle vas pouzita ta technika, kterou popisujete rad ustoupim.

Na ostatnim je pokud si vsimam dobre popsano, ze vznikaji v optice (viz. lens flare).

"Není to záležitost specifická pro oko, kdyby to byla záležitost specifická pro oko a problém mozku, nebyl by důvod něco podobného simulovat na monitoru, protože by si mozek sám vytvořil mazanice z ostrých obrazců, které se mu pohybují na monitoru (pochopitelně při frekvenci vyšší než 25 fps)." Nemyslite, ze vnimani grafiky na monitoru je tak specificke, ze to nelze porovnat?

Preklepy beru v potaz, bohuzel je zatim nikdo nebyl schopen opravit.

- Petr Petrovič

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
11. 6. 2008 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ad4ms: Přesně tak, ty efekty simulují FILMOVÉ nepřesnosti záznamových zařízení (proto je taky normálně vypínám)! V reálu totiž žádný takový motion blur (to že listy od vrtule vidíte v reálu rozmazaně s motion blure skutečně nemá nic společného - pokud se vám bude točit na obrazovce zaostřená vrtule stejně jako v reálu, uvidíte ji rozmazaně taky a žádný motion-blure k tomu používat nemusíte), ani lens flare neexistuje. Ještě čekám na simulaci pozpátku se otáčejících se kol u aut, pak ty kamerové "efekty" reálna budou dokonalé. S reálným světem to ale bohužel nemá nic společného. Pan Pertovič v tomhle nemá pravdu.
- Roman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
12. 6. 2008 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Alois: Já myslím, že nakonec nejsme ve sporu, já jsem právě chtěl jen poukázat na to, že pokud uvedené "efekty" vznikají nedokonalostí v lidském oku a mozku (třeba ten motion blur), tak je přece zbytečné je na monitoru simulovat nějakým vypočteným algoritmem, setrvačnost oka to prostě udělá sama. Pokud k tomu něco přidám, bude to vypadat uměle, na což autor v testu v podstatě také poukazuje. A to lens flare je mi také jasné, to jsem chtěl zase poukázat na jeho nesmyslnost u různých 3D "first person", kde se objevuje při pohledu "normálníma očima" (možná to platí, když je hlavní hrdina Terminátor, ale pro lidi těžko). Chtěl jsem prostě říct, že uvedené "efekty" simulující nedostatky lidských smyslů je v tomto případě v podstatě umocňují na druhou, a tudíž prostě musí vypadat nepřirozeně. Jinak testík považuji za povedený.
- Roman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
16. 6. 2008 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

VIDE-ON.CZ kategoria sexy holky --> extrémní videa
- Olivia Kubalova

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
10. 11. 2008 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím.moje score na extreme činí:12051 bodů
- Libor Vinter

Reklama
Reklama
Reklama