Zpět na článek

Diskuze: AMD Athlon 64: Poslední tajemství padla

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K8 je hodně podobná K8
- Dr Meduza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtelo by to udelat i nakej ten testik v linuxu v 64bitovim rezimu skusit jak rychly to bude tam
- Dr Meduza

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdy budou AMD Athlony 64 k dispozici pro koncove zakazniky? Kolik pocitate, ze bude jejich cena?
- Petr

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Architekutra K8 je hodně podobná K8" clovek se nestaci divit
- deI.Imoeartor

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové, neuzavírají se náhodou někde sázka jestli to amd vyhraje (resp. vůbec přežije?) já se bojím že ač nekvalitní tak o víc než 1GHz rychlejší intel už amd definitívně utek.
- martin

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

64bit a adresacia len 256MB ? Hmmmmmm
<br>Btw, chvalit sa tym, ze za svoju karieru som spalil 4 procesory, no ehm, ehm, hlavne to zvalit na vyrobcu.
- Lubos

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak nevim jestli "duty cycles" lze překládat jako duté cykly... :) jinak jsem ve článku postrádal to nejdůležitější - kolik to bude stát.
- ondra

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je stasne jednoduchy - podivej se kolik stoji P4 3Ghz a pocitej s tim ze 3400+ bude stat tak stejne nobo o par tisic vic, ale pokud na to mas tak te nezabije :-)))))))
<br>
<br>vite co udelam az vsichni utecete od K7 - koupim si za 3kkc Bartona na 2600+/133FBS(266DDR)
- JoHnY

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezapomente na to, ze tento procesor je delany pro 64bit aplikace, tak si myslim, ze vysledky ve 32 bitech jsou velmi slusne (vzpominate si na intel, kdyz v Pentiu Pro nezvladl podporu 16bitu ?). Chtelo by to porovnani Pentia 4 s 32bit verzi aplikace a Athlona 64 s 64bitovou verzi. Je pravda, ze takovych aplikacich neni mnoho, ale treba kdyby Adobe predelal svuj Photoshop na 64bitu, jsem si jisty, ze by bezel o dost rychleji.
- XP Master

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...prave, ze je to trochu jinak - ta 64bitova technologie je jen "dolepena" na 32bitovem zakladu - procesor tedy neni primarne urcen pro 64bit a le pro 32bit
- deI.Impearator

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak s tím odpálením nevím, podle mě není absence "dokonalé" ochrany a Athlonu nijak na škodu, neznám nikoho, kdo by odpálil při běžném provozu nebo při troše rozumného experimentování procesor tím, že by jej přehřál.
<br>Možná to bude tím, že je provozujete bez chladiče :o))))))
- RiBiX

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to mate odkial? To chcem... (hmm)
<br>(Alebo sa len teraz mylim, ze to je ten win, ktory vyjde asi o rok-dva?)
- Picasso Pablo

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to smutne ale pripada mi to jak Ati a Nvidie. Nvidie neco dlouho vyviji a taktizuje , pak je to jen o malilinko lepsi nez od ati a nehorazne drahe. U amd je to obdobne jen jeste nevime cenu!!! Reknu vam ale ze prece jen se cekalo asi vice a nez vyjdou prvni kusy tak intel bude zase jinde. Intel ruzles...bohuzel
- Lef

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chápu že se někomu podaří odpálit nešťastnou náhodou 1 procesor AMD, ale 4?!? Co jste s těma procesorama prosím vás dělal pane Dudku?
- exot

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By me zajimalo, o kolik % diky temto cyklum klesne vykon CPU. Pokud vim u P4 je to klidne 50%, proto taky podstatne pomaleji taktovane AMD je vykonostne stejne jako P4.
- Jezevec

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to me tada AMD fakt zklamalo, kdyz se na ty testy podivam tak vidim ze to ma na 1,4Ghz skoro stejny vykon jako P4 2,2Ghz, avsem jaky bude cenovy rozdil ta P4 stoji cca 6500Kc a ten hammer, co se nebude dat pul roku sehnat, bude stat minimalne 2x tolik! Myslim ze se karty fakt obraci a Intel bude na stejnym vykonu levnejsi!! Bohuzel to odneseme my zakaznici, protoze Intell je podle me drahej. Ach jo.
- Sir Thomas

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, ze ma Intel 1GHz "naskok" svedci jen o jednom. Tedy spise o dvou vecech. Zaprve o lepsi vyrobni technologii/vyssi vyteznosti Intelu - tomu se neni co divit, kdyz porovnate objem penez investovanych obema firmami do vyzkumu technologie vyroby. Zadruhe o mene "inteligentnejsi" architekture Intelu. Ten ac ma spoustu penez a obrovsky tym, tak nema natolik spickove/revolucni odborniky jako AMD. Lide z AMD jsou podle meho nazoru nadsenci. K tomu urcite prispiva i jejich relativne maly kolektiv. Intel je moloch. Je to tovarna na procesory. Misto, kde si clovek odkrouti svych 8 hodin a specha domu. Intelu chybi "duch" a s tim nic nenadelaji ani jeho vrcholni predstavitele.
- jeremy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V jednom s tebou souhlasim. Architektura AMD x86-64 je logickym rozsirenim stavajici 32bitove architektury (narozdil od 64bitove architektury Intelu IA64). Nesouhlasim ovsem s tim, ze jsou procesory K8 primarne urceny pro 32bitove aplikace. Diky architekture obsahujici 64 a 128bitove registry a instrukcim pracujicimi s nimi se bude procesor v 64bitovych aplikacich chovat plnohodnotne 64bitove.
- jeremy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvidime jakou bude mit frekvenci prvni komercne uvedeny procesory Athlon64, predpokladam ze to bude podobne jak u Intelu a jeho P4 nejdriv zadna slava a pak AMD utekl i kdyz predevsim gigahetzy a mene vykonem. Muj odhad je ze Athlon64 zacne s frekvenci minimalne 2,0GHz, jinak nema snad cenu davat ho na trh. AMD potrebuje zautocit na Pentium 4 s frekvencemi 2.8GHz, 3.06GHz, 3,2 GHz a dokonce zari i 3,6 GHz vcetne chipsetu Springdale, ac mam doma AthlonXP a nemenil bych za P4, si myslim ze ma AMD co delat - bohuzel prachy Intelu jsou videt prave v technologii vyroby, tam myslim ma AMD lehkou ztratu na Intel. Ale hlavne ma AMD spatny MARKETING, bohuzel vyrobit dobry procesor je jedna vec, ale UMET HO PRODAT to je to oc tu bezi. AMD potrebuje pridat i v teto oblasti hodne do kroku, potrebuje ekvivalent onoho znameho Intel Inside.
- Pedro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se tyce odpalovani procesoru panem Dudkem, videl bych to spise na nesikovene nasazovani chladicu, nez na odpaleni. S procesory mam sve zkusenosti a neni je jednoduche odpalit ani pri takovem napeti jako jsou 2V. (vyjma sundani chladice). Samotne jadro procesoru je velmi krehke a snadno se poskodi. Nemluvim ted o ulomenych rozich. Pri nasazovani chladice je vzdy vyvijen vetsi tlak na jednu ("nabeznou") hranu samotne kremikove desticky. Tato se po nekolika desitkach nasazeni a sundani chladice jemne obrousi a je hotovo.
- jeremy

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Svitil si s nimi. Ja jsem mimochodem jeste neodpalil ani jeden a to jsem jich namontoval stovky. Kamos jich namontoval asi zhruba stejne jako ja, ale jeden odpalil. He he :-)))
- G.O'S

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Windows .NET Server 2003 RC2 v 64 bitove verzi je jiz k dispozici (ovsem nevim zda pobezi na tomto procesoru)
- juro

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

64bit .NET server je planovany jen na IA64. OS od MS pro x86-64 bude zatim jen pristi verze WinXP 64, nicmene tohle nebude 64bit OS, ale 32bit OS podporujici x86-64 procesory, a umoznujici spoustet x86-64 kod dalsich aplikaci (tedy v podstate neco jako Win3.1 pro 32bit)
- marek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi stejne, 64bit architektura neni z duvodu vykonu, ale predevsim z duvodu adresovatelneho prostoru. V 64 bit modu sice umozni nektere dalsi 64bit instrukce, ty se ale v praxi nepouzivaji (protoze existuje neco jako mmx,sse, ... ktere je jeste vykonejsi (a hlavne 128 bitove))
- ivan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 1. 2003 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ti nadsenci od amd zatim ale neudelali zadny poradny procesor sami (krom nepovedene K5), po 486 to byli kopie intelu, k5 byla sice original amd, ale znacne nepovedena, k6 koupili celou s nextgenem, k7 splacali z nakoupenych technologii, k8 je v podstate k7 s HT (predelany EV6bus od digitalu), interovanym radicem (presun z northbridge) a x86-64 (samo amd rika ze po strance vyvoje je to neco na urovni mmx (asi 5%)).
<br>BTW mit procesor od nadsencu nevadi, ale treba jezdit v aute od nadsencu je uz zivotu nebezpecne ...
<br>" ... kde si clovek odkrouti svych 8 hodin ... " to si pletes to bylo tady a za komousu ...
- ivan

Reklama
Reklama