Zpět na článek

Diskuze: Antec Quattro 1200W

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
19. 11. 2009 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tišší je samozřejmě regulace napěťová, PWM je hlučnější. U větráků ve zdroji je rozdíl minimální a prakticky se neprojevuje, ale v tramvaji a vlaku je rozdíl markantní v neprospěch PWM.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 11. 2009 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb no když se to vezme kolem a kolem tak PWM je taky v podstatě napěťová regulace, jelikož mění střední hodnotu napětí.
[i]btw: mohl byste vysvětlit, proč je PWM hlučnější, resp. čím je to způsobeno? děkuji[/i]
- Bedas

rnb
rnb
Level 0 Level 0
19. 11. 2009 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Úplně špatně. Ve ventilátoru s PWM řízením jde PWM pravoúhlý signál až do vinutí na motoru, nikde v elektronice žádná střední hodnota napětí v není. "Střední hodnota" jde pozorovat až na rotoru, kde jeho hybnost vytváří mechanickou dolní propust. A hluk to dělá proto, že ne vše se dá dokonale upevnit a vlivem magnetických sil se to trošku pohybuje v rytmu PWM a tento pohyb dělá zvuk analogicky jako v reproduktoru.

zkill
zkill
Level 10 Level 10
19. 11. 2009 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @rnb: Akorát že se u vlaků a tramvají PWM nepoužívá. Použít PWM sice je teoreticky na asynchoní motor možné, ale v praxi se NIKDY nepoužívá.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
20. 11. 2009 00:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @zkill: Výborně, zbývá nám prozradit, jak uděláš frekvenční měnič pro asynchronní motor bez PWM :idea:

zkill
zkill
Level 10 Level 10
20. 11. 2009 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @rnb: klicova slova: altivar, yascawa, IGBT, vyrive proudy. Otazka k zamysleni: Jak vypada spektrum obdelnikoveho signalu z PWM (obsah vysich harmonickych)?

Ascona20
Ascona20
Level 1 Level 1
19. 11. 2009 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D Tuhle svářečku cíííí... :P

FazyCZ
FazyCZ
Level 1 Level 1
19. 11. 2009 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

doufam ze ten sitový vstup bude nějak normalizovaný a ne jak na tom obrázku :lol:

Masarowitch
Masarowitch
Level 1 Level 1
19. 11. 2009 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi prosím někdo vysvětlit proč se ty konektory pozlacují? Stříbro je přeci levnější a i lepší elekrický vodič ne? Tak proč to zlato? Díky :?:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
19. 11. 2009 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarowitch Protože zlato oxiduje méně než stříbro. Cena není problém, dává se ho tam pár mikrometrů.

richardknox
richardknox
Level 1 Level 1
19. 11. 2009 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takovejhle zdroj to je fakt marketing, pozlaceny konekroty nemaj zadnej uzitek spis naopak a odpojitelny kabely jeste vic, o PWM nemluve...

rnb
rnb
Level 0 Level 0
19. 11. 2009 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@richardknox O smyslu odpojitelných kabelů se dá dlouze diskutovat, ale je-li už tam přítomen konektor, pak zlato má význam velký.

zkill
zkill
Level 10 Level 10
19. 11. 2009 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Akorát že se u vlaků a tramvají PWM nepoužívá. Použít PWM sice je teoreticky na asynchoní motor možné, ale v praxi se NIKDY nepoužívá.

off
off
Level 1 Level 1
19. 11. 2009 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda ten otvor pro kabely je jak z nějakýho hororu. Asi by to výrazně prodražilo ten zdroj, kdyby tam někdo přidal plastovou průchodku (to maj snad i nejlevnější Eurocase :lol: ).
Navíc nikde nevidím hlavní vypínač (asi se opět šetřilo) :roll: .

Masarowitch
Masarowitch
Level 1 Level 1
19. 11. 2009 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=rnb]O smyslu odpojitelných kabelů se dá dlouze diskutovat, ale je-li už tam přítomen konektor, pak zlato má význam velký.[/quote]
Jak velký a proč??

rnb
rnb
Level 0 Level 0
20. 11. 2009 00:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarowitch Zlato = velmi malá oxidace. Oxidy = velký odpor. Velký odpor = nefunkčnost kontaktu.

Reklama
Reklama