Zpět na článek

Diskuze: AMD implementuje softwarový RAID do APU pro levnější počítače

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

mixal
mixal
Level 1 Level 1
16. 1. 2013 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak niekto chce domov kombinovane HTPC/NAS je to vyborna vec

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
16. 1. 2013 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mixal Pokud to bude mít rozumný rychlosti pro zápis, tak souhlasim. Hlavní je, aby to vážně fungovalo ve chvíly, až půjde na lámání chleba a ten jeden disk se vážně sesype.
Mimochodem...jaké řešení je Intelovský RAID Intel Rapid Storage Technology? Myslím že taky software, ne?

palda
palda
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 1. 2013 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Ale na úrovni BIOS, komunikaci zajišťuje CPU ale je potřeba disky napárovat už předem v BIOS administraci (kdyžtak mě někdo opravte ale moje zkušenost je taková)

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
16. 1. 2013 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Ano je to defakto to samé. Ony jsou defakto 3 typy raidu co se týče zpracování.

1. Softwarový. Ala samotný OS se o něj stará, není řešen biosem, atd.

2. softwarově emulovaný. Používá řadiče bez HW akcelerace či vyorvnávací paměti, o vše se stará CPU, nicméně má svůj vlastní bios a OS to vidí jako raid řadič. (například Intel rapidstor).

3. HW řadiče. - Cokoliv a aktivním čipem co offloaduje zátěž a má vyrovnávací paměť.

Možnosti 1 a 2 po mizerných zkušenostech nemam rád.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
17. 1. 2013 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @palda: Jestli myslíš IRST, tak disky můžeš konfigurovat i z OS utilitou od Intelu.

palda
palda
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 1. 2013 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @DOC_ZENITH: paradoxně ta první varitanta je nejspolehlivější (za pár minut nastaveno na libovolném disku, i externím) a nejflexibilnější, samozřejmě se nebavíme o stripu.

Zajímavost:
http://www.wired.com/gadgetlab/2009/05/five-disk-floppy-raid-4mb-of-blistering-fast-storage/

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
16. 1. 2013 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mixal Ano, v tomto případě s vámi souhlasím. To je ideální řešení.

dizz
dizz
Level 1 Level 1
16. 1. 2013 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja myslim si zeje to skvele, na domaci pouziti si malokdo koupi nejaky "opravdovy" radic ale tech lidi co pouziva nejaky ten raid(0/1) nebude tak malo.

Ja osobne dal prednost ciste SW reseni(je to domaci stroj) protoze kdyz mi odejde deska k datum se dostanu, ikdyz budu muset ty disky pripojit press sata2usb redukce k NTB

webova administrace by mohla byt takova tresnicka na dortu navozujici pocit eneterprise segmentu ;-) Jeste at AMD uvede FM2 CPU s podporou ECC pameti a ja budu litovat ze jsme sahnul po starsi AM3+ desce ;-)

Maor
Maor
Level 1 Level 1
16. 1. 2013 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dizz softwarove je to domu nejlepsi, pres bios je to na nic, neda se to rozsirovat, kdyz dochazi misto.
Me se libi DISK POOL ve Win8, vezmete disky, pripojite k jinymu kompu s W8 a mate zas POOL, pruser je, ze i kdyz mam v RAID5 disky co davaji zapis 90MB/s v POOLU je zapis 40MB/s, takze jestli tohle AMD reseni nabidne zvysovani kapacity raidu bez ztraty dat a bude to rychlejsi, tak +++

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
17. 1. 2013 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maor Softwarové řešení "přes" BIOS, by mělo jít konfigurovat i z OS. Osobně mám zkušenosti s Intel a nVidia. RAID 5 bývá pomalejší na zápis, ale na H67 čipsetu se čtyřmi disky v RAID5 se dostanu na nějakých 80MB/sec sekvenčně a to je to pole z 80% plné a je to beztak dost blízko hranice propustnosti 1Gbitu (kolem 110MB/sec).

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
17. 1. 2013 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejdrív odbočim. Všichni tu v podstatě souhlasíme s tím, že domů SW RAID stačí, ale stejnak se najde nějakej dežon, kterej tu každej koment hned namínuskuje, ale zápornou reakci nezanechá.
A teď zpět. HW RAID je na jednu stranu hezká věc, na druhou stranu je to další komponent, kterej zbaští nějaký ten watt a to je u domácího HTPC/NAS/servříku, který jede 24/7 a je sestaven tak, aby žral co nejmíň poněkud kontraproduktivní. Sám jsem používal HW RAID a přešel na SW s tím, že je server beztak na UPSce, takže se při ztrátě elek. sítě nic neděje a proti chybám vzniklých chybou v OS/HW(mám na mysli BSOD a jiné neplánované resety) stejně HW RAID nijak neochrání.

Reklama
Reklama