Zpět na článek

Diskuze: ASRock zpřístupnil automatické přetaktování pamětí na deskách s čipsetem Intel 100

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lepší by bylo kdyby s deskama od AsRocku nenaskakovaly BSOD pokaždý když něco vyškubnu nečekaně z USBčka. :D :D :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 PS: Přetaktování pamětí je obecně nesmysl, od dob DDR1 to ničemu nepomáhá a je to čistě marketingovej trik. Starší PCčkáři a zkušení overclovkeři to dobře věděj, takže nechápu na koho takovejma funkcema cílej, na lidi co v roce 2015 sestavili svuj první počítač? Takovej člověk se pravděpodobně o přetaktování vubec nezajímá.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
3. 12. 2015 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 U novějších herních titulů a zejména pod Windows 10 se již rychlost pamětí na herním výkonu projeví. Viz třeba Fallout 4.

Pokud se podíváme na základní desky s čipsety H110, B150 a H170, tak ani ty nejdražší modely nepodporují rychlejší paměti, než 2133 MHz. Přitom ty rychlejší moduly nejsou ani o moc dražší, tak je škoda je nevyužít. Tady tedy nejde jen o možnnost přetaktování pamětí, ale právě o možnost použití rychlejších modulů. Pokud se tento limit pomocí biosu desky odbourá, bude to velký přínos.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Petr Kupský: Vliv frekvence a častovaní RAMek na herní výkon je v rámci chyby v měření, pokud tvrdíš opak tak bych prosil důkazy, protože já se v PC hrabu přes 10 let a od dob zavedení DDR2 nemá absolutně žádnej význam taktovat RAM, pokud teda nepotřebuješ zvýšenim FSB přetaktovat procesor a deska neumí taktit procesor zvlášť. Jakýkoliv hejbání s frekvencí a časovánim RAM má jedinej efekt, ne výkon navíc ale nestabilitu PC. Dokonce v testech jsem měl lepší výsledky se starejma 800 MHz DDR2 s dobrym časovánim než s dnešníma 1600 MHz a víc DDR3kama. Pochybuju že DDR4 něco zásadního na tom faktu můžou změnit. Frekvence sice stoupá ale úměrně tomu se taky zhoršuje časování, takže to celkově vyjde prakticky na stejno.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
3. 12. 2015 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Doba holt pokročila: http://wccftech.com/fallout-4-performance-heavily-influenced-by-ram-speed-according-to-report/

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Dovedu si představit možná ňáký urychlení načítání hry při opravdu extrémnim rozdílu, třeba DDR2 533 vs DDR4 2400, ale na FPS to rozhodně vliv mít nebude i když tam budeš mít 10GHz RAMky.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Jedině v případě že by RAMka byla tou limitující komponentou v PC, což u současnejch PC neni ani náhodou, herní výkon vázne jinde.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Trošku se pleteš - integrované grafiky jsou na výkonu pamětí velmi závislé, u nich to může lecco nahnat (třeba pokud chceš mít HTPC jen s IGP, tak je příhodné se po výše taktovaných pamětech dívat).

Ale jinak souhlas...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Xcute: Tak samozřejmě, použití integrovaný grafiky je jeden z těch případů kdy rychlejší RAMka pomůže. Ale vzhledem k tomu že byla řeč o hernim výkonu, tak mě nenapadlo že by do toho někdo tahal integrovaný grafiky. Ale je pravda že u notebooku s integrovanou grafikou může pořízení rychlejší paměti výkonu pomoct, i když nepatrně. Ani vliv frekvence grafický paměti nemá na výkon nijak dramatickej vliv. Sám už při taktování grafiky většinou na paměť nesaham, nic jinýho než frekvence GPU prostě nemá citelnej vliv na FPS ve hře.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Tak u mojí GTX 970 je nárůst výkonu po přetaktování paměti (8GHz) vyšší než v případě jádra (1500MHz).

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Samozřejmě pokud ten notebook načte bez probému paměti s vyšší frekvencí, což neni běžný, často jsou problémy se stabilitou a u většiny notebookovejch biosů ani frekvence RAM měnit nejde. Po zkušenostech s notebookama lidem vždycky zásadně doporučuju do notebooku naprosto standardní častování i frekvenci, to znamená 1333 MHz u DDR3, cokoliv jinýho akorát většinou způsobí potíže se stabilitou.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Killing joke: No tak když tu paměť přetaktuješ o 1GHz tak už to možná poznat bude no. :D
Ale ona ta VRAM často ani moc nataktit nejde, většinou to hází artefakty a výkon často když se to přežene naopak klesne.
Já mam stuj radeon R9 380 přetočenej z 980 na 1100 (jádro) a to mi přidá ve hrách asi 10% FPS navíc, takt grafický paměti naopak na FPS nemá vliv vubec. Bylo to tak i u mojí starý GTX460 a předtim 9800GTX a docela bych se divil kdyby to dneska u nvidií bylo jinak.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: respektive u notebooků je ten standard dokonce myslim 1066 MHz u DDR3

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Skylake je z pohledu IGP právě docela zajímavý (i5 a výše) - stálo by za to otestovat, jestli se závislost na pamětech nezvětšila (nedělám si iluze, že to pomůže více než 10%) - zajímalo by mě to.

MrFann
MrFann
Level 25 Level 25
3. 12. 2015 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam to chapat jako zde: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-intel-core-i3-6100-review
kde po OC pameti na desce Z170 dostaly o +10% vykonu ve hrach???

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrFann Nenašel jsem v tom testu informace o tom jaký měl u těch pamětí časování, takže ten test neni relevantní. Pokud budu porovnávat uplně sračkový paměti s CLkdovíkolik s pořádnejma nabušenejma paměťma tak to neni fér srovnání. Chybí taky srovnání s DDR3. A navíc tam má Titana, při takhle silný grafice už jí může něco brzid, například CPU nebo RAM, jsem na 100% přesvědčenej že při použití normální grafiky, třeba GTX970 by ten rozdíl byl v rámci chyby v měření.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 A taky tam schálně nedal porovnání i7 s oběma taktama u těch ramek, má tam srovnání jenom i5 vs i7 a pak tam má test kde je vidět rozdíl podle ramek u i3, což je klidně možný. Ten test prostě je udělanej schválně tak aby to vypdalo že drahý ramky přinášej herní výkon.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Tak srovnání s DDR3 tam je ale samozřejmě s jinejma generacema těch i3 takže opět absolutně neporovnatelný, vedle toho je vidět ňáký AMDčko taky jenom s 1600MHz DDR3 a FPS je skoro stejný jako u toho novějšího i3 s DDR4, ten test je prostě totální hovadina. :wink: To je jako kdybych porovnával stejnej model Mercedesu akorát jeden aktuální a druhej třeba 20 let starej a porovnával bych je podle objemu zavazadlovýho prostoru. :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
3. 12. 2015 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Tenhle test je relevantní protože tam porovnávaj různý frekvence a časování při stejnejch procesorech. Porovnávat herní výkon DDR3 vs DDR4 nejde prostě protože potřebuješ jinou generaci CPU a desky a to samo o sobě ruší smysluplnost toho testu. https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/21635-neutracejte-zbytecne-vykonem-staci-levnejsi-ddr3-pameti?start=8

Reklama
Reklama