Zpět na článek

Diskuze: 65nm čipy AMD: podle plánu, ale s vyšším napětím

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 9. 2006 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doufam ze se nebude opakovat fiasko jako pri nastupu Prescottu, to by me AMD teda nasralo.
- Baneshee

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 9. 2006 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím,že teď srdce potencionálních kupců nových CPU stejně tluče pro procesory Core Duo 2 a AMD teď na poli procesorů hraje trošku "druhé housle".Upozorňuji "rejpače" že nejsem zastáncem Intelu ani AMD /mám Athlona64 3000+@3500+/. Prostě intel opustil ne moc úspěšnou starou architekturu a nabídl "něco",co vůbec není špatné. AMD naproti tomu upravilo stávají architekturu /evoluce/ a snaží se držet krok. "Zítra" to ale může býti jinak a "ten druhý" může býti intel.
- Gaskoňec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 9. 2006 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si teda nemyslím, že je Intel nejako vpredu. Síce podľa testov je Core 2 Duo Extreme výkonnejšie ako AMD Athlon FX, ale to je jedno. Porovnávajme bežné procesory s bežnými frekvenciami, ktoré sa najviac predávajú. Tam je celé Core 2 Duo ďaleko drahšie, ako AMD Athlon64, navyše má aj podstatne drahšie mainboardy.
Takže aká výhoda? Bežný užívateľ hladí na cenu a tam je AMD oveľa lacnejšie ako Intel s COre 2 Duo pri zhruba podobnom výkone.
- robo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 9. 2006 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Tak to seš teda hafo vedle, ts asi nikde neviděl srovnání Intel E6300 s CENOVĚ srovnatelným A64 X2 3800+, ty výkony jsou někde jinde a že by deska pro conroe byla drahá? Dyť se daj sehnat aji za 3000 s DPH[URL=http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39263]tady je lik[/URL], sice už čtyři roky běhám na AMD, ale teď jdu k intelu, akorát mě štve že jedinej chipset,kterej podporuje SLI je nForce 570 IE,
- Eagle

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 9. 2006 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Je to novinka a tomu odpovídá i cena. Tak to chodí pořád dokola. Časem cena klesne a základních desek bude také dost.
http://www.ddworld.cz/procesory-a-pameti/mega-test-core2duo-e6300-e6400-e6600-e6700-37.html
- Gaskoňec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace vazne to nebude tim ze je to novinka, protoze P4 i po PETI LETECH EXISTENCE (cemuz se tezko da rikat novinka) stalo 6800Kc za nejnizsi model, kazdy pro koho to bylo moc musel brat Celeron nebo AMD.
A ta recenze, no nevim, srovnavaji 6300 s 3800+ ktery je ale i ve verzi EE s nizkou spotrebou stale o par procent levnejsi nez C2D 6300 ktere je stale o vice nez 21,5% drazsi nez normalni verze 3800+ a kdyby se pripocet i rozdil v cene desek, bylo by to 3000 Kc ve prospech AMD (>1k na CPU a
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 06:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: Tak to tedy nevím kde jsi sehnal těch 6800 Kč za nejnižší model po pěti letech existence. Na jaře 2003 (což zdaleka není po pěti letech existence) jsem kupoval Northwooda 2,4GHz za 6500 Kč a to byla tenkrát střední třída P4, nejnižší model byl 1,8GHz a ten myslím stál kolem 4500 Kč. To už je docela normální cena, v porovnání např. s tím kolik dlouho stál Athlon 64 3000+.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: Sakra - pokracovani:
(>1k na CPU a min nez 2k za MB)
Jenze za to muzes uz koupit model 4600+ ktery C2D 6300 PLNE vykonove konkuruje.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Ha, tak zaprve, asi myslite cenu 6500 bez dane :)) a 4500 za vybehovy model stareho jadra, navic jak PRESNE uvadite - 2003!
ANEB NASTUP AMD K8 takze proto ty nizke ceny, takze ja se nedivim kde vy jste sehnal ty vase ceny.
A mate pravdu, 4500 uz je normalni cena a presne tolik stal Athlon 3000+ ODZACATKU, protoze ten byl uveden az pozdeji UZ S TOUTO cenou, protoze prvni Athlon 64 byl 3500+! Ktery stal vice nez dvojnasobek.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: jj, souhlas. Pan asdfgh trochu zaspal dobu. Ale nic proti němu, kdybych byl taky zaujatej, psal bych stejně :)
to asdfgh > ať si nezničíš myš klikáním na bláboly ;)
- Hajczus

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: Ne, 6500 bylo s daní, 4500 taky, a obě to byly jádra Northwood. A K8, pokud už v té době bylo, byl high-end a většina lidí stejně kupovala K7.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Hajczus: Ne, nezaspal dobu, a nejsem zaujatej, prave naopak, jsem objektivni a proto vim ze 2 je vice nez 1 a tam neni co resit, chtel jste rict ze kdybyste se ridil fakty a logikou tak byste psal stejne.
Nemusis se bat, moje mys Logitech BJ69 je stara uz 6 LET! a v Quake3A zabiju v prumeru 50000 botu za 6 mesicu, takze moje mys ma uz naklikano s jistotou 500000 kliku, az 1 milion, a je jak nova, tomu neuveri jen uzivatele Genuiusu a Microsoftu, ale kvalita se pozna prave tak, kdyz jsem mel genius, zacal blbe klikat po mesici a za 6 byl v kosi.
Jo a nevim proc by se mela znicit mys JEDNIM kliknutim, krom toho jsem v teto diskusi jeste na souhlas ani blabol nekliknul.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Prave jsem spocital ze to vubec nedava smysl, protoze vsichni vime ze maly narust frekvence - napr 4% zaplatite mnohem vetsim - neumernym mnozstvim penez - napr 15% ale z vaseho prikladu se toto kona jen v minimalni mire, slo tedy nejspis jak jsem rikal o stary model, a pokud ne jadrem, tak steppingem nebo vyrobnim procesem a s naprostou jistotou rychlosti FSB (jak jsem nasel na netu), takze slo skutecne o stary - vybehovy model.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @asdfgh: Samozřejmě že za vyšší výkon se často platí neúměrně více, viz například C2D E6700 versus Core 2 Extreme X6800, nebo ještě líp X2 5000+ a FX-62. Ale o tom jsme přece nemluvili.

[I]slo tedy nejspis jak jsem rikal o stary model, a pokud ne jadrem, tak steppingem nebo vyrobnim procesem a s naprostou jistotou rychlosti FSB (jak jsem nasel na netu), takze slo skutecne o stary - vybehovy model.[/I]
Northwood s 533MHz FSB tenkrát nebyl žádný výběhový model, high-end řady byl model 3,06GHz kterej měl taky 533MHz. Ještě nad ním byla nějaká Extreme Edition, jádro Gallatin, L3 cache, a to myslím mělo takt 3,2GHz a 800MHz FSB.
Tou dobou mělo AMD už Bartona, ale Prescott se ještě neprodával...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 9. 2006 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlas, taky jsem pokukoval po C2D i kdyz cena nejlevnejsiho modelu je shodna s maximem co bych dal za AMD a kdyz jsem v diskuzi nasel ze nejlevnejsi deska je za 4200 Kc tak jsem pokukovat prestal protoze celkem by to vyslo na hafo penez (a navic za tolik by se dal sehnat vyssi model CPU AMD a vykon by byl pak stejnej)
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 9. 2006 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace A kolik desek si měl na výběr? Asi moc ne...viď? A nedošlo ti,proč to tak je? Brzy jich bude tolik,že se nedají ani spočítat. A věř,že si vybere každý.
- Gaskoňec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Gaskoňec: Kolik je podle tebe moc?
Mozna ne moc, ale ani ne malo, problem neni v omezenem vyberu, podivej se napr. na desky s novymi cipsety nvidia, byly prvni novinky jen TRI, a znamenalo to ze byly vysoky ceny? samozrejme ze ne, proc by taky mely? Byly v cenovem rozpeti od 2200 do 4800 kc, tohle neni o omezenosti nabidky, taky neslo o nejaky vysoky model ktery by mel velkou vybavu a levne jeste nebyly, byla to obyc deska s vybavou rovnou deskam k AMD za 2700Kc
1xGB Lan zadny SLI ani CF
Podivej se, verzi P4 bylo hafo - podle FSB, HT, CAHCE, VYROBNIHO PROCESU, JADRA, a vybral si snad kazdy? TEZKO! PROTOZE CENA NEJLEVNEJSIHO ZACINALA na 6800Kc, takze o sirce nabidky to vazne neni, je to o tom ze Intel drahej byl a i kdyz dnes uz je drahe i AMD a Intel nabizi vykonejsi CPU nez driv a taky za trochu nizsi cenu, tak je tu to na co clovek napoprve nepomysli, ze obycejna deska - ani nic extra ani sunka stoji o spoustu desitek procent vic, az temer dvojnasobek.
- asdfgh

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
5. 9. 2006 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že je to celé nesmysl. Přemýšlím proč by AMD nesnižovalo napětí... Kolikrát se v poslední době stalo, že by nebylo snižováno napětí při přechod na menší výrobní proces? Turiony 64 dokáží pracovat i na 1 V (spotřeba 25 W), tak ať netvrdí, že vypustí nevyladěný proces a procesory, které by se dokonce více zahřívaly než jejich nynější 90nm SOI (díky menší ploše čipu).
- Ondřej Pilný

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
6. 9. 2006 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel ma bulk CMOS technologiu a robi len die shink

AMD malo na 130 nm SOI CMOS (malo pred tym seriovo IBM, SOI=Silicon on insulator, CMOS=complemetary Metal Oxid Semiconductor, vyvyinula IBM vo East Fishkill)
na 90 nm FD-SOI CMOS (malo pred tym seriovo IBM, FD=Fully depleted, vyvynul spolocny team IBM-AMD v East Fiskill)
a na 65 nm je to SSDOI-CMOS (Doteraz este nikde nebeziaca technologia seriovo, SSDOI =Strained silicon driectly on semiconductor, vyvynul team AMD-IBM v Drazdanoch)
- fotoba

Reklama
Reklama